Ontlasting tijdens de bevalling.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 29 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Dat lijkt mij echt erg maar je kunt er niks aan doen ik weet het, iemand hier ervaring mee?
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahahahahahhahahah ik denk er ook altijd aan, maar als je ligt te bevallen en pijn hebt denk ik niet dat je je druk gaat maken als je een drolletje doet hahahahahah
    Zo denk ik pas sinds ik zwanger wil worden hoor, vroeger kreeg ik er de kriebels van!!
     
  3. Niet meer actief

    hahahahaha precies ik had het er laatst over met mijn man hij zegt zo is toch normaal dacht je dat die artsen nog nooit drollen hebben gezien bij een bevalling dat is normaal zegt ie hahahahahahah :) :)

    Lijkt me toch wel een beetje schamen maar toch als je pijn hebt dan laat je alles lopen denk ik hahahah :oops:
     
  4. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Op dat moment kan het je denk ik echt helemaal niks schelen. Trouwens de verloskundige heeft dat toch al heel vaak meegemaakt dus die kijken ook nergens meer van op. :)
     
  5. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Tja als je 'gewoon' op bed bevalt haalt de verloskundige of kraamverzorgster het meteen weg. Je kan er ook helemaal niets aan doen, je darmen legen zich gewoon door de druk.
    Maar ik ga ik bad bevallen en dat vind ik toch iets minder.... hoe ze dat dan gaan oplossen, ik heb geen idee... met een schepnetje misschien :rolleyes: moet er eigenlijk niet aan denken jakkes :x
    Maar dat is dan ook het enige wat ik minder vind aan de a.s. bad bevalling :D
     
  6. Niet meer actief

    Wauw wat lijkt mij dat gaaf zeg in het bad bevallen superleuk lijkt me dat en waar ga je precies bevallen thuis of zk?
     
  7. Lynn

    Lynn Actief lid

    30 nov 2005
    311
    0
    0
    Ik kreeg iets toen de bevalling begon wat zorgt dat de ontlasting op gang helpt (hoe heet dat ook alweer?) voor ik ging bevallen, ik maakte me er ook zo druk om..
    Was zo'n tubetje dus niet oraal.
    En ik zal wel 1 van de weinigen zijn maar ik maakte me er tijdens het bevallen ook nog druk om hoor :D gelukkig was ik goed leeg
     
  8. Niet meer actief

    Nou mocht ik ooit gaan bevallen dan vraag ik er meteen om hoor hahahah
     
  9. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    die klysma heeft bij mij dus niet geholpen ik had hem net gegregen en ik kreeg persdrang dus van beide kanten kwam wat uit je kan dus ook zeggen hij heeft goed geholpen maar ik schaamde me rot :oops:

    groetjes jacoba
     
  10. joella

    joella Actief lid

    20 okt 2005
    181
    0
    0
    Nou bij de bevalling van me eerste heb ik wel gepoept en niet zo een klein beetje ook :p
    Ik moest persen maar het duurde best lang voordat hij eruit was ik heb drie kwartier geperst nou in die drie kwartier is er dus heel wat uitgekomen hahahaha.
    Ik merkte het omdat het heel erg stinkte ik schaamde me doet ik had echt een vies luchje ik weet niet wat ik had gegeten maar ik was echt verot!
    Maar gelukkig zei me verloskundige dat dat helemaal niet uitmaakte en dat bijna bij iedere bevalling wel gepoept word.
    Toen alles eindelijk achter de rug was en ik lekker fris gedoucht had en in het ziekenhuisbed lag uit te rusten hadden ik en me vriend het over de bevalling ff napraten.
    Ik zei: "volgens mijn heb ik best veel gepoept en het stonk aardig"
    waarop hij zei: "ja inderdaad je stonk echt aardig ja gelukkig hadden ze heel veel matjes om je te verschonen want je was ook een beetje aan de dunne daarom stonk het zo"

    Ik schaamde me echt erg maar ja je kan er niks aan doen.
    Nu moet ik bijna weer bevallen van me tweede en ik ben best een beetje bang dat ik weer ga poepen hahaha maar ik denk dat als ik me weeën krijg ik eerst ff op de wc ga zitten voordat ik mag persen hahahaha :)

    groetjes Joëlla
     
  11. Niet meer actief

    ik werd ingeleid en heb daarvoor een microalx gekregen zodat mijn darmen al zo goed als leeg waren toen ik moest bevallen dus volgens mij heb ik niet zoveel verloren, maar gewoon kunnen legen op de wc
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Moest zo lachen om je berichtje: ik zie ze al met het schepnetje in je bad gaan!!

