ontlasting borstvoeding met bijvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 30 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik weet niet of het onderwerp hier goed geplaatst is, anders mag deze verzet worden.

Klein beetje onsmakelijk maar ik moet het even vragen :). Onze meid heeft t/m de 6 maanden volledige borstvoeding gehad en geen bijvoeding. Dus heeft ze altijd borstvoedingsluiers gehad.
    Nu zijn we sinds een paar weken bijvoeding aan het geven, en de borstvoedingsluiers zijn weg (normaal lijkt me). Maar nu komt mijn vraag.
    Is het normaal dat ze dan geregeld meer langwerpige keutels poept of niet (ze lijkt nu ook flink te moeten persen)? Dit is niet altijd geval, meestal is de ontlasting (tja hoe moet ik het noemen) dikke tattie.
    Oftewel, hoe moet ontlasting er uitzien met borstvoeding en bijvoeding.

Sorry voor dit onsmakelijke vraagje.

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    het kan per kind verschillen. Het belangrijkste is dat ze er geen last van heeft. Mijn dochtertje heeft er heel veel last van gekregen (over op bijvoeding en 1 borstvoeding vervangen door flesvoeding), ze poepte nog maar eens per week en had dan ontzettende buikpijn en was dagen aan het persen. Ik heb een middeltje gekregen om het op gang te krijgen en samen met wat huis- tuin- en keukenmiddeltjes (meer vocht, wat olie door de groente) gaat het nu stukken beter, ik hoop volgende week het middeltje af te bouwen en vezels uit pap/brood te gaan introduceren, dat zou ook moeten helpen.

Deel Deze Pagina