Hoe zit het mat jullie lichaam??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirjam22, 30 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam22

mirjam22 Lid

25 feb 2006
    71
    0
    0
    Administratief medewerker
    ben benieuwd hoeveel jullie al afgevallen zijn na de bevalling? en wanneer je weer in je oude broeken konden??

ik was 55 kilo naar 80 kilo en weeg nu ongeveer 65,
    kan al me broeken sluiten aleen zitten ze nog net iets te strak dus het is echt oefenen met me buikspieren.
    als ik na me foto's voor de zwangerschap kijk :confused: en nu het lijkt eigenlijk wel dat ik nog 4maanden zwanger ben ofzo af en toe baal ik verschrikkelijk maar ja het is voor een goed doel he ;)

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je baalt, hoe goed het doel ook is, je wilt toch je eigen lichaam weer terug! Geef het even de tijd, komt vanzelf weer goed..

Ik ben 30 kilo aangekomen waarvan minstens 20 liter vocht. Dat vocht ben ik vrij snel kwijt geraakt, niet helemaal hoor want heb nog steeds behoorlijk wat vocht in mijn benen en enkels. Ik ben nu 8 maanden na de bevalling nog ongeveer 2 kilo te zwaar. Mijn oude broeken pas ik nog niet allemaal, wel rokjes etc. Voor mijn zwangerschap was ik al 10 kilo aangekomen in 1 jaar tijd (haha het goede leven :eek: ) dus eigenlijk ben ik er nog 12 te zwaar. Heb alleen niet meer dat ideaal dat ik weer 53 kilo wil wegen. Zo rond de 57 kg lijkt me prima..

Heb er niet bewust iets voor gedaan om af te vallen. Heb in het begin geprobeerd te lijnen maar dat liep op niets uit. Wel ben ik een paar keer flink ziek geweest met hoge koorts en toen vlogen de kilo's er af.

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

2 weken na de bevalling kon ik al weer m'n oude broeken aan. Totaal 15 kilo aangekomen, waarvan toen dus al weer 10 kwijt. Die laatste 5 moeten er nog af, maar daar heb ik nog niet echt moeite voor gedaan. Nu ik ook zoveel thuis ben snaai ik ook veel. Volgende week weer aan het werk en dan mag ik niet meer snoepen van mezelf. In combinatie met sporten moet het wel goed komen.

4. Niet meer actief

ik ben 35 kg aangekomen, ik woog 55 -57 kg en op het eind 92 kg. Ik was er na de bevalling meteen 10 kwijt. Nu weeg ik nog 73 kg.. heb nog wat te gaan.

Ik moet wel zeggen dat ik ook gestopt was met roken zodra ik wist dat ik zwanger was.

5. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ben 23 kilo aangekomen, van 70 naar 93 kilo!!!

nu weeg ik nog 82 kilo.......

en heel vreemd.......ik heb 1 broek die zat voor de zwangerschap strak! en nu hangt ie me steeds op mijn knieen.! terwijl ik niet zie dat ik dunner wordt!
    ik kijk in de spiegel en denk dat ik 5 mnd zwanger ben!

maar goed, alles op zijn tijd!

6. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ikwoog 68 voor zwangerschap en dat weeg ik nu weer, maar toch is het lichaampje wel iets veranderd. Het strakke buikkie is weg, heb nu een 3 mnd buikje....Ik was met zwangerschap dik 20 kilo aangekomen. Op zich netjes voor een 2-ling.....

6 weken na zwangerschap ben ik voorzichtig aan weer gaan sporten. Nu sport ik 2x per week....

kleren kan ik in principe gewoon allemaal aan, alleen rond mijn middel zitten ze nu strakker. De wespentaille is een beetje zoek geraakt.....

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik ben 20 kg aangekomen. !0 daarvan was er zo af maar die ander 10 niet.........

Sinds 6 weken heb ik de knop omgezet en ben ik gana lijnen. Daarvoor zat ik echt nog niet lekker in mijn vel en het ik ook de wil er niet voor, dus mislukte het stedds!
    Nu gaat het super. Ik moet nu nog 3 kg voor mijn oude gewicht maar wil er dan graag nog 5 extra af.
    Ik sport nu ook en doe regelmatig buikspieroefeningen.

8. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik woog voor de zwangerschap 68 kg en daarna 90..... weeg nu 82 dus heb nog even te gaan. Pas nog geen normale broeken helaas, en draag nu te grote broeken die nog vanuit mijn 'dikkere' periode komen ;)

9. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    ik woog voor m'n zwangerschap rond de 55 kg en ben er 'n kleine 10 aangekomen tijdens m'n zwangerschap.
    Een week na de bevalling ben ik uit nieuwsgierigheid weer op de weegschaal gaan staan en woog ik 54 kg!! Nu weeg ik rond de 55/56 kg en dat vind ik prima.
    Moet wel weer gaan sporten, want m'n conditie is echt nix, als ik weer wat meer beweeg zit ik weer goed in m'n vel denk ik, omdat ik dan meer energie als nu heb!

10. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik ben ruim 30 kg aangekomen (de laatste week al ruim 10) Ik weet niet hoeveel ik nu weeg, maar mijn kleding die ik voor mijn zwangerschap aan had, kan ik nu wel aan, maar zit erg strak.
    Ik baal er ook van.Mijn buik is hoe dan ook slapper, ik heb ook wat striae opgelopen. Ik heb nog wel wat te gaan, maar ik ben net pas gestopt met de borstvoeding. Eerst ff bijkomen en dan miss gaan lijnen of weer zwanger proberen te worden.

