Ontlasting.... te pijnlijk om nog naar het toilet te gaan ;(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverd

Lieverd Bekend lid

12 mrt 2006
    764
    0
    0
    Directiesecretaresse
  2. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    als ik er weer is last van heb dan drink ik gewoon weer een paar dagen Yakult of Actimel en dat werkt prima teminste bij mij wel...
    ik heb dan geen last meer van die harde ( sorry voor uitdrukking) keutels maar gewone normale ontalsting.
    en het is nog lekker van smaak en je bouwd je weerstand ermee op...

succes ermee ;)

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Iets heel onsmakelijks. Doen we ook bij bedliggerige patiente. Met een termometer een beetje trillen hierdoor worden je darmen extra geprikkeld.

Ik ben blij dat ik door me zwangerschap nog maar 2x per dag hoef.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier nog een paar tips: Roosvicee laxo, en je kunt lactulose halen bij drogist/apotheek het duurt alleen wel een paar dagen voordat het werkt.

En als het echt allemaal niet wil zou ik even met apotheek/huisarts overleggen voor een klysma (dus van de andere kant)
    Veel succes meiden.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Probeer ook eens je onderrug te laten masseren, heeft mij in sommige gevallen geholpen (naast heel veel water drinken, vezels etc)

6. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    pfeeww ik ken het probleem, ik heb het gelukkig nu niet meer zo erg. Ik at s'ochtends 2 plakken peperkoek en een flink glas goedemorgen drinkontbijt (met vezels) dat hielp wel goed. Succes meiden!

7. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik had er ook last van en op advies van de VK ben ik naar de apotheek gegaan en heb ik Roosvicee laxo gehaald. 1 glas aangemaakt met water is genoeg om je darmen dus te legen.
    Geen dure, kostbare, vermoeiende, gegoochel truc maar heel simpel opgelost zo!

8. Niet meer actief

Joehoeeeeeee de onderrug masseren ;) Die ga ik even melden bij manlief ;).... thanks voor de tip... hahaha nee maar ik heb vandaag op de een of andere manier al iet sbeter alles kwijt gekund... ;)

Heb vanmorgen overheerlijke brinta genomen, en veel ontbijtkoek... genoeg vezels lijkt me... en voila dat ging ook goed....

Er staan super veel bruikbare tips dus ik heb er wat op geschreven. Thanks dames voor jullie enorme hulp... kan er echt weer mee verder ;)

Liefs Gitje

9. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    Heel herkenbaar dit probleem! ik had er de eerst weken heel erg last maar helaas nu weer :oops:
    Wat hier nog wel eens helpt is op het bidet.. maar die moet je dan wel hebben.. ;) En lauw water drinken!
    Maar wat een elende he? Ik heb wel eens huilend een uur zo gezeten!

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bekend probleem. Mijn VK had maar 1 oplossing minimaal 3 liter water per dag drinken, voel me nu net een waterton, maar het helpt wel erg goed. Daarnaast nog Roosvice Laxo, maar water is eigenlijk het beste. Merk ook gelijk als ik een dag iets minder drink.

11. Niet meer actief

ken ook het probleem

bij eerste zwangerschap niet zo erg maar bij de 2e wel kon een week niet naar de wc .

activia gaan eten (met muesli) en binnen 2 dagen alles weer op orde.

succes er mee

groetjes baby blues

12. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Kheb er ook veel last van. VK heeft mij aangeraden jus'orange met een eetlepel olie in te drinken en ik moet zeggen dit werkt wel.

13. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hier nog een...

Soms moet ik twee dagen niet en dan zit ik een uur en dan heb ik uiteindelijk een geiten/soms konijnen keutel eruit. En opgelucht dat ik dan ben...

Heb nu ook Laxo pruimensiroop.
    Hoop dat het gaat helpen. Gewone gedroogde pruimen vind ik niet lekker. Misschien activia proberen..

Gr. Britt

14. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    floradix werkt ook goed en is ook nog eens goed voor je ijzer gehalte, je kan het kopen bij de drogist.
    Bij mij is het net andersom ik kan normaal zeer slecht naar het toilet en nu gaat het juist heel goed sinds ik zwanger ben.

15. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    @ Slingding, normaal gesproken werkt extra ijzer juist obstiperend. Hoe dat met Floradix zit weet ik niet, het is een drankje voor een ijzerstoot, maar er zitten natuurlijk wel allerlei andere kruiden en groenten nog in. Misschien dat het daarom niet zo verstoppend werkt als normale ijzertabletten.

16. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    het komt door de kruiden dat het niet stoppend wekt, ijzer tabletten zijn funnest voor je stoelgang.

17. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Overigens eet ik sinds een paar dagen iedere middag een kommetje All-Bran met melk, en dat lijkt te helpen! :D

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik was naar de ha gegaan en heb speciale poeder gehad wat ik af en toe nu inneem na het ontbijt. (opgelost in water) en het helpt gelukkig zodat ik het maar 1 keer in de week hoef te gebruiken.
    Hoef dan niet naar de wc te rennen hoor, maar dan in ieder geval geen last meer van uren op de wc zitten en 2 keuteltjes er uit krijgen.....

19. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik ben gister ook naar de huisarts geweest! Ik had naast een verstopping zo een ontzettende buikpijn van mijn darmen! Ik heb dus ook een poedertje gekregen, elke dag bij mijn ontbijt! Gister voor het eerst genomen, nou..ben nog steeds niet geweest..hoop dat het zakje van vandaag beter helpt!
    Manderijntjes eten, helpt ook!
    kus miek

20. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Goeie tip! bedankt, ik heb er ook zo last van. Vreselijk gewoon!

Deel Deze Pagina