ontlasting tijdens de bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door isa091208, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isa091208

isa091208 Actief lid

29 jan 2011
    215
    0
    0
    doktersassistente
    utrecht
    Mijn eerste bevalling verliep heeeel snel. Vanaf dat de vliezen gebroken waren was ze er binnen 4 uur. Het was 1 grote stortbevalling dus en ik was niet meer in staat om te praten of te denken tijdens de bevalling.

Wat ik heel erg vond is dat ik dus ook geen tijd had gehad om een klysma of iets dergelijks te doen omdat het me zo overviel.

Nou zou ik graag een 2e kindje willen maar ik zie nu al op tegen de bevalling. Ik vond het zo genant om ontlasting te hebben tijdens de bevalling waar mijn partner bij was! (hij heeft dat nog even benadrukt toen hij wat te veel biertjes op had voor de grap, zo van: 'zij heeft tijdens de bevalling ook nog haar hele bed onder gescheten')
    Misschien een beetje raar maar het is een beetje een complex geworden..

Mijn vraag is dus, hoeveel vrouwen hebben ook ontlasting tijdens de bevalling en hoe kom ik van dit complex af?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het komt meer wel voor dan niet. Wij worden opgeleid met: Geen poep geen kindje! Je darmen worden helemaal plat gedrukt er komt echt altijd wel wat. En degene die zeggen dat het bij hen niet was die hebben het niet geweten want als verloskundige halen we het altijd direct weg en zeggen er vaak niets van. Dus je bent echt niet de enige!

Imke

Deel Deze Pagina