Hallo, Wellicht herkent niemand dit maar wil het toch even vragen. Mijn zoon is toen hij 4 dagen oud was opgenomen in het ziekenhuis met een hersenvliesontsteking. Inmiddels is hij 15 dagen oud en aan de beterende hand alleen zijn saturatie blijft te laag, in zijn slaap zakt hij soms zelfs onder de 90, maar meestal tussen de 90-95 in rust. Nu liggen natuurlijk niet alle babys aan monitors dus ik let hier nu heel erg op en maak me er zorgen over omdat ze hier ook niet uit kunnen sluiten dat t misschien een andere oorzaak heeft, dan de hersenvliesontsteking. Mijn vraag is dus of iemand dit herkend dat de saturatie bij een baby gewoon wat lager is. Groetjes
Ten eerste van harte met de geboorte van je zoontje. Wat vervelend allemaal zeg, zo klein en dan al zoveel meemaken. Mijn zoontjes hebben beide 8 weken aan de saturatiemeter gelegen (extreem prematuur geboren) en moet eerlijk zeggen dat zij heel erg vaak rond de 90 zaten en ook geregeld er onder, de alarmbellen gaan dan wel maar kwam toch wel vaak voor. Toen ze ong 12 weken oud waren hebben ze beide nog een week in het ziekenhuis gelegen en voor de zekerheid weer aan die meter, maar weer kwam het geregeld tussen de 90-95 uit. Bij ons hebben ze er destijds nooit iets over gezegd of het goed of slecht is. Wat ik wel merkte is dat het enorm schommelt. Veel sterkte voor je kleintje en voor jullie.
Hoi hoi, Van harte met je zoon! Wat een moeilijke start zeg! Siem heeft toen hij 8 dagen was 10 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een urineweginfectie. Zijn saturatie zat ook rond de 90/95 en soms nog lager. De hele dag hoorde je bij al die bedjes belletjes gaan van die meters, omdat het zuurstofgehalte dan 'te laag' was bij de kindjes, maar de verpleegsters kwamen dan amper kijken, omdat dat heel normaal was! Ik hoop dat je jochie snel helemaal opknapt! Liefs
Hoi hoi, jeetje wat een moeilijke start zeg. Eigenlijk niet te vergelijken maar mijn zoontje heeft toen hij 3 maanden was met mexicaanse griep in het zkh gelegen. Saturatie was meestal tussen 90 en 95. Vonden ze ook niet zorgwekkend. Sterkte!
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, dat geeft echt hoop want staar me helemaal blind op die saturatiemeter. Zit hij boven de 95 dan voel ik me goed en denk ik dat alles goed komt, zit hij er onder voel ik me down. Ze kunnen hier ook gewoon niet met zekerheid zeggen dat t bij de hersenvliesonteking hoort omdat iedereen anders op zon virus reageert maar ze durvenons hierdoor ook niet naar huis te sturen omdat ze dat een te groot risico vinden maar als ik jullie zo hoor hoeft t niet per defenitie een ernstige achterliggende oorzaak te hebben. Liefs