8/9 weken zwanger, maak me zorgen om kwaaltjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by Augustu, Jan 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Augustu

Augustu Actief lid

Aug 3, 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik ben nu 8w5d zwanger maar zoals de titel al zegt ben ik een beetje ongerust. Ik heb vanaf het begin niet heel veel kwaaltjes gehad maar nu lijken ook de weinige kwaaltjes díe ik had langzaam te verdwijnen.
    Ik heb maar een paar keer moeten overgeven maar werd misselijk van bepaalde geurtjes tot kokhalzen aan toe, dat lijkt nu weg te zijn. Verder vanaf voor nod gespannen en ietswat pijnlijke borsten, dit zijn ze niet meer..

Ik heb wel nog de 'groeipijntjes' vooral in de avond. En rommelende darmen.. Ook een ongelooflijk irritant hongergevoel, vaak al een uur na het eten. Die blijft dan constant aanwezig.

Nu vraag ik me dus af, is het foute boel of maken oude kwaaltjes plaats voor nieuwe?

Natuurlijk de vk gebeld over mijn zorgen en die zegt dat het volkomen normaal is en dat ik me pas druk zou moeten maken als ik bloed zou verliezen of krampen heb. Wat gelukkig niet voorgekomen is.

Wat wil ik nou met deze topic als ik de vk dan toch al gesproken heb? Ik weet het niet, ervaringen, geruststellingen (of niet)... :(

2. pregnantje

pregnantje Bekend lid

Dec 17, 2012
    788
    656
    93
    Ok, dan zal ik je bij deze even geruststellen: bij mij nam de grootste kwaal na ruim 7 weken af.
    Waar ik eerst misselijk was bij het opstaan (nooit overgegeven trouwens), kon ik vorige week ineens 's ochtends aan de chocomel! En brood met kaas, wat ik daarvoor niet durfde te proberen. Van de ene op de andere dag. Verder was ik ook enkel maar moe.

5 dagen later een goede echo gehad, dus ik maak me nergens druk om :) ben nu nog wel moe, maar verder niet veel last ergens van. (Toch fijn om in elk geval 1 kwaal te hebben ter geruststelling ;))

Misschien heb je gewoon geluk :) ik zou me er in elk eval niet te druk om maken, zoals je vk ook al aangaf. Geniet lekker van je zwangerschap!

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    #3 MamaJulia, Jan 11, 2013
    Last edited: Jan 11, 2013
    *Edit want niet goed gelezen..*

No worries, wees blij dat je je minder rot voelt! Je zou je maar iedere dag kotsmisselijk blijven voelen. Lekker genieten meis, JE BENT ZWANGER!!

Gewoon rustig afwachten tot de 12 weken echo en vervolgens tot je je kindje gaat voelen en dan door naar de 20 weken echo waar je nog eens gerustgesteld wordt. Je bent heus zwanger en het is echt niet raar om je minder ziek te voelen. Sommige vrouwen hebben 9 maanden lang dik drama, bij anderen neemt het godzijdank op een gegeven moment een beetje af en weer anderen hebben nergens last van.

Succes met je zwangerschap!

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zit nu op de 8 weken en 6 dagen, waar ik vorige week op nieuwjaarsdag werd opgenomen wegens mogelijke uitdroging. Heb ik nu alleen nog maar last van misselijkheid als ik enige tijd niks eet of drink. Wel voelen borsten nog heel onprettig aan (vooral in de week dat ik officieel ongesteld moest zijn )
    Het is heel normaal dat je minder kwalen krijgt. je hcg hormoon komt op een piek tussen de 7 en 9 weken, daarna ebt het langzaam af, daardoor worden de kwaaltjes ook minder.
    Geen zorgen maken dus en gewoon genieten van je zwangerschap

5. My boys

My boys Actief lid

Jun 3, 2010
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    van mij nam dat ook snel af... al heel snel denk dat ik nog maar net 7 weken was, plots geen gevoelige borsten meer, nu aan 12 weken begint dat terug te komen :D

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Joh, probeer te genieten en je niet al te druk te maken. Wees blij dat je geen innige relatie hebt met de wcpot.
    Hier drie zwangerschappen gehad zonder kwalen... ja, rond de 10-12 weken vreselijk moe... maar dat was het dan ook

7. Shannana

Shannana Nieuw lid

Jan 11, 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Augustu, ik weet hoe je je voelt. Ik ben in de 8e week van mijn zwangerschap en ook ik heb geen kwaaltjes meer. Ja mijn borsten zijn gevoelig en ben soms erg moe maar dat was het. Heb 3 zwangerschapstesten gedaan dus ga er maar vanuit dat het goed zit (al blijft dat vervelende gevoel, maar wat als....) Volgende week donderdag de eerste echo.

8. sietsie

sietsie Bekend lid

Sep 13, 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik had afgelopen week precies hetzelfde. Vorig weekend dacht ik dat het niet goed zou zitten, mijn misselijkheid werd minder, mijn borsten waren niet meer gevoelig, en mijn buik leek anders.

9 januari een echo gehad, en mijn zorgen bleken ongegrond. De kleine groeide goed, en we hebben het hartje zien kloppen. Ik heb dus gemerkt dat je lijf je echt kan foppen... Moet zeggen dat de misselijkheid nu weer in alle hevigheid terug is gekomen :).

9. Fiend

Fiend Lid

Dec 30, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Leeuwarden
    Ik had exact hetzelfde.. Tot een week of 11, 12.. Toen begon ik constant weer misselijk te worden, en laatst voor het eerst tijdens de zwangerschap zelfs overgegeven. Kwaaltjes komen en verdwijnen, niets om je druk om te maken, zegt mijn gyn.

10. Kitty01

Kitty01 Actief lid

Sep 30, 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook zo goed als geen klachten, toen ik 9 weken was echo gehad en gelukkig alles goed. In week 6 2x beetje weeig gevoel bij opstaan, daarna niet meer en inmiddels eigenlijk nergens last van, alleen beetje vermoeider dan anders (s avonds op de bank dommel ik af en toe even weg ;)). We mogen ons gelukkig prijzen dat we zo weinig kwaaltjes hebben, geniet van je zwangerschap!

11. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

Oct 24, 2012
    406
    5
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna 20 weken en nog elke dag misselijk! De ene dag wat meer als de andere. Maargoed je hebt er pilletjes voor waardoor dat iets beter gaat. Gelukkig niet spugen. Heb me tot de 6 weken goed gevoeld. Toen 2 weken slecht en toen weer 1 weekje goed. Helaas te vroeg feestgevierd! Haha

12. Augustu

Augustu Actief lid

Aug 3, 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    #12 Augustu, Jan 12, 2013
    Last edited: Jan 12, 2013
    Bedankt voor de geruststellingen meiden. Heb je echt veel aan als je je zo onzeker voelt.

Blijkbaar ben ik dus niet de enige met het 'probleem'.
    Maaaarr Sinds vandaag weer de (te) sterke reuk weer terug, kan bepaalde geurtjes echt niet verdragen terwijl het voor de zwangerschap geen issue was. Ook de misselijkheid is in vlagen weer aanwezig.

De sleutel is dus gewoon echt vertrouwen op je lichaam en niet zo snel in paniek raken. Haha makkelijk gezegd...

Share This Page