Ontlasting ophouden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door futuremama, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Haii meiden,

Mijn dochtertje van 2,5 was voor onze vakantie zo goed als zindelijk.. Zowel plassen als poepen.. Maar in de vakantie had ze er ineens geen zin meer in en heb ik haar luier gewoon weer omgedaan. Maar toen begon de ellende helemaal krijssen als ze een poepie had gedaan in haar luier.. En volgens mij is ze toen gaan denken dan hou ik het toch gewoon op.. Met als gevolg dat ze dus 1 keer in de 5 dagen poept ofzo.. Ze eet heel slecht maar ik denk dat dit komt omdat haar darmen zo vol zitten..

Pfoehh weet echt effe niet meer wat ik eraan kan doen.

2. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Mijn zoon kon ook zijn ontlasting heel erg lang op houden. Tijdens de vakantie was dat weer helemaal terug. Volgens mij, omdat hij zich niet op zijn gemak voelde op een ander toilet.
    In beide situaties heeft het bij ons geholpen om er helemaal geen aandacht meer aan te besteden. Hoe drukker ik mij erom maakte hou langer hij zijn ontlasting op hield. Ik weet niet of dit voor jouw dochter ook geldt.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

Misschien is het wel handig om even laxeerdingetjes te geven. Als ze het al even op houd dan is het moeilijker poepen.
    Niet te moeilijk erover doen naar haar, maar wel even in de gaten houden. Je wilt niet dat ze straks helemaal niet meer durft te poepen.
    En heb je gecheckt of ze iets aan haar poepertje heeft? dat wil nl ook nog wel eens dwarszitten.
    Hoop dat het een korte fase is en ze straks erg enthousiast een grote voor je in de wc legt;)

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon doet dit ook. Hij houdt zijn poep op heb ik het idee, met als gevolg dat het steeds harder wordt, en hij het er niet meer uit krijgt. Ik geef hem nu af en toe lactulose, en gisteren was het zo erg (krijsen van de pijn) dat ik hem een klysma heb gegeven. Toen kwam er een hele berg uit, zo zielig :(
    Ik heb bij hem wel het idee dat het een psychologisch dingetje is, dat samenhangt met zindelijk worden. We zijn nog niet met de 'training' begonnen, maar hij vertoont wel signalen dat hij eraan toe is. Maar als ik dan zie dat hij moet poepen en vraag of hij op het potje wil, dan is het NEE, en huilen. Hij wil ook pertinent niet zonder luier rondlopen.

Ik ga morgen de huisarts bellen om te vragen hoe en wat...en ga je topic volgen in de hoop op tips/adviezen.

Deel Deze Pagina