hallo, ik heb afgelopen maandag nog een echo gehad en alles was goed en zag er goed uit. hartje klopte mooi en was geen bijzonderheden. maar nu voel ik hem sinds eergister veel minder het zijn nog maar minimale bewegingen. heb ook een soort druk op mijn buik. ik weet niet of het fijn is om te weten dat het kindje maandag nog in stuit lag. ik vind het een beetje eng en weet niet zo goed wat ik moet. dit is ook mijn eerste zwangerschap en weet niet of dit hoort ja of nee.. nou ik hoop dat je me gerust kan stellen.. alvast bedankt groetjes Anne
Meid, het is misschien niks, maar als je ongerust bent moet je gewoon ff bellen met de vlos! Daar is ze voor Groetjes!
Bij mij bewoog ze ook iets minder rond 30 weken, ze schijnen dan hun laaste echte groeispurt door te maken tot week 34 volgensmij. Daarna gaat het voornamelijk alleen nog maar om het immuum systeem en de vet aanleg. Als je echt denkt dat je baby te weinig beweegt, dus niet alleen iets minder dan je gewend bent zou ik even bellen naar je vk.
Bellen! Mijn vk heeft tegen mij gezegd dat als ik hem een poosje minder voel ik moet bellen, leggen ze je even aan de ctg om uit te sluiten dat er wat is!
Gewoon bellen! Ik heb het vorige week gehad en durfde niet te bellen omdat ik bang was dat ik overbezorgt was. De vk was blij dat ik belde, kon gelijk komen. Hebben het hartje geluisterd en daarna begon ie ineens weer te schoppen. Ben achteraf zelf ook blij dat ik heb gebeld. Vk was super aardig en zei dat ik de volgende keer of bij welke ongerustheid gewoon moet bellen. Dus even bellen meid, dan ben je zelf ook weer een hoop gerustgesteld. Met onzekerheid het weekend in is ook niks! Manuk
Gewoon ff bellen voor de zekerheid, het zal wel niks ernstigs zijn, maar dan ben je wel gerustgesteld
Zou idd gewoon even bellen Ik had het bij 35 weken. Had nog een controle gehad bij gyn maar 2 dagen later voelde ik echt superweinig de hele dag. Uiteindelijk 's avonds toch maar gebeld en ik kon langskomen voor een CTG. Hij was idd erg rustig. Pas na flink wat sap te hebben gedronken (van suikers worden ze actiever) kwam er weer wat meer beweging in. Maar hij deed het prima verder. Maar ze zeiden ook je kunt beter 2x te vaak bellen dan 1x te weinig....
bedankt voor alle reacties, nu voel ik hem wel weer meer. vooral bij mijn blaas. ik denk dat het komt doordat hij in stuit ligt en hem nu heel laag voel en ben altijd gewend dat hij in de zijkant van mijn buik schopt, maar ik hem nu ook gevoeld aan de buitenkant. nu hoef ik me toch geen zorgen meer te maken. groetjes anne
hij heeft nu de hik.. erg grappig voel dit nu wel regelmatiger. tikjes rechts onder in mijn buik.. eerst wist ik niet wat het was. heb ik gebeld zegt de gyneacoloog dat is nou de hik.. erg grappig..
hoe verder je komt in je zwangerschap hoe minder ruimte je kleine krijgt, dus kan het zijn dat je hem/haar minder voelt. Casper reageerde altijd wel op het bewegen van mijn hand over mijn buik. Als ik hem minder voelde dan checkte ik het voor de zekerheid met de hand truc
Ik heb haar nog nooit zoveel gevoelt als sinds week 38, bij mij gaat het minder bewegen dus helemaal niet op en ze was al altijd zoeen druktemakertje..
Anne, we zijn bijna even ver. En ik voel de kleine sinds 2 dagen ook even een stuk minder. Maar is bij mij elke keer als ik bijna weer een controle heb bij de gynaecoloog. En dan na de afspraak gaat ze weer flink te keer. Alsof ze het expres doet, haha. Meestal ligt ze dan in een stuit, met d'r rug naar m'n buik toe. Dus dan voel ik de schopjes ook echt een stuk minder. Dag na de controle is ze vaak weer omgedraaid, haha.
had het vorige week ook. Was op controle bij de gyn en moest meteen aan het ctg, maar nadat ik aangesloten was begon ze meteen tegen het metertje te schoppen was meteen super druk. De gyn zei me dat het kan omdat ze minder ruimte krijgt en als ik het niet vertrouw eve me buik schudden om haar wakker te maken of aan het bewegen krijgen en als ze dan reageert dat het dan goed is maar als ik het niet vertrouw dat ik meteen moet bellen. Maar tot nu toe als ze wat te rustig is naar mijn idee schud ik eve met me buik en dan reageert ze meteen. Fijn dat je kleintje nu weer meer beweegt dit ook blijft doen en als je echt niet vertrouw gewoon bellen he daar zijn ze voor!!!