Middeltjes tegen oorontsteking??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Na de hele week flink ziek te zijn geweest (zware griep met diarree en hoge koorts) heeft ons mannetje nu oorontsteking. Hij krijst vooral 's nachts alles bij elkaar, een paracetamol werkt helaas niet afdoende. Ik spray al zeker anderhalve week otrivin voor baby's maar hij zit helemaal vol. Dat lijkt niet te helpen. De huisarts wil hem niets geven want dat doen ze niet meer voor oorontsteking boven de 1 jaar oud, zegt hij. Ik heb vroeger ook heel wat oorontstekingen gehad en kreeg toen wel vaak een kuurtje, in mijn herinnering hielp dat altijd meteen. Maar hij moet het uitzieken, zegt hij. Een kuurtje helpt volgens hem niet omdat het veroorzaakt wordt door een virale infectie en geen bacteriele en een kuurtje is alleen voor bacteriele infecties.
    Ik heb met hem te doen en hij slaapt hierdoor zo slecht (en wij ook natuurlijk). En we zijn al de hele week bezig 's nachts. En nu dit weer. Arm mannetje. Ik zat al te denken om bij de drogist te vragen of er geen oordruppeltjes voor hem zijn, hij is bijna 19 maanden. Iemand advies? Wat kan ik nou nog meer doen behalve die paracetamol en neusspray?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou als ik jou was de ha nog even bellen
    Mijn zoontje heeft op het moment ook oorklachten en ik heb druppels gekregen tegen de pijn. De druppels gaan in het oor zelf en verdoven dus
    Werkt hier ideaal, en heb vanacht eindelijk weer eens kunnen slapen

Verder kan je het hoofdeind wat omhoog zetten, en de rest doe je allemaal al

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Heej, bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad toch maar even gebeld en de huisarts gaat me terugbellen. We zitten nu vlak voor het weekend en ik wil zo het weekend niet in. Ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen. Voel me nu wel een beetje een zeur en overbezorgde ouder want ik had dinsdag gebeld voor die griep, woensdag weer en toen langsgeweest en nu hang ik alweer aan de telefoon....maarja, ik weet het gewoon ook niet meer.

4. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Leuk, dan ben ik jonger dan 1 jaar oud :D. Ik heb wel antibiotica gekregen voor mijn oorontsteking. Het hielp inderdaad niet zoveel, maar nu heb ik oordruppels met antibiotica en iets om mijn neus beter open op te houden. Dit lijkt beter te werken. Dit ter info, maar ik weet niet of je er veel aan hebt, want ik ben stiekem toch wat ouder. Als kind werden mijn oren doorgeprikt, ideaal, maar dat schijnen ze tegenwoordig niet meer te doen.

Ik zou inderdaad bellen en even doorzeuren indien nodig. Het doet ontzettend zeer tot het trommelvlies doorgaat en je een loopoor krijgt.

Heel veel beterschap en sterkte met je zoontje.

5. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou ons mannetje heeft toch een kuurtje gekregen. Omdat we al zo lang met hem aan het rommelen zijn qua verkoudheid en nu van de week die griep, vond de dokter het toch beter om hem een kuurtje te geven. Ik hoop dat de kuur snel aanslaat! en dat hij dan weer de oude is!

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Fijn om te horen dat de huisarts toch overstag is, hopenlijk slaat het goed aan.

Deel Deze Pagina