lijkt dit op de 6e ziekte?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Makkie, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

vraagje meiden, er zullen een paar hier vast wel mee te maken hebben gehad.

Ons zoontje van 8,5 maand heeft van di tot vrij koorts gehad, zo rond de 39 graden en hoger. Hij had nergens last van, hij at goed, sliep goed, net zo vrolijk! De koorts was ineens weg, net zo snel als ie opkwam. Na een dag kreeg hij ineens wat rode vlekjes op zijn buik (dacht van de warmte) en nu nog meer en ook op zijn rug. Heb gegoogled en kwam bij de 6e ziekte uit, alles klopt zo goed als.

Klinkt dit bij jullie ook als de 6e ziekte? En is dit verder niet erg? We hebben ook nog een zoontje van 2 en heeft dit nooit gehad, kan hij het nu ook krijgen?

bedankt alvast!

liefs Makkie

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Klinkt zeker als de 6de ziekte.
    Volgens mij is het wel besmettelijk maar kan je het maar 1 keer krijgen maar zeker weten doe ik het niet :D

Stijn en Lisa hebben het allebei gehad. Allebei 4 dagen hoge koorts en daarna vlekjes maar die waren met 1 dag weer weg..

3. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    Klinkt inderdaad als de zesde ziekte.
    Het is volgens mij besmettelijk in de tijd dat ze koorts hebben. Maar zeker weet ik het niet.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lijkt er inderdaad op. Hier kwamen er in 2 dagen tijd, héél snel heel veel vlekjes ineens opzetten.. en in een dag of 3 was het ook ineens weer vrij snel weg.

5. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    yep 6de ziekte...... De ziekte is besmettelijk vanaf het moment dat de koorts opkomt, totdat de vlekken zijn verdwenen.

De zesde ziekte is een licht besmettelijke onschuldige infectieziekte die voorkomt bij kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot ongeveer 3 jaar, dus ja t is mogelijk dat je zoontje van 2 t ook nog krijgt...

Deel Deze Pagina