hallo iedereen aangezien wij bij onze eerste ontzettend gek werden van al het bezoek dat wou komen, verre kennissen familieleden die we eerst nooit zagen e.d. tot 5maanden na de geboorte bijna elke avond iemand over de vloer dit kwam omdat de ouders en schoonouder ook graag wouden komen elke week en dan heb je ook nog de goede vrienden die graag regelmatig komen.... nu wouden wij op het geboortekaartje de volgende tekst plaatsen om verre vrienden en famillie af te schrikken bezoek vinden we erg fijn, maar we zouden graag eerst een poosje met zijn 4tjes zijn! kan ik dit maken of heeft er iemand anders nog een leuk idee om het toch subtiel over te brengen???? alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ik denk dat mensen dan niet goed weten wanneer ze wel mogen komen... misschien dat ze dan helemaal niet kunnen. Misschien dat je dan beter op 1 dag, enkele weken later een babyborrel kan doen. Heb je meteen iedereen gehad, en kun je zelf bepalen wanneer iedereen komt.
Ik snap het helemaal. Om precies die reden geven wij een babyborrel. Ik heb geen zin om wekenlang door de visite geleefd te worden. Natuurlijk, onze ouders, broers en zussen zijn van harte welkom, maar die weten ook wanneer ze weer moeten gaan. En de nieuwsgierige familie, collega's en vrienden komen maar lekker naar die borrel. We hebben hem gepland op ruim vijf weken na de uitgerekende datum. In het 'ergste' geval is onze kleine dan drie weken. Maar goed, dan komen kleintje en ik gewoon effe een uurtje langs, de rest van de tijd vermaken de gasten zich maar zelf hoor. Misschien kun je een datum verzinnen vanaf wanneer je denkt dat je weer wat visite kunt hebben? Da's wel zo duidelijk...
Wij doen bij een eventuele volgende ook echt een kraamfeestje! Ik kan nu nog wel janken als ik terug denk aan al die visite in die o zo heftige periode. 'Halloooo! Ach, we waren even in de buurt en dachten 'we wippen nog even langs!'...... SODEMIETER OP!!! Sorry, nog even wat frustraties kwijt.. Misschien (als je een kraamfesstje geen optie vindt) kan je als visite belt je dan zeggen dat je het de komende tijd even rustig aan wil doen met visite en dat ze over ... (2 weken?) hartelijk welkom zijn. Goed je eigen agenda beheren en ook streng zijn naar jezelf toe en je partner ook. Niet denken 'ach, vanavond kan ook nog wel even' als je hebt afgesproken dat er geen visite komt.
Wij willen wel gewoon kraamvisite ontvangen thuis, maar wel volgens een strakke planning. Mensen die spontaan langskomen...helaas we zijn aan het rusten. De kids worden ook niet uit bed gehaald als ze liggen te slapen. We zetten het allemaal duidelijk op de kaart en mensen moeten eerst even bellen om een afspraak te maken. En dan kunnen we zelf in de hand houden hoeveel mensen er per dag komen... Zelf ben ik niet zo fan van babyborrels. Vind het vaak zo onpersoonlijk en je ziet de baby bijna nooit... Maar ja, dat is voor iedereen persoonlijk denk ik
Ik vind zo'n tekst wel kunnen, hoor. Er staat toch niet dat niemand welkom is? Alleen dat je de eerste periode eventjes met z'n viertjes wilt zijn.
Uitstekende tekst!!! Ben ik ook van plan. Sowieso zie ik op tegen de kraamvisite, maar om het toch zo aangenaam mogelijk te maken voor mezelf zit er maar 1 ding op...STRENG ZIJN!!! GRENZEN AANGEVEN!!! DENKEN AAN JEZELF EN DE KLEINE. Ik hoor zoveel verhalen van meiden die met spijt terugdenken aan die hectische drukke kraamperiode... Nou, die eerste periode is gewoon van mijn vriend en mij! Mensen kunnen de kleine altijd nog zien..en het is niet hun kind en hun kostbare eerste periode... Zij hebben het kind niet gebaard. Ze hebben niks te willen. Zo zie ik het!! En ik zie het ook niet zitten dat ineens onze moeders elke week op de stoep staan. Ja, het zijn de oma's, maar dan nog?! Het is mijn kind en mijn tijd.
