M`n navel piercing was wat geiriteerd , dus ik dacht ik plak er een pleister overheen voor de nacht , zodat ik niet blijf haken ... Volgende ochtend haal ik hm dr af en heb ik hele rode lijnen op mn buik zitten, waar de randen van de pleister hebben gezeten. Nu 9 dagen later zie je nog steeds de pleister op mn buik staan , maar nu zijn de lijnen donker geworden. Het lijken nu wel litekens... Hoezo ineens overgevoelig voor pleisters ... Iemand die dit ook heeft? Wat heb je toen gedaan ?
Ik krijg eczeem van de meeste pleisters. Wat je beschrijft is zo'n zelfde soort reaktie. De huid kan na een allergische eczeemreaktie wat donkerder of juist lichter worden, dat komt omdat de pigmentcellen van slag zijn. Dit kan een tijd duren (soms maanden) voor de kleur weer normaal wordt.
Ik denk...wachten tot het wegtrekt. Denk niet dat je er veel anders aan kan doen Staat vast heel charmant
Volgende keer misschien hypo-allergene pleisters gebruiken. Ze blijven wel niet zo lang zitten, maar geven meestal geen reactie op de huid.
ik zou dit wel doorgeven bij de VK , ik weet niet of je in het ziekenhuis wilt/gaat bevallen? heb namelijk ook een allergie voor (bruine) pleisters en gebruik altijd betadine pleisters ( de witte). groetjes van Ramona