ontlasting voor bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pina82, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie had er bij het beginnen van de bevalling dunne ontlasting??

1. Ja, diaree

2. Nee.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Hier toch nog even een vraagje.
    Je hoort wel dat je vanwege de veranderende hormonen vlakvoor de bevalling begint je dunne ontlasting krijgt. Is dat altijd zo?

Polletje: ;)

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nee ik had dat niet, ik moest wel vaker naar het toilet voor een grote boodschap maar het was geen diarree

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik heb ja gezegd, al was het dan niet dat ik helemaal leegliep, diaree is een te groot woord.
    Het had te maken met het laatste indalen van het hoofdje, dan duwt het hoofdje zeg maar je darmen leeg (gebeurd ook vaak op het bed). Bij mij was het gewoon op het toilet en toen ik dus zei dat ik het vermoeden had al aan het bevallen te zijn vertelde de arts me dat dat niet zo was (ik zat er nog te relaxed bij alsdus de arts). 2 uur later had ik dus mijn dochter in mijn armen...

Ze vertelden me bij de VK dat ze altijd blij zijn als ze als ze voor een bevalling nog wat ontlasting zien komen, dan zien ze zeg maar dat het kindje de goede kant op komt.....

4. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ik heb geen diaree gehad net voor het begin. Altijd normale ontlasting gehad tijdens de zwangerschap van de eerste, maar toen mijn vruchtwater brak en ik eenmaal weeen kreeg moest ik paar uur later erg naar de wc om een grootte boodschap te doen...:) Niet fijn tijdens de weeen en dan nog op de wc te zitten..haha

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    humm ik heb geen idee want diaree heb ik vaker.. !! en voor;lopig hoef ik nog niet te bevallen

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik had dat ook gehoord, maar heb dat zelf niet gehad.

7. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hier wel! bij de eerste regelmatige weeen moest ik nonstop naar de wc met diarree. Daarna zetten de weeen gelijk in kracht door.
    Ben benieuwd of het deze keer ook zo gaat en hoe dat is met een eventuele inleiding.

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Is jouw baby nu ook weer groot geschat? Aangezien je wordt ingeleid..?

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn darmen maakte zich om 4:30 helemaal leeg en toen ik om 5:00 uur weer in bed lag kwamen de weeën meteen.

10. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    hahaha ik had vreselijke rugweeen en natuurlijk kreeg ik de drang om te gaan poepen hihi

ik poepen tussen de ween door en nog grapjes gemaakt van: dalijk poep ik zo de kleine eruit en ligt ze met dr hoofdje in de stront haha

ik kon mn kont nog niet afvegen en jahoor weer een wee dus mn vriend weer heel lief mn wee weg drukken hihi lekker hoor met vieze kont en wc. :D

op dat moment maakt t eerlijk waar geen kont uit. en achteraf is t wel een beetje genant maar wel vreselijk komisch.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is zo'n beetje de half om half :)

Hier wel, eigenlijk met het beginnen van de weeen ook diarree voor 1,5 uur. En daarna vrolijk verder..

12. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Moest bij mijn dochter al een paar dagen van te voren na iedere glas drinken of hap eten naar de wc maar het was geen diarree. Daar kreeg het de tijd niet voor denk ik. hihi

13. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    ik word morgen ingeleid, ben vrijdag gestript maar helaas het blijft bij rommelen en zet niet door.
    Vanmorgen heb ik 30 ml lactulose ingenomen en nu kan ik vandaag goed naar de wc zodat ik hoop dat ik morgen tijdens de bevalling niet poep want ik vind dat zo genant he...ondanks dat iedereen poept etc.
    Misschien nog een tip voor andere dames die daar ook mee zitten.
    Groetjes,
    Rosanna

14. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik heb geen tips voor je. Ik zat daar ook mee voordat ik ging bevallen, het leek me enorm genant. Maar tijdens die hele bevalling boeide weinig mij meer. Ik was druk met de pijn opvangen bezig ;) Ik denk dat je op het moment van de bevalling wel andere dingen aan je hoofd hebt. En ze zijn het inderdaad wel gewend. Het wordt snel weggehaald als het zou gebeuren.

Maar ik heb echt geen tips.. het leek me genant, maar heb niets gedaan om het te voorkomen ofzo.

15. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    hey sabse, het was meer een tip van mij voor andere dames ;).
    Bij mijn eerste bevalling die spontaan ging regelde mijn lichaam het door eerst mn darmen aan het werk te zetten, omdat ik deze keer ingeleid wordt, heb ik lactulose ingenomen :).
    GRoetjes,
    Rosanna

16. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg diarree tijdens het eerste uur weeen en toen we in het ziekenhuis arriveerde ben ik ook nog een paar keer over m'n nek gegaan.. heerlijk ;)

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had dat wel! De dagen voor de bevalling moest ik al vaker, en direct na de eerste wee zat ik met diarree op het toilet. In een uur tijd moest ik drie keer flink, maar tijdens het persen zelf kwam er niks meer mee! (Gelukkig :p)

18. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    @sabske en totaal offtopic:
    Ik ben vanmiddag bevallen van zoon Ilay en hijt woog bij de geboorte 4570 gram.
    En dat voor 39.5 weken. Pfoe. Dat was een hele klus!

Deel Deze Pagina