Hoi, Mijn dochter is nu 12 weken en ik vraag me af hoe en of ik haar 's middags eventjes een dutje moet laten doen. D.w.z. 's ochtends en 's avonds is er eigenlijk al een vast ritme, maar ik vraag me af of dit 's middags ook moet. Ik probeer haar n.l. 's middags wel eventjes in haar bedje te leggen maar dan zet ze het eerst op brullen. En dat vind ik zoooo erg! Hoe doen jullie dit? En hebben jullie tips? Alvast bedankt.
Iman gaat terug naar bed zo gauw als ik zie dat ze moe is. Soms is dit wel 3 of 4 x per dag. Als ik haar erin leg zonder dat ze moe is brult ze ook alles bij elkaar.
Ik laat het Kylian helemaal zelf aangeven. En het varieerd nogal Er zijn dagen bij dan valt hij gewoon in de box in slaap en slaapt dan een half uurtje en dan is hij er weer. Er zijn ook dagen (zoals gisteren en vandaag) dat hij van 11 tot 12 naar bed is geweest en van 16.30 tot 17.30 uur. Het ene kind heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander en om hem nu verplicht op vaste tijden in bed te leggen omdat ik vind dat hij dan moet slapen lijkt me helemaal niets. Loopt waarschijnlijk toch uit op gebrul. Groetjes Anita
Valentino is een echte slaapkop hij is rond 8uur wakker, gaat dan rond half 10 weer even een uurtje terug in bed, dan weer rond een uur of 14 naar bed, tot 16uur en dan om 19uur zijn bedje in.. Valentino heeft het ook Echt nodig, als hij moe is kan ik m zonder morren in bedje leggen en zeker nu hij zijn eerste stapjes zet en kruipt is hij echt na een paar uurtjes moe.
Rick heeft ook redelijk wat slaap nodig. Na de ochtendfles (rond 07.00 uur) gaat hij terug naar bed meestal tot 10.00 uur. Dan gaat hij in bad, krijgt hij rond 11.00 uur zijn volgende fles en dan meestal nog even wat spelen in de box, totdat hij moe is (hij geeft dit meestal zelf aan). Dan slaapt hij tot +/- 15.00 uur, krijgt zijn 3e fles en slaapt dan meestal weer tot 17.00 uur. Dan is hij wakker tot zijn volgende fles (19.00 uur); na die fles gaat hij weer zonder morren naar bed, om 23.30 uur krijgt hij nog een fles en slaapt vredig verder! De tijd tussen de 2e en 3e voeding is hij ook wel eens wakker, dat varieert een beetje... Als we weg gaan, dan is hij meestal meer wakker (maar dan is het niet zo, dat hij - wanneer we thuis zijn - dan bekaf is en gelijk gaat slapen, meestal is hij dan juist ook nog redelijk actief....) Ik probeer gewoon op de signalen te letten (geeuwen, oogjes wrijven, hoofdje vasthouden, jengelen met de oogjes dicht)....
Caitlin sliep op die leeftijd nog na iedere fles en dan geen hazeslaapjes nee wel een uurtje of 2 a 3
Tijn gaat smiddags rond een uur of 1 lekker op bed en slaapt dan tot ongeveer half 4. S morgens doet ie een hazeslaapje van een half uurtje en eind vd middag ook. Ik zou een ritueel inbouwen, dwz (zoals wij het doen bv) fles geven, verschonen, kamertje goed laten zien, broekje/sokjes uit en slaapzakje aan en dan een muziekje opzetten en dat steeds herhalen totdat ze het weten en herkennen en dus snappen wat er gaat gebeuren. Succes!
sem gaat na iedere fles nog een slaapje doen, anders is hij niet te genieten! Hij krijg nog 5 flessen en na zijn fles verschoon ik hem, dan mag hij even in de box spelen en dan let ik op of hij moe wordt. Eerst gaat hij een beetje suf om zich heen kijken en dan gaat hij geeuwen en in zijn oogjes wrijven en hij krijgt een rode rand tussen zijn wenkbrauwen ~ Dan is het voor mij een teken van O hij wordt moe, dus Sem gaat nu naar bedje toe hihi Altijd en iedere dag het zelfde ritueel, tenzij ik ergens anders ben. De ene keer slaapt hij maar een half uurtje wordt hij huilend wakker, geef hem een speentje en zet zijn muziekje even aan en dan valt hij weer voor een uurtje of zo in slaap! En soms dan slaapt hij tot zijn volgende flesje, dan moet ik hem echt wakker maken!
Het probleem niet overdag willen slapen komt bekent voor. Niet willen slapen in bed. Wel slaapt Lucas af en toe overdag ff lekker bij als ik even TV kijk of in de box als het hem uitkomt. Meestal geef ik hem om een uurtje of 07:30u de eerste fles. Meestal gaat hij er daarna nog even in. De ene keer slaapt ie nog een uurtje of iets meer en de andere keer heeft hij er geen zin in. Dan kleed ik hem lekker om (hij slaapt in een pyamatje) en vermaakt hij zich de hele dag met mij of in de box of onder de babygym en dan kleden we hem rond een uurtje of 18:00 a 18:30 weer om en krijgt hij de fles en gaat dan slapen. Meestal heeft hij het even nodig om te huilen en te emmeren. FF de dag verwerken. Lang duurt dat meestal niet. Dan wordt hij er om ongeveer 22:30u er weer uitgehaald voor de laatste fles en dan gaat hij rustig weer verder slapen...
die van mij valt eigenlijk nog na elke fles in slaap.. duurt overdag wel de fles wat langer, zit ze in haar ligstoeltje, of op me schoot te spelen. en dan eet ze weer wat en dan valt ze in slaap. ik heb eigenlijk geen box, maar neem aan dat 2.5 maanden ook nog een beetje te jong is?
Lotte gaat na iedere voeding slapen. Ik verschoon haar, ze krijgt de fles, ff spelen en meestal, met alles bij elkaar, na ongeveer 1 a 1,5 uur gaat ze weer naar bed. En slaapt dan zo'n 3 uur.
Lotte vind het super in de box. Ligt heerlijk om zich heen te kijken, het mobiel is erg favoriet. En ik heb mijn handen vrij. Ze ligt echt te lachen in de box.
dat klinkt wel erg leuk dan es1981! ben volgende week in NL dus ga meteen even kijken!tips om waar te kopen?en welke?
Lucas vind de box helemaal toppie. Kan hij alles mee maken en slaapt daar liever overdag in dan dat hij in zijn bedje slaapt. Sinds een week speelt hij tussendoor ook vaak een 15 a 30 min onder de babygym. Ideaal! En een box is inderdaad handig... Even de handen vrij en toch zicht op de kleine zodat je wat kan doen.