weer verhoging; tandjes?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by frannie82, Dec 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Onze dochter heeft vorige week verhoging en koorts gehad zonder dat we uit konden vinden wat er aan de hand was. Nu heeft ze weer verhoging en is erg jengelig en wil constant iets in haar mond. Maar haar speen trekt ze er steeds weer uit en dan is het weer huilen. Drinken doet ze ook (weer) slecht; laat vaak nu 70 tot 100cc staan van de 200cc.
    Kunnen dit de tandjes zijn? Hoe lang duurt het dan voordat er wat zichtbaar is? En is het normaal dat baby's zo vaak verhoging hebben?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Het zou kunnen, maar hoeft natuurlijk niet. Het kan ook zijn dat ze een virusje onder de leden heeft. Het is natuurlijk ook wel virusjes tijd. Als het wel tandjes zijn dan is het eigenlijk niet te zeggen wanneer ze doorkomen. Kan heel snel maar kan ook een paar weken duren. Ze hoeft uiteraard er steeds geen verhoging van te hebben. Een antwoord waar je weinig aan hebt, maar er is moeilijk om iets van te zeggen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,186
    113
    Het kan allebei.
    Hier heeft dochter altijd last als er weer iets doorkomt, nu bijv 2 kiezen, pfff.
    Meestal is er na 1 of 2 dagen van die symptomen hier wel iets door.
    Maar als ze een griepje/verkoudheidje heeft is ze ook die symptomen, behalve het naar de mond grijpen.
    Mijn dochter was vanaf 8 maanden tot ongeveer 16 maanden wekelijks ziek (verhoging, koorts, verkouden). Verhoging hebben baby's heel snel. Zeker als je kindje naar een kdv gaat pikken ze onwijs veel op.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Bedankt voor de antwoorden!
    Ik denk nu toch echt dat er een tandje door gaat komen ik heb nog even gegoogeld en ze heeft toch wel veel "symptomen"
    -slecht drinken
    -slechter slapen
    -over gezichtje wrijven
    -alles in mond willen stoppen
    -flink kwijlen
    -verhoging/koorts met vlagen
    Ik lijk een bobbeltje te voelen maar weet het niet zeker.

Share This Page