hoeveel cc fles bij combi borst fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door muis26, 21 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai

mijn zoontje is nu bijna 6 weken en ik weet niet zo goed of ik nu de hoeveelheid voeding goed doe.
    De borstvoeding gaat niet heel erg goed, en na 3 weken slapeloze nachten en veel frustraties heb ik samen met consultatie bureau besloten om het af te gaan bouwen, erg jammer maar dit voelt wel beter en meer ontspannender voor ons beide.

Maarrrrr.... ik hoorde vandeweek van een yoga vriendinnetje dat ik te veel fles geef, en iemand anders zegt weer dat het wel goed is, dus ik begin echt te twijfelen nu.
    Dit is mijn schema

9 uur - bv
    12 uur - 165 cc fles (150 water + 5 scheppen nutrilon)
    15 uur - 165 cc fles
    18 uur - 165 cc fles
    21 uur - bv
    00 uur -165 cc fles
    +- 4 uur - bv

Sam heeft heel erg veel krampen( en verschrikkelijk stinkende windjes) , vooral smorgens gilt ie het uit van de pijn, dus ik ben nu over gestapt op de nutrilon omneo. maar ik vraag me af hoe dat komt dat het smorgens zo erg is.

En mijn laatste vraag, ik geef nu ook geen vitamine D en K meer sinds 2 dagen want ik ben bang dat hij teveel binnen krijgt aangezien hij al 4 flessen per dag krijgt. is dit ok? of moet ik dit nog wel blijven geven.

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen want loop al een tijdje te piekeren, en heb wel telefoonnummers van instanties waar ik heen kan bellen, maar zon verhaal door de telefoon doen is best lastig en het opschrijven werkt voor mij net even beter, anders vergeet ik weer de helft :)

alvast enooooooooooooorrrrrmmmmmmmmmm bedankt!!!

oh nog 1 ding (sorry haha) Sam heeft ook spruw (gehad) heb nu net het 2e flesje nystatine opgemaakt en ben zelf aan het smeren met anti schimmel creme , maar heb het idee dat het maar niet over gaat, zijn tongetje is nog steeds iets wittig. is dat normaal?

Sorry voor mijn lange verhaal!

Liefs Muis

2. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik vergeet nog 1 keer bv , rond half 7 , zeven uur geef ik ook nog een keer bv, anders zit er te lang tussen haha

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

niemand die mij kan helpen? :(

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Allereerst....ik beantwoord deze vrage alleen en heb zelf een gezin met drie kleine kindjes. Ik doe dit dus in mijn vrije tijd naast mijn werk en gezin. Bij dringende vragen adviseer ik altijd om contact op te nemen met een deskundige in je buurt.

Nu je vraag.

Ik weet niet of je intussen nog een voeding vervangen hebt.
    Vit k en d hoef je nu niet te geven. Uit de flesvoeding kan je zoontje voldoende halen.
    De hoeveelheid.....150cc...als je zoon het daar goed op doet zou ik het zo laten. Ga nog niet meer geven in ieder geval. Wat mooi zou zijn is dat je niet de fles a 3 uur gaat geven, maar probeer er eens 4 uur tussen te laten. Zo kom je vanzelf op minder voedinen per dag.
    Vervelend dat hij zo'n last van krampen heeft. Darmen rijppen de eerste 3 tot 6 maanden nog en flesvoeding is moeilijker verteerbaar dan borstvoeding. Waarom hij er juist smorgens last van heeft kan ik je niet vertellen.
    Heb je verder nog iets geprobeert tegen de krampjes?

Ilja

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai!
    ja daar heb je gelijk in, maar het was niet heel erg dringend hoor. Anders had ik wel ergens naartoe gebeld.

Ik ben nu over gestapt op nutrilon omneo en het gaat nu een stuk beter! daarvoor heb ik Infacol geprobeerd maar dat hielp totaal niet, maar het gaat dus nu beter :)

Ik ga eens proberen er 4 uur tussen te laten, maar denk niet dat dat gaat lukken, 3 uur is al vrij lastig omdat ie echt woest wordt als hij honger krijgt haha. Als je daar nog tips voor hebt, graag. Ik probeer het soms al te rekken met de speen en knuffelen maar als hij eenmaal honger heeft is er geen houden meer aan.

het is echt een vreetzakje :eek:)

heel erg bedankt voor je antwoord! ben ik erg blij mee.

Liefs Muis

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Fijn dat het beter gaat.

Hoe snel drinkt hij zijn flessen leeg?

Ilja

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

dat hangt er een beetje vanaf,
    maar meestal heeft ie echt honger en dan heeft hij hem zo leeg.
    Soms 5 minuten en in een ruk. Soms in drie etappes, dan moet ie even een boertje laten of valt hij even in slaap, dan laat ik hem lliggen en dan na 5 minuten wil hij de andere helft.

Maar vandaag heeft ie echt veel dorst, komt denk ik ook door de hitte, kan ik dan gewoon wat lepeltjes water geven aan hem? Hij zweet ook een beetje. Ik wil namelijk niet nog meer voedingen gaan geven en straks kwam hij ook alweer na 2.5 uur. of moet ik met die hitte juist wel meer geven?

En hij laat soms wel restje staan hoor, hij drinkt meestal tussen de 150 en 120 cc.

Super bedankt voor je reactie hoor! toppie :eek:)

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat extra water kan geen kwaad in ieder geval. Je kan dit met een lepeltje doen, maar ook gewoon met de fles.

5 minuten is best snel. Heb je wel het idee dat hij na de fles een voldaan gevoel heeft? Soms kan dat namelijk een reden zijn dat ze alweer snel voor een volgende fles komen.
    Een fles waar ze gemiddeld 20 minuten over doen is normaal. Misschien een iets kleinere speen proberen?

Ilja

Deel Deze Pagina