Ik maak me er op dit moment maar niet teveel zorgen over. Ik wil mezelf inprenten dat ik met dit lijf wel een fantastisch kindje op de wereld heb kunnen zetten. Dat ik daar al dankbaar voor moet zijn en mijn energie niet in mijn frustraties moet steken, maar in het herstellen van mijn lichaam,hihi.
    Hopen dat ik het snel ga geloven.

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik woog voor de zwangerschap van lisa 68 kg
    en ben 16 kg aangekomen. Daarvan waren en nog 5 over voor deze zwangerschap. Ik ben nu dus begonnen met 73 kg en zit nu op 79 kg. (niet slecht he?!)
    Ik hoop ook dat ik niet zoveel meer aankom, maar ik heb nog 9,5 wkn te gaan.

12. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Ik was voor de zwangerschap van Emelyne 60 kilo, heb er ongeveer 12 kilo bijgekregen en zit nu schommelend op 61-62, ligt er aan hoeveel ik snoep, haha. Ik wil echter nog wel terug naar die 60 en als het ff kan naar de 58 (zoveel kilo was ik voor ik van Isabel zwanger was).

Ik denk echter niet dat ik op de 60 terug kan komen: mijn buik was zooooo groot, dat heeft zich nooit meer hersteld en het overbodige vel hangt er nu een beetje bij. Ook mijn heupen zijn wat breder geworden waardoor ik nu dus echt niet meer in maatje 38 kom. Maar 40 is goed genoeg voor mij, niks mis mee na het dragen van 2 kids, dacht ik zo.

Ik heb er trouwens niks voor gedaan, alle kiloos zijn er vanzelf weer afgegaan.

13. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Even een vraagje tussen door; mag je eigenlijk lijnen als je borstvoeding geeft?

14. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    heb geen BV gegeven maar hoor om me heen wel dat het niet goed is.

Ik woog 80 kilo voor mijn zwangerschap en ben 12 kilo aangekomen. Die was ik direct weer kwijt, kon 3 dagen na m'n bevalling m'n oude kleren weer aan. Na een aantal weken kwam ik echter weer aan en ik zit nu op zo'n 4 kilo teveel denk ik.
    Nou ja, eigenlijk wil ik ook nog onder de 80 dus ik wil er zo'n 8 af hebben.
    Maar daar ga ik pas aan werken als ik goed in m'n vel zit anders werkt het averechts.

15. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    als je lijnt dan komen er gifstoffen vrij in je bloed. Als je geen bv geeft, pies je die uit. Als je bv geeft, dan komt het ook in de bv terecht, dus het wordt (met elke methode) afgeraden.

Zolang als je bv geeft, kan het zijn dat je lichaam vetten op blijft slaan. Als je gaat lijnen kan het dan ook zo zijn, dat je lichaam het ziet als n crisis (ojee, is de oorlog uitgebroken?) en gaat eerst nog meer vetten opslaan, zodat je later nog bv kan blijven aanmaken als de crisis langer aanhoudt.

En als laatste, maar dat schijnt belachelijk weinig voor te komen en vaak dan alleen als je heeeeel lang aan het lijnen bent: de bv kan minder voeding gaan bevatten, dus krijgt je kind niet alleen veel meer gifstoffen binnen, maar ook nog es minder voedingstoffen.

16. Marije

Marije Actief lid

17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Ik baal onwijs van mijn lichaam. Ja, ik ben trots dat het drie kinderen gedragen heeft, maar ik vind mezelf zo onwijs lelijk met mijn dikke buik... ik hoef echt geen ultra-slank figuurtje, maar ik hoop dat ik weer wat in model kom. Haha, een beetje tegenstrijdig ben ik wel, want mij zul je niet snel in een sportschool tegenkomen. Ik let nu wel op wat ik eet, maar door de BV heb ik veel honger, heb het ook nodig... na de BV-periode ga ik serieus proberen af te vallen.

Ik woog voor mijn zw.schap trouwens 60 kilo (zat nog wat aan van vorige-vorige zw.schap), ben 14 kilo aangekomen en er nu 10 kwijt.

17. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik woog voor mijn zwangerschap 65 kilo. Tijdens mijn zwangerschap woog ik 76 kilo. Vrijwel direct na mijn bevalling woog ik 67 kilo. Een week na mijn bevalling, moest Djurra naar het ziekenhuis.. een beetje stress deed "wonderen", ik woog/weeg nu nog 60 kilo!

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik was ruim 30 kilo aangekomen en ben er al 25 kwijt .. nog 5 tegaan dus .. al heb ik er het leifst meer af ..

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik was 25 kilo aangekomen en als een wonder-dieet, na 2 weken alweer 10 kilo kwijt! Maar de teller is sindsdien geen streepje meer verschoven.
    Na alle hormonen en voedingen dan maar weer ouderwets lijnen als het zover is. 15 kilo moet lukken en wie weet gaat er "vanzelf" nog wat af als ik met lekker weer een flinke wandeling met de wagen kan maken, vandaag ook weer 1,5 uur gelopen.

Groet van Kiki

Deel Deze Pagina