bedankt voor jullie lieve reacties!! helaas is een kraamfeest echt geen optie.. vrienden van ons hebben dat ook gedaan en daar was niet iedereen over te spreken! ik vind dat zelf ook niet zo leuk de bedoeling is juist dat verre kennissen en familie die we nooit zien helemaal wegblijven! klinkt stom maar als onze vrienden belde hadden we geen zin meer in bezoek omdat allemaal die 'vreemde' op bezoek waren geweest hiermee bedoel ik dus oa een tante die met dochter en drie kindjes onder de drie! kwam die ik mijn hele leven pas een keer had ontmoet! was niet echt leuk vooral omdat ze even was vergeten te zeggen dat die mee kwamen!!!!!!! dit alles toen mijn kindje net een week was.... en zo zijn er nog meer voorbeelden helaas! sorry voor mijn lang gezeur en bedankt voor het begrip!
Je kunt je bezoek toch zelf inplannen? Gewoon agenda naast de phone en plannen. Hebben ze niet gebeld..tja, dan helaas... Moet je gewoon op de kaart zetten. Dat ze even moeten bellen en wanneer jullie rusten...
@ karel1978 bezoek kun je zeker zelf inplannen! ik bedoelde eigenlijk duidelijk te maken dat er veel mensen eisen langs te komen die je normaal nooit! ziet.......
hm..ja, dat klopt inderdaad. Misschien dan zoiets als wat je aan het begin van het topic schrijft maar een briefje erbij voor je vrienden/familie dat ze wel mogen komen? Of de mensen die je liever niet ontvangt geen kaartje sturen.. HEt blijft gewoon lastig, en wat Assi ook schrijft, duidelijk grenzen aan geven. Vindt ik ook zo lastig, maar ik probeer toch ook echt straks te zeggen dat het niet uitkomt als mensen onverwachts op de stoep staan
@karel1987 hoop echt voor je dat je dat volhoudt!!!! dat je teminste heerlijk van die bijzondere tijd kunt genieten!!!!!! ouders en vrienden weten gelukkig dat ze altijd welkom zijn! die vonden het de vorige keer ook echt te gek hier!
Wij zijn er vanuit gegaan dat een geboortekaart voor mensen een uitnodiging betekend, en hebben besloten dat de mensen van wie we niet willen dat ze komen, geen kaart krijgen. Pech dan, horen ze via via wel dat de kleine er is. Anders kan je bezig blijven.
hier heb ik ook strenge eisen gesteld. mensen die we nooit zien hoeven absoluut niet te komen en anderen moeten even bellen. (maar zullen dat ook wel doen) mijn vriend heeft het trouwens ook gelezen net, en hij vond het een goede tekst.
Jullie sturen toch gewoon een geboortekaart naar de mensen die jullie willen zien?? Is het probleem van vage kennissen ook meteen over
Ik vind de tekst niet zo heel duidelijk; als ik die kaart zou krijgen zou ik me echt afvragen vanaf wanneer ik dan wel welkom ben. Misschien kun je er een periode bij aangeven? Je zou er anders ook bij kunnen zetten: als je wilt langskomen, bel ons dan even voor een afspraak. Persoonlijk vind ik dat zó vanzelfsprekend dat het niet nodig zou moeten zijn, maar als ik jouw posts lees, geldt dat niet voor al jouw familie en kennissen... lastig hoor! Overigens hoor ik vaak dat er bij de tweede juist bijna geen bezoek komt, alsof ze alleen nieuwsgierig zijn naar een eerste kindje. Hopelijk gaat het deze keer dus meevallen!
HIer een bijna zelfde soort tekst dat in het kaartje komt. Bezoek vinden wij fijn maar mag het tijdens de kraamtijd zijn. Vooral als hint naar mijn (overigens) kleine familie, die hadden zich met Kylian bedacht dat het voor ons handig en leuk was als ze met zijn allen tegelijk kwamen (6 volwassenen en 4 kinderen) en wilden het precies een dag nadat de kraamverzorgster vertrokken was komen. rusttijden hebben wij er niet bij gezet, de vorige keer belde iedereen precies tussen die 12 en 3 omdat ze dan zeker wisten dat we thuis waren en inderdaad ook kennissen die na een half jaar eens bedachten te komen kramen maar dan wel op een avond en tot 2 uur blijven zitten Groetjes Anita