eerst koorts, nu klam

Discussion in 'Baby en dreumes' started by minipi, Oct 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    m'n dochtertje (7 mnd) is al weken snipverkouden, zonder daar overigens verder veel last van te hebben, maar het klinkt best heftig. Nu had ze deze week ineens koorts, maar na overleg met huisarts mocht/hoefde ik pas te komen als ze 3 dagen koorts had. De 3e dag had ze gelukkig al geen koorts meer. Maar ze blijft snipverkouden en nu voelt ze al 1,5 dag een beetje klam aan, terwijl ze geen koorts of verhoging heeft. Herkent iemand dat? Klam zijn in de dagen na koorts?
    Ik weet niet of ik nu naar de huisarts zal gaan morgen of niet. Ze is vrolijk en heeft geen koorts. Maar die enorme verkoudheid en het klamme zitten me ook niet helemaal lekker zo vlak voor het weekend. Maar ik wil natuurlijk ook niet onnodig medicijnen krijgen ofzo (mijn huisarts schrijft nogal makkelijk antibiotica ed voor en daar ben ik geen voorstander van als het niet echt nodig is).
    Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, wat me helpt bij m'n beslissing?? Stom he dat ik zo twijfel... Tnx alvast!

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Dat klammigheid kan zijn doordat de koorts is gezakt...
    Vaak als temperatuur gaat dalen ga het menselijk lichaam het uitzweten waardoor je klam aan gaat voelen.
    En als je twijfelt kan je ook gewoon even bellen toch morgen?
    Dan hoef je niet gelijk langs te gaan...

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik zou voor de zekerheid gewoon even langs gegaan.
    Ik heb t zelf ook niet zo op antibiotica enz...maar mijn zoontje is ook ziek en ben toch maar even langs gegaan...
    De dokter ontdekte slijm op de longen en zonder antibiotica had ie waarschijnlijk longontsteking gekregen.
    je kunt beter een keer teveel gaan dan een keer te weinig zeg ik altijd maar!
    beterschap!

4. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou ook gewoon gaan.Hij zou toch bij een Baby niet zo makkelijk zijn, hoop ik?:$

5. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga zo even bellen (overleggen is altijd lastig, dan krijg je de assistente die je 'blokt' maar we proberen het maar). Die klamheid is denk ik inderdaad vand de gezakte koorts, maar ze blijft snipverkouden en zit nu steeds met haar handjes aan haar hoofd te voelen. Ff het zekere voor het onzekere voor we het weekend in gaan...

nou, mijn oudste was net een weekje 2 en toen ging ik met vage klachten (koorts, lichte benauwdheid) naar hem toe en toen had hij zoiets van tsja, waarschijnlijk is het een virus, maar voor de zekerheid geef ik antibiotica mee en hij gaf ook nog ventolin(!) mee, terwijl ze eenmalig een beetje benauwd was. Beide hebben we nooit gebruikt, ze werd vanzelf beter, maar ik krijg nu wel steeds een oproep voor de griepprik voor haar, omdat ze ventolin in haar dossier heeft staan :(

6. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Zow dat is inderdaad raar!Ik begrijp nu wel dat je liever niet gaat.maar waarom moet je een griepprik in verband met ventolin(ben nieuwgierig,mijn paard heeft het destijds ook gehad,misschien dat dat iets voor mij verklaard;)ik vergelijk je dochter natuurlijk niet) :p

7. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    hahahahaha
    nou, alle mensen met luchtwegproblemen zoals astma hebben een verhoogd risico op een ernstig beloop van de griep (zoals bijv ernstige complicaties of zelfs overlijden). Daarom komt iedereen met medicatie voor deze klachten ook in aanmerking voor de griepprik. Maar ik ben bang dat dat niet voor paarden geldt, haha.

8. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    nou, ik ben geweest en alles was in orde: longen schoon, geen oorontsteking. Alleen een fikse verkoudheid dus. En ik was vandaag tevreden over de huisarts, hij vond het prima dat ik gekomen was en zei uit zichzelf dat hij liever geen antibiotica voor zou schrijven (waar ik het uiteraard mee eens was). Probleem opgelost dus! (nu alleen hopen dat de verkoudheid ook snel over is)

9. demi79

demi79 Actief lid

Aug 15, 2008
    187
    0
    16
    Een aantal tips na ervaring met eigen kind die drie weken flink verkouden was en nog steeds een heel klein beetje. Het gaat nu wel veel beter, want hij staat en kruipt nu overal!

1- leg in zijn slaapkamer voor het slapen gaan op een kastje naast zijn hoofdeinde een paar gesneden uien. Helpt bij het beten ademhalen door zijn neusje.

2- neusspray gebruiken en ik heb ook nissykind gebruikt. Een kuurtje van 7 dagen op homeopatische basis. Beter dan dat rotspul van antibiotica. Het helpt de weerstand te verhogen en de luchtwegen vrij te maken. Na deze kuurtje ging het echt veel beter mijn zoontje.

3- voor het slapen gaan zijn lijfje insmeren met warme olijfolie. Heeft een helende werking op het lijfje.

Hou het lijfje warm en een leuke (niet al te warme mutsje) op het hoofdje vinden babý's ook fijn.

4- hou de baby vaak bij je, de warmte van je lichaam geeft ze ook rust.

Misschien is het goed om even samen met de baby in een hete douche ergens te gaan zitten/staan. De stoom maakt de slijm los die vast zit in het neusje/longen.

10. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

Dec 28, 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha ha nee he?fijn dat alles goed is met haar :)en dat de dokter zelf was minder medicijnaanbiedend is geworden!;) hoop dat hoop dat dé haar verkoudheid gauw weg is;)

Share This Page