Ontlasting tijdens zwangerschap (vies!)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiekies, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Voor de meiden die niet tegen vieze praatjes kunnen... Vooral niet doorlezen;)

Tm week 6 heb ik heel moeilijk kunnen poepen. Daarna ging ik bijna dagelijks normaal.. Sinds gister is het een ramp. Mijn darmen gaan tekeer lijkt wel een riolering! Ik denk dat ik heel nodig moet, ren naar de wc en vervolgens komt er lucht met het nodige geknetter en herrie vanuit mijn darmen.. Maar vervolgens komt er geen ontlasting.
    Het enige wat ik dan zie liggen lijken wel slijmproppen/vlokken. Herkent iemand dit?

Sorry voor het vieze praatje:D

2. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Ehm.. nee en lijkt me ook niet helemaal gezond. Misschien even nakijken wat je allemaal eet?
    Ik heb pas sinds een paar weken dat ik wat moeilijker naar de wc kan, daarvoor eigenlijk niet echt last van gehad

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik eet niets aparts vindt ik. 'Smorgens een knackebrod met smeerkaas en een mandarijn. 'Smiddags 2 volkoren boterhammen en daarna mn avondeten en in de avond 2 mandarijnen.

Dan toch maar zo even de huisarts bellen denk ik.

4. nono

nono Niet meer actief

Nou nou om direct te zeggen dat het niet gezond lijkt. Er gebeurd veel in je lichaam en je darmen worden verschoven daarbij heeft volgens mij al die hormonen ook invloed op je stoelgang. Je kan even je huisarts bellen en die kan je zo wat geven.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik heb ook last van m'n darmen, en idd de lucht jn m'n darmen doen ook soms zeer. Ik kreeg als tip mee van m'n vk om gebroken lijnzaad te nemen. Iig veel vezels eten. En anders naar de ha voor lactulose.
    Ukkie hier duwt m'n darmen goed in de knel ;)
    En om nou gelijk te roepen dat het niet gezond is, is wel een erg overdreven reactie..

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Het is niet dat ik nu niet kan. Het ging juist goed :) Alleen vond ik dit weer een vreemde wending.

7. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    bij mij wisselt het van hard naar diarree. of normaal. Bij mij als ik dun heb lijkt het wel of er een leeuw in mn darmen zit, zoals het tekeer gaat. En dan heb ik ook veel buikpijn. Maar het gaat vanzelf een keer over :D

8. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan. Sinds ik zwanger ben is mijn ontlasting zowiezo verandert

9. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Hier ook veranderd, moet wel vaak, maar kleine beetjes en ook niet echt van normale substantie :p

10. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Slijm in de ontlasting is meestal niet goed dus dan kan ze beter naar de huisarts gaan inderdaad.
    En TS geeft aan dat het alleen slijm is dus dat klinkt mij niet gezond..

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hier ook geen fijne ontlasting.
    Bij mij helpt de yakult flesjes ook en veel fruit.

Inderdaad het slijm in de gaten houden maar je hebt het pas 1 dag dus ik zou even afwachten

12. Uiltje34

Uiltje34 Lid

16 feb 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bietensap werkt!!

13. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Het is gelukkig niet alleen slijm meer. Denk nu aan de buikloop.. Thnx iedereen!

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Slijm bij de ontlasting kan een teken zijn van een opgelopen infectie.

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Als je diarree hebt zou ik juist geen lijnzaad e.d. gebruiken.. Dan gaat het allemaal nog sneller en dat wil je nu niet ;)
    Veel lucht in je darmen doet inderdaad pijn. Ik zou 2 mandarijnen vervangen voor iets anders en misschien iets vaker per dag wat kleins eten zodat je darmen beter gevuld blijven ipv met lucht.

Deel Deze Pagina