Ontlasting dreumes (afbouwen Movicolon)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamvansam, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Vanaf de geboorte heeft Sam last gehad van obstipatie. Sinds hij 3 maanden oud was gebruikt hij na overleg met de kinderarts iedere dag een zakje Movicolon, een middel wat zijn ontlasting wat dunner maakt. Het resultaat: netjes iedere dag één of meerdere poepluiers :)
    Sam is nu 15 maanden en is de tijd aangebroken om eens te proberen hoe het zonder Movicolon gaat en dus zijn we gaan afbouwen..... Hij krijgt nu 1x in de 2 dagen een zakje en sindsdien heeft hij 4 tot 5 keer kleinere beetjes ontlasting in een redelijk vaste vorm, terwijl het voorheen 1 tot 2x per dag een beetje breierig was (á la sandwichspread, zonder verder in detail te treden :p).
    Ik heb nu eigenlijk geen idee wat "normaal" is. Maar jullie vast wel......

2. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Iemand?

3. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja daar zit ik dus ookal een tijdje mee..
    Mijn zoontje poepte voorheen ook a la sandwichspread, dus smeuïg zeg maar.. En sinds hij pap/boterham en warme hap eet zijn t soms hele drollen.
    Nou lijkt me dat niet zo erg, want zo poepen wij ook, zolang ze het er gewoon uitgeperst krijgen. Zodra je merkt dat ze extreem veel moeite moeten doen of het weer een dag wegblijft zou ik wel aan de bel trekken.
    Bij ons zoontje bleef het nooit helemaal weg, maar kreeg hij er soms te weinig uit en bleef de rest dus in zijn darmen waardoor het nog harder en donkerder werd.
    Wij geven nu als sap roosvicee Laxo en druppels van VSM, die Kindicol. En nu ist weer gewoon smeuïg en zodra hij op minder flessen gaat, ga ik hem gewoon meer vocht aanbieden en af&toe aankijken wat hij doet zonder die druppels en de Laxo.

Helaas als t al vanaf de geboorte erin zit, zal het wel hun hele leven duren dat ze wat moeite met de ontlasting hebben.
    Mijn zoontje heeft het van zijn vader, die poept soms 5 dagen niet..

4. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Ik ben ook al lang blij dat het er zonder problemen uitkomt, of het nu sandwichspread of klei is, als het er maar uitkomt.....
    We kijken het nog even aan en dan proberen we het over een tijdje helemaal zonder Movicolon, eens kijken wat er dan voor spannends in z'n luier te vinden is?? ;)

Deel Deze Pagina