Mjin kindje eet / lust geen vers gemaakte groentes. Ik ben dus genoodzaakt om iedere dag een potje te geven. Ze heeft er zo'n 3 weken over gedaan maar eet nu wel 200 gram. Als ze het vers krijgt gaat ze kokhalzen en komt het er later weer uit. Er zitten wel hele kleine stukjes in ( nooit zo fijn als een potje natuurlijk) maar fruit maak ik ook altijd vers en dit eet ze wel. Hebben jullie tips zodat ze het wel gaat eten?
Gewoon blijven aanbieden. Mijn zoontje moest in het begin ook niet veel van verse groenten hebben, maar de aanhouder wint . Ik vind het wel knap hoor, dat ze nu al 200 gram eet! Mijn zoontje at zo'n potje echt niet leeg op die leeftijd.
Ik vind het ook super hoor dat ze zo goed kan eten, het mondje blijft maar opengaan hihihi. Maar ik vind vers natuurlijk het allerbeste, zal het idd wel blijven proberen
Ja, dat is inderdaad best veel, Robin kreeg dat toen echt niet op. Misschien kun je groenten koken die je heel fijn tot een smeuig prutje kunt maken. Bijv. bloemkool in de staafmixer met een beetje kookvocht of worteltjes. Wie weet gaat dat er wel in en dan ga je het naar verloop van tijd steeds grover hakken.
Hier hetzelfde probleem. Vers eten vind ze niet lekker...de eerste hapjes gaan nog wel, maar na een hap of 5 slikt ze t gewoon niet meer door en laat t gewoon uit dr mond vallen. Vers fruit word hier idd ook gewoon gegegten terwijl ze potjes groente met gemak helemaal opeet (120 gram) Ik dacht dat t aan de structuur lag, dus ik heb t gister nog fijner gemaakt .. t ging iets beter, maar nog wou ze al snel niks meer. Jammer want ik was echt van plan om voornamelijk vers eten te geven. Ik geef dr nu voorlopig dus potjes, en als ze zometeen dus 6 maanden is ga ik t opnieuw proberen
vaak zijn die potjes wat fijner van structuur, en is dat de reden. Je kunt het extra lang koken en heel glad pureren. Als je het door een zeef wrijft krijg je echt alle klontjes eruit. Een beetje mengen is ook een goed uidee, bijvoorbeeld wat appelmoes of ander fruit door de groente, en dan langzaam steeds minder...