    Maar even serieus, ik kan me voorstellen dat het bij een bevalling in bad nog minder prettig is.

    Pim
     
  13. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb ook in bad gelegen tot net voor ik moest bevallen ze steken je een lavementje op van zodra je weeën regelmatig worden zo hebben ze het bij mij toch gedaan

    groetjes talia
     
  14. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Zover als ik weet is het een natuurlijke reaktie van het lichaam dat je darmen zich voor de bevalling al legen. Ik heb bij beide geluk gehad dat ik dit op de wc heb kunnen doen.
    Maar ik vindt het idee nog altijd vies.
    Maar daar en tegen vindt ik het idee dat ze met 2 personen de hele tijd naar je 'vagina'zitten te kijken ook geen leuke gedachte.
    Het geluk is dat je je dat op dat moment toch niet realiseert.
     
  15. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    :eek: Daar heb ik noooooit bij stil gestaan! Dat gebeurt dus ook nog!?! Jeetje... Ik weet niet wat ik lees hier zeg. Nou, weer iets om me druk over te maken. Ik heb namelijk een spastische darm, dus ik heb sowieso al nooit een normale ontlasting, maar dat wordt dan 'feest' bij de bevalling. Ik zal ook wel winden enzo :oops: :oops: :oops:
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :) :) :)
    Hahahaha wat geweldig om te lezen en vooral van dat schepnetje in het water. Ik zie dat al helemaal voor me. :D :D :D

    Maar om jullie allemaal gerust te stellen het volgende. Het is zo dat het erbij hoort en eigenlijk is het alleen maar goed dat de darmen geleegd worden want volle darmen kunnen de weeen en ontsluiting tegen houden.
    Zodra de baby steeds dieper komt drukt de kleine dus de darmen leeg.
    Natuurlijk neemt dat niet de schaamtegevoelens weg, maar als ik aan het verlosbed sta dan denk ik echt niet van "jak", het hoort er gewoon bij. Komt het niet vanzelf en zit de ontlasting in de weg dan kan idd een klysma de oplossing zijn.
    Dus alle dames die nog moeten gaan bevallen: poep ze ;)

    Kwebbeltje
     
  17. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ga thuis bevallen in een speciaal gekocht bevallings bad.
    En ik ga vragen om een clisma dan want ik zie het niet zitten om 'het' in bad te doen. Maar van dat schepnetje heb ik wel eens eerder gehoord, dus het word wel zo gedaan.... we zien het allemaal wel ;)
     
  18. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik liep ook helemaal leeg tijdens het persen :oops:
    Maar op dat moment kan het je echt helemaal niks schelen, alleen dat je beeb eruit moet.
    Naderhand hebben we er nog wel even hartelijk om gelachen :)
     
  19. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo, Tot een tijdje terug had ik er nog niet over nagedacht totdat ik een aantal bevallingen op een cd rom zag. Op tv enzo zie je dat niet. Ik had ook zoiets van ohh dat komt er ook nog bij.Zon klysma is dan wel handig. Maar ik moet ook zeggen liever tijdens de bevalling heel mn darmen leeg dan daarna. Want als je net na de bevalling moet poepen dat lijkt me dan ook wel pijnlijk.
    Ach ja we zullen wel zien...
    Liefs Jenny
     
  20. evy

    evy Lid

    20 jan 2006
    96
    0
    0
    Kledinggroothandel
    Amsterdam
    hahahahahhaa bij mijn dochter had ik ook heel veel pijn maar toen de arts riep ze heeft wat ontlasting verloren wil iemand het opruimen toen schaamde ik me toch wel hahhahahahah
     

Deel Deze Pagina