Hallo Dames, Ik ben a.s. maandag 35 weken zwanger en nu begin ik toch al aan de bevalling te denken. Nu heb ik daarover misschien een wat rare vraag, Mij is verteld dat tijdens de bevalling ook de ontlasting mee kan komen, want hier heb je op dat moment geen controle over?? Is dit waar want dat lijkt me toch wel een beetje voor schut als dat gebeurd?? of denk ik nu te ver er over na en is dit normaal? Als ik er nu zo over nadenk terwijl ik dit schrijf lijkt het me behoorlijk vreemd of is mijn schaamtegevoel te overdreven?? Ik hoop dat er dames zijn die hier wat meer over weten of het zelf misschien hebben meegemaakt!! Groetjes Helma
heb dit ook gehoord en lijkt mij toch ook genant eigenlijk, ben benieuwd naar de reacties.. ( voor mij overigens nog heel ver weg.. )
Ik heb dit ook gehoord en ik heb zoiets van: "So be it" Kan me daar echt geen zorgen overmaken en ik denk ook dat je dan wel andere zorgen hebt
Meid maak je niet druk, dat is echt het laatste waar je op dat moment aan denkt hoor Het gebeurt ook vaak dat je voor de bevalling al moet poepen, soms zelfs diarree hebt. Je lichaam maakt zichzelf dan vast 'schoon'. Dit had ik ook, moest de hele dag veel poepen
Daar maak je je op zo'n moment echt helemaal niet druk om. Mijn vriend lag wel onder het bed van het lachen Ik ben helemaal panisch om over te geven. Heb het tijdens mijn bevalling wel gedaan, maar kan me er bijna niks van herinneren. Op zo'n moment ben je alleen maar met je baby bezig. (Hoop dat ik je nu niet bang heb gemaakt). Kan nog veel meer vertellen, maar dat wil je nu helemaal niet weten . Gr. Marieke
Hmm ja, dat gebeurt inderdaad. En het interesseerde mij geen drol op dat moment . In zekere zin heeft het zelfs geholpen want daardoor wist ik precies hoe ik moest persen. Poep eruit = hoofdje eruit .
Hier was een tijd terug ook al eens een topic over. Moet bekennen dat ik er pas over na ging denken toen ik dat las, hahaha! Het schijnt echt doornormaal te zijn. Meestal heeft de vk het al opgeruimd voordat je zelf doorhebt dat het gebeurd is. Misschien dan alleen je man/vriend ff instrueren dat ie er niks over hoeft te zeggen...? (heb ik al wel gedaan, namelijk, hahaha!)
Oke, bedankt voor jullie reacties. Het lijkt me ook wel dat je op dat moment iets anders aan je hoofd hebt, maar ik wist echt niet dat het waar was, en was hier benieuwd naar! Ik ga me er ook niks van aantrekken, als ik maar weet dat het normaal is hoeft ik me ook nergens voor te schamen...................ik denk dat verloskundige en verpleegsters al meer hebben gezien he dan wat ontlasting. Nog een andere vraag...................Worden jullie ook zo ongeduldig als ik???? het ene moment denk ik was het maar al zover, ik kan en wil niet meer wachten............ en het andere moment denkik ach die paar weken zijn toch zo om, het is niet meer lang. Vandaag erg ongeduldig, ik weet dat het beter is dat de kleine blijft zitten tot week 37, dat is voor mij dan nog 2 en halve week! En dan mag het ook echt wel komen. Ik ben nu de babykamer aan het poetsen, niet dat het vuil is maar het idee dat er wat stof ligt vind ik maar niks, en dan als dat zo klaar is kan ik de laatste dingen er neer zetten zoals kraampakket en het badje, want dat staat nog op de zolder. Ik heb een sterk gevoel dat het klaar wil hebben. Hebben jullie dat ook????? Groetjes Helma
Ik maakte mij daar ook druk om, maar bij beide bevallingen is er geen ontlasting mee gekomen (en ook geen klysma gehad) Maak je niet druk, ze zijn echt wel alles gewend hoor. Ik had liever een drolletje achter gelaten dan dat de gyn, assistent en verpleegkundigen alle 3 van top tot teen nat waren van mijn vruchtwater. Ze trokken mn meisje eruit en er kwam een golf mee, tsunami was er niets bij hahahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!! Liefs, Lindsay
Ja, klopt idd. Hier ook gebeurd. Maakte me er vantevoren heel erg druk om, maar op het moment zelf kon het me maar weinig schelen.Bovendien ruimen ze het direct heel discreet op.
