Ontlasting na bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by Hysterisch, Jan 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Hoi allemaal!

Ik ben 2 weken geleden bevallen van mijn zoon en merk dat ik sinds de bevalling mijn ontlasting niet kan ophouden. Die hele kringspier werkt gewoon niet. Hier door heb ik al 2 keer in m'n broek gepoept, kon het gewoon niet ophouden! Ik voel wel aandrang en dan ga ik ook meteen, maar als ik m'n zoon bijvoorbeeld aan het verschonen ben en ik niet per direct naar het toilet kan doe ik het gewoon in mn broek. Mijn urine kan ik wel gewoon ophouden.

Mijn verloskundige weet er van en zegt dat het normaal is en dat ik m'n bekkenbodem spieren goed moet trainen, wat ik ook doe. Als ik over een week geen verbetering merk moet ik weer terug bellen.

Ik vroeg me af of er meer zijn die hier last van hebben/hadden en hoe je hier vanaf bent gekomen?

Dit is nogal vervelend en ik durf zowat niet naar buiten te gaan zo :)

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,047
    6,786
    113
    zuid-holland zuid
    Ohh wat naar zeg, kan me voorstellen dat je niet naar buiten durft!

.. ik dacht dat ik er geen last van had na de bevalling, tot ik 2 maanden na de bevalling ineens een buikgriepje kreeg. Toen bleek dat ik de dunne variant zeg maar niet meer op kon houden :( daarna echt een poos bang geweest dat ik ineens diarree zou krijgen als ik ergens was!
    Maar toen ik gewoon weer lekker aan het sporten ging en een poos daarna weereens diarree kreeg merkte ik dat het wel weer lukte om het op te houden, godzijdank. Dus ergens in de tussentijd is het vanzelf overgegaan.
    Ik ben wel benieuwd hoe het nu straks bij een tweede gaat, dan lijkt het me allemaal nog meer opgerekt.

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Ook heel naar :( Denk inderdaad dat sporten, spieren daar beneden trainen, wel goed werkt. Fijn dat t bij jou weer over is gegaan! Ik ga maar druk door met mijn bekkenbodem oefeningen..
    Ben in ieder geval blij te horen dat het bij jou niet iets blijvend was, er is dus nog hoop voor me ;)

4. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar ja, ik voelde prima aandrang en als ik dan naar de wc ging, ging het prima. Maar toen kreeg ik een antibioticakuur met als gevolg diarree, nou, dat liep er dus gewoon uit :| Schrok me echt rot! Ik voelde de aandrang niet eens... Maar uiteindelijk is het gewoon weer volledig hersteld, het is nu weer helemaal zoals voor de bevalling.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook, beide keren, eerste keer het ergst. Ik voelde het wel maar moest dan ook meteen. vaak genoeg beeb neer 'gegooid' en rennen!! Ook een keer op de pot van mn dochter gedaan en een keer onder de douche, ook een keer op de pedaalemmer (met zak) dat alles in de douche tijdens dochter badderen :):x

ik moet altijd s ochtends gelukkig dus meestal wel voor ik wegga. Het wordt ook al beter nu. Maar is zeer vervelend!

6. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Pff kan me voorstellen dat je dan schrikt ja! Blij te horen dat het weer hersteld is. Helemaal vanzelf, of heb je er wat aan gedaan qua oefeningen?

7. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Oh wat een ellende! Ik moest stiekem een beetje lachen om hoe je het schrijft, maar t is natuurlijk vreselijk!

Hoe lang geleden ben je bevallen en heb je niet iets van fysio er voor ofzo?

8. 2jees

2jees Niet meer actief

haha ja ik nu ook. Nee ik hou niet zo van gepluk :) na de bevallingen ben ik doodsbang daaronder ;) gaat al de goede kant op nu met alles!!

9. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    oh ik heb dat ook gehad!!

bij de eerste had ik ketanserin gehad tijdens de bevalling maar ze hadden niet even vermeld dat diarree een bijwerking was.

ik lag in het ziekenhuis en zou mn zoontje op de kinderafdeling de fles geven. en toen kwam het dus.......

ik zat er helemaal onder god ik heb me nog nooit zo ontzettend geschaamd jemig wat was dat genant zeg.

ik ben terug gehobbeld naar de kraamafdeling was helemaal mank omdat van binnen alles gekneusd was.

en toenmoest ik nog bellen ook voor handdoeken enzo.
    ben toen gedouched door een verpleegster. dat is nog steeds mijn meest beschamende moment in mn hele leven.

en stinken!! gatver.
    scheten kon ik ook niet ophouden, erg leuk als je kamer vol met kraamvisite zit ;)

is helemaal goed gekomen gelukkig.
    je hebt in elk geval alles gegeven wat je hebt om je kindje eruit te persen

10. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Oh wat verschrikkelijk!!! Kan me voorstellen dat je je dan kapot schaamt ja, jeetje!
    Blij te horen dat t weer goedgekomen is!

Share This Page