Angst voor borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Friesland90, Sep 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag hier wel beantwoord kan worden, maar ik wilde toch een poging doen.

Al voor de zwangerschap had ik qua cupmaat, maat 80A. Deze maat heb ik nu nog steeds. In de zwangerschap zijn alleen mijn tepels maar een klein beetje gegroeid, maar aan mijn borsten is verder niks te zien of te merken. Ik kan nog steeds mijn zelfde bh's aan en die zijn nog steeds te groot.

Ook lek ik niet uit mijn tepels. Ik heb 1 dag gehad waarbij er een paar druppeltjes uit mijn tepels kwamen, maar daar hield het ook bij op.

Nu vraag ik mij af of de borstvoeding hierdoor ook moeilijker zal gaan of misschien pijnlijker zal zijn (gezien de kleine dan wel zuigt, maar er niks of weinig uit komt). Ik kan me namelijk zo voorstellen dat als de kleine er is, dat mijn borstvoeding nog helemaal op gang moet komen. Ook vraag ik me af of het aanleggen