Ontlasting? das echt wel zo'n beetje het laatste waar je je druk om zal maken en waar de andere die bij je bev. aanwezig zijn raar van zullen staan kijken (man, vk/gyn) Laat lekker gaan zeg ik als je je er druk om maakt kan je ook niet goed persen. ik heb er helemaal niet van gemerkt en er moet wel wat uit gekomen zijn...want ik beviel dinsdag avond en vrijdag middag moest ik bijna hollend naar de wc....als het dan komt laat het komen...natuurlijkewr is er niet
bij mijn bevalling was ik bang dat de baby in de poep zou belanden, merkte echt wel dat ik gepoept had, merkte alleen niks dat het in dezelfde seconde ook alweer opgeruimd was. Heb dus een paar keer paniekerig geroepen: "ik heb gepoept, ik heb gepoept"
Ik heb me daar ook best druk over gemaakt, maar op t moment zelf intereseert t je vrij weinig! haha Heb t wel gevraagd tijdens het persen zo van ik ben toch niet aan t poepen he?! Maar dat was volgens mij niet het geval....ze zeiden iig van niet.... Maar je denkt op dat moment alleen maar de kleine moet eruit wat er ook gebeurt haha
meis zet het opzij want je houd het toch niet tegen. Door de laatste druk op je endeldarm op het moment dat het hoofdje er bijna is drukt het koppetje dat wat er nog in zat uit. Meeste vrouwen legen hun darmen vaak voor de bevalling door aan de dunne te raken. Trouwens ieder persoon die bevallingen begeleid maakt dit dagelijks mee en zullen er niet eens iets van zeggen.
Ik heb mij er ook erg druk om gemaakt. Ook tijdens de bevalling zelf! Zelfs zo erg dat ik niet durfde te persen en de persweeën min of meer verdwenen. De vlos heeft behoorlijk op mij ingepraat en ik heb een klysma gekregen. Dit heeft geholpen en toen durfde ik wel te persen. Gek genoeg kwamen de weeën ook in volle hevigheid terug. Ik weet niet of ik uiteindelijk nog gepoept heb tijdens de bevalling, maar ik weet wel heel zeker dat ik bij de volgende een klysma vraag. Succes
Ja ik ben ook ontlasting verloren en geloof de meeste vrouwen die aan het bevallen zijn, en geloof mij op dat moment kan het je geen ene moer schelen!!! het enigste wat je wil is dat je kind er uit komt en wat er verder uitkomt kan je echt niks schelen op dat moment. dus maak je daar maar niet ongerust over ze zijn heel wat gewend hoor de verloskundigen.
Dat lijkt me ook. Ik ga overigens wel (voor de zekerheid ) bij mijn volgende afspraak dit even voorleggen aan de vk Vind het toch prettiger om het ff besproken te hebben...
zoals iedereen al zegt, maak je niet druk je hoofd staat wel naar andere dingen, echt waar!!! en daarbij is het juist een heel goed teken als er wat ontlasting komt, dan weet de vlos nl dat je op de goede manier aan het persen bent! dus laat maar komen die poep!! joyce
Bij mijn eerste bevalling heb ik het niet eens gemerkt toen ik lag te poepen. Bij mijn tweede wilde ik naar de WC om te poepen, maar de VK zei zoiets als "blijf maar liggen en laat maar gaan". Ik heb toen ook nog geplast terwijl ik daar lag, het is net zo nat en net zo warm als vruchtwater , en ze ruimen het meteen weer op. Geen probleem, als je er maar vanaf bent .
Hier ook iets ontlasting bij het persen. Heb er welgeteld 1 seconde aan gedacht, maar was zo blij dat ik mocht meepersen dat het me niets kon schelen eigenlijk.