Huilen in slaap.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shaantje, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Onze meid slaapt al sinds ze 2 maanden oud is de nacht door. Overdag is het altijd al een moeilijke slaper geweest. En gebeurde het meer dan eens dat ze huilend wakker werd. Soms slaapt ze nadien lekker verder, de andere keer is het gedaan met slapen.
    Maar nu sinds een week of 3 gebeurd het regelmatig dat ze 's nachts in haar slaap huilt. Soms heb ik nog niet de kans om uit bed te komen want dan is het al gestopt. Als ik er wel geraak dan merk ik dat ze gewoon slapend ligt te huilen. Als ik dan haar tutje geef dan slaapt ze gewoon rustig verder. Ze is dus helemaal niet wakker geworden. Zou ze dromen? Of zou het toch iets anders zijn? Dit kan wel meerdere keren voorkomen 's nachts. De ene keer kan het al zijn dat dit om 01.00u begint tot 06.00u als ze moet opstaan. De andere keer is het net voor we moeten opstaan. Daar is dus ook helemaal geen pijl op te trekken. Soms kan het elk uur wel 2-3x zijn andere keren is het maar 1-2x op een nacht.

Iemand hier ervaring mee?

2. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Shaantje
    Dat heeft mijn meid ook. Ik beschouw het als dromen of verwerking van indrukken. Tutje gebruikt mijn meisje niet en ik merk dus dat het na paar tellen ophoud. En net als jij als ik bij haar kijk ligt ze met haar ogen dicht. Bij mij heeft ze er meer last van met drukke dagen bijvoorbeeld na kinderdagverblijf of op visite ect
    Overdag ook een moeilijke slaper.

3. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ons meisje heeft dit ook, maar vooral overdag tijdens haar slaapjes. Ineens brult ze dan keihard en schrik ik me soms dood, maar het is altijd in haar slaap. Ze doet niet eens haar ogen open. Denk inderdaad ook dat het het verwerken van indrukken is.

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Bedankt dames! Ik dacht al wel zoiets, want het is inderdaad echt begonnen toen ze naar de opvang is beginnen gaan. Ach, ze moeten dan ook zoveel verwerken :D. En nu zit ze weer in de 19-weken sprong, dus dat zal er ook niet veel aan helpen :).

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goeiemorgen!

Ik herken het ook! Hier ook een meisje wat regelmatig schreeuwt en of huilt in haar slaap. Meestal is het een keer of drie en dan is het weer stil. Geen idee waar het van komt. Hou het maar op dromen of zo. Als ze echt huilde omdat ze pijn of honger had, zou ze niet verder gaan slapen :).

6. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik herken het ook, deed mijn 1e ook heel vaak. Zelfs met periodes dat het inderdaad iedere nacht meerdere keren even huilen (krijsen) was! Ik ging eerst nog wel eens kijken, maar hij sliep toch echt. Volgens mij inderdaad het verwerken van bepaalde zaken. Ik ging ook niet meer kijken omdat hij toch gewoon sliep en ik hem dan alleen maar stoorde.

Deel Deze Pagina