heb ik een hongerige baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by speentje2012, Jan 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    de titel zegt het al heb ik een hongerige baby?

ze is vandaag precies 3 maanden oud
    ze drinkt uit een avent flesje met speen 2
    en ik bied er altijd 150/5 aan ha van nutrilon.
    alleen meestal drinkt ze maar 120 of minder ze drinkt maar zelden 150

het probleem is als ik haar net bed wil brengen als ik zie dat ze moe is wilt ze ineens weer eten (meestal een half uurtje later) dan geef ik haar nog 30/1 en na een uurtje heeft ze weer honger. als ik geluk heb slaapt ze nog even. ik heb al gekeken of het echt geen zuigbehoeften is met het speentje maar dat werkt niet die spuugt ze na een minuut weer uit.

dus ik ben eigenlijk heel de dag bezig met haar te voeden en haar in slaap te krijgen.

's avonds is het ergst, dan ben ik 2 uur bezig om haar in slaap te krijgen en tussen door haar steeds slokjes te geven.

wat denken jullie heb ik een hongerige baby of doe ik iets verkeerd?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,138
    8,869
    113
    Hypoallergeen verteerd sneller dan gewone voeding...en als ze dan ook nog eens niet heel veel drinkt, kan het best dat ze vrij snel weer honger heeft.

Soms helpt het om de cyclus te 'doorbreken'. Dus niet steeds slokjes aanbieden, maar gewoon één of twee uur wachten tot de volgende voeding. Is in het begin lastig, maar daarna leverde het hier vaak wel op dat ze wat meer in één keer gingen drinken.

Hoeveel krijgt ze in totaal over 24 uur?

3. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Heb je al verschillende spenen geprobeerd? Hier was het inderdaad zuigbehoefte maar een verkeerde speen...toen we eenmaal de juiste speen hadden was het probleem opgelost...

4. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    ze zit toch wel tegen de 800 ml per 24uur..

en ik heb nog geen andere speen geprobeerd. ik wist niet dat daar veel verschil tussen zat. ik heb er nu eentje van.bibi vanaf 0+

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    klinkt als een kindje dat veel kleine beetjes wil drinken... dat is bij bv heel normaal dus waarom zou t bij fv niet kunnen. misschien meer en kleinere voedingen?

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik vind dat je kindje kleine beetjes drinkt.
    Misschien kun je idd proberen om 150/5 aan te bieden en dan dat binnen een uur te laten drinken. Na dat uur geen melk meer geven dan de volgende voeding. Met deze hoeveelheid zou ik een flesje om de 3 uur aanbieden.
    Zodra ze de voeding makkelijk opdrinkt ophogen en proberen er meer tijd tussen te laten.

En hoe makkelijk haalt ze de voeding uit har fles? Heb je al een andere flessenspeen geprobeerd?
    Als fopspeen wilde F.ay geen enkele. Soms voor bij opa en oma kan ze op de MaM speen sabbelen. Hier pakt ze alleen mijn pink.

Laten huilen wil je natuurlijk niet. Ik rek soms voedingen met een badje voor de voeding of sabbelen op mijn pink. Ook lekker rondwandelen met kleine op de arm wil hier ook goed werken.

Misschien heb je er wat aan.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Eigenlijk geeft je kleintje het heel mooi aan: 150/5 is teveel voor haar (en is ook vrij veel met 3 maanden). Bied haar eens 120/4 aan en zie dan wanneer ze weer wil drinken. Je komt dan op kleinere, maar meerdere flesjes per dag. 7 of 8 keer drinken is echt heel normaal.

Ze zal er ook rustiger van worden. Om de 2,5, 3 uur willen drinken is met deze leeftijd echt heel normaal. Op verzoek voeden is ook met kv goed te doen.

Kleinere beetjes vaker drinken komt beter aan dan in een keer een grote plens melk.

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Kan ook oververmoeidheid zijn. Zo te lezen krijgt je kindje niet echt uren slaap achterelkaar, maar steeds korte stukjes? En soms lijken moeheidssignalen op hongersignalen. Dan zijn ze aan het huilen van oververmoeidheid en dan kun je denken dat ze honger hebben. Althans, dat is hier soms het geval. Als je ze dan wat aanbiedt, drinken ze het uit gewoonte op en dan denk je dus weer: zie je wel, ze had honger. Ik zou proberen de vicieuze cirkel te doorbreken en toch de voeding wat te rekken (met afleiding... speentje, knuffelen etc.), zodat ze in een mooi ritme komt. Zoals het nu gaat lijkt het me erg vermoeiend voor zowel jou als je kindje.

9. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    ik heb inderdaad al een andere flessenspeen geprobeerd maar dat was geen succes.

ik dacht dat 150/5 wel redelijk was, je ziet vaak hier dat sommige baby's van haar leeftijd al 180/6 drinken.

maar ik ga eens 120/4 proberen maar dan is na 2,5 uur drinken toch nog veel? ik dacht dat er bij 120/4 ongeveer 4 uur tussen moet zitten.

het zal inderdaad fijn zijn als ze hierdoor rustiger word zodat ik ook nog een beetje tijd heb voor het huishouden enz

10. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    ze slaapt inderdaad heel erg weinig naar mijn idee. maar het lukt me gewoon niet om haar in slaap te krijgen. 5min laten huilen werkt bij haar niet. ze raakt er helemaal overstuur van. soms helpt een stukje buiten wandelen wel. maar ik kan toch niet elke keer als ze moet slapen buiten gaan wandelen?

nu is ze ook nog steeds wakker vanaf half 11

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe vaak voed je? Want als ze 120/4 eigenlijk dus maar drinkt, dan mag ze gewoon vaker een voeding he? Sowieso mag ze dan 's avonds rustig nog wat ze overdag alles bij elkaar heeft laten staan...

12. raspberry

Nou, Caitlyn drinkt dat, vanwege reflux, ook nog steeds, en die meldt zich echt eerder dan elke 4 uur hoor! Soms na 2 uur al, soms na 2,5, soms na 3.... ik voed dus gewoon op verzoek.
    Maar goed ook, dat ze overdag vaak korter ertussen laat, want dat betekent dat ze er (meestal) 's avonds een keer een langere ruk tussen heeft :)
    Maar die krijgt dus wel 5-6 keer per dag 120/4, (weegt nu zo'n 5,5 kilo), en zou dus zelfs nog een fles extra mogen, qua gewicht.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Is het misschien een idee om haar in te bakeren? Juist doordat ze zo moe is, is het voor haar moeilijk om in slaap te vallen. Ik herken dat erg van mijn zoontje namelijk. We hebben hem in de Puckababy laten slapen en dat ging redelijk, maar voor hem toch nog wat teveel vrijheid met zijn onrustige armpjes. Net de Pacco-inbakerdoek gebruikt en hij viel als een blok in slaap en dat nu al twee uur achterelkaar. Normaal was hij na een halfuur alweer wakker geweest door zijn onrustige armpjes (wappert ermee waardoor hij niet meer in slaap kan komen). Maait je dochter ook veel met haar armpjes? Ze is natuurlijk wel al drie maanden, dus ik weet niet of inbakeren dan nog een goed plan is hoor. Anders even googlen hierop... Lastig hè, je bent er zelf ook heel druk mee natuurlijk steeds.

14. raspberry

Over op verzoek trouwens: in principe is het wel het handigste als ze minstens 2 uur tussen de voedingen zit. Soms is ze niet helemaal fit, dan drinkt ze nog kleinere beetjes per keer, (ze is nu verkouden bijvoorbeeld, en drinkt dan de flessen van 120/4 steeds in 2 etappes leeg, met een uurtje ertussen), maar ze heeft eerder ook wel dagen gehad dat ze daarna wat bleef rommelen en steeds echt kleine beetjes dronk en dan was het wel even handig om de voedingen wat te rekken, zodat ze weer even wat meer in 1 keer dronk en daar dan ook weer een goeie tuk op kon maken en dan ook weer voldoende energie had om een fles gewoon in 1 keer leeg te drinken.
    Maar zolang ze dus niet rommelt, voed ik gewoon op verzoek :)

15. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    nina slaapt 's nachts ook nog niet door, maar ze slaapt wel wat langer achter elkaar dan overdag.

ik ben meestal heel de dag bezig met voeden en haar in slaap krijgen hoeveel voedingen ze nou precies krijgt weet ik eigelijk niet. ik ga nu wat meer tijd proberen te rekken voordat ik haar weer ga geven,
    (ze slaapt nu eindelijk)

inbakeren leek mij niet zo goed idee omdat ze graag aan het duimen is. als ik haar in bed leg en haar armen onder de dekens doe. blijft ze net zolang bezig totdat ze haar handen weer boven de dekens heeft. ze heeft wel onrustige armen

16. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    4 uur tussen de flessen laten, deed mijn kindje pas met ongeveer 4 maanden, en toen kreeg ze al een paar keer per dag 180+6! Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, dat je met een fles van 120+4 er 4 uur tussen moet laten? Nergens voor nodig hoor!
    Ik heb gewoon mijn kind gevolgd met wat zij aan gaf.... Soms lastig voor mama, maarja...het is allemaal goed gekomen!

17. speentje2012

speentje2012 Actief lid

Oct 3, 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    omdat je bij 120/4 op 6 voedingen moet zitten volgens het pak. dus dacht ik elke 4 uur een fles?

18. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik had vooral veel van die bolle speentjes gekregen van mensen als cadeautje, die vond hij verschrikkelijk...maar een vlakke vind hij wel fijn... dus vooral de vorm zeg maar kan anders zijn. En voor ieder kindje kan dat anders zijn wat hij/zij prettig vind.

Succes iig en hopelijk komt er snel weer een beetje rust...

19. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Lastig hè... Wij hadden ook een slechte slaper.... Wat heel goed werkte was een draagvlak.. Daar sliep hij de eerste vier maanden hele dagen in..

20. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Persoonlijk denk ik dat drie maanden erg laar is in nog met inbakeren te beginnen... Als ze dan gewend zijn moet je alweer gaan afbouwen.

Share This Page