Hoe lang bekkenbodem trainen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tuttebelleke, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik snap dat het makkelijke antwoord op deze vraag is: tot je bekkenbodem weer sterk is, maar ik vraag me af hoe lang het bij jullie duurde tot het weer sterk genoeg was :)

    Ik ben nog niet zo lang geleden bevallen (10 weken) en doe braaf mijn oefeningetjes, maar zou toch graag weer zonder angst 2 keer achter elkaar kunnen niesen :)
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb tijdens mijn zwangerschap op het eind wel wat bekkenpijn gehad en een dag na de bevalling was dat spontaan weg.
    Om eerlijk te zijn liep ik 7 dagen na de bevalling alweer 20 minuten en had alleen nog last van wat lage rugpijn/bekkenpijn als een zeurderig gevoel, verder niks.
    Dus ik denk dat het vrij snel alweer hersteld was bij mij.
    Heb wel gewoon twee weken lang oefeningen gedaan...was als de dood voor verzakkingen.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Heb deze week voor het laatst fysio gehad. Moet wel bekennen dat ik niet zo braaf ben met oefenen ;)
     
  4. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Maar je hebt dus verder ook geen klachten meer @Nina Sanders ? Met hoesten, niesen, sporten, etc?
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nou heb wel het idee dat met sporten ik wat minder controle heb over mijn blaas :roflmao: maar geen zwaar bal gevoel meer :p
     
  6. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Dat zware bal gevoel heb ik gelukkig nooit gehad, maar tijdens het sporten... Ik doe maar gewoon preventief een maandverbandje in, want ik weet gewoon niet of het nu zweet, afscheiding of urine is :confused:
    Hopelijk wordt dat gauw wat beter...:$
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Heb je begeleiding van een bekkenfysio? Anders gewoon even een afspraak maken, wie weet heeft die nog tips of oefeningen waar je wat aan hebt.
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Geen begeleiding van een fysio. Ik moet ook zeggen dat ik er verder geen last van heb, het is dus echt met herhaaldelijk niesen of sporten, dus ik weet niet of je dan ook bij een fysio terecht kunt? Of is het gewoon nog te snel na de bevalling om dat allemaal alweer onder controle te hebben?
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Je kunt gewoon eens een bekkenfysio bellen en overleggen.

    Volgens mij vroeg ze bij mij al veeeel eerder of ik er nog last van had. Maar ik liep al de gehele zwangerschap met bekkenklachten, dus ik liep al bij haar.

    Ik zou er niet te lang mee doorlopen.
     
  10. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Heb gelijk maar een afspraak gemaakt voor een inwendig onderzoek voor maandag. Dan gaan ze kijken of ik de spieren (goed) gebruik. Ben benieuwd! Bedankt in ieder geval voor het advies :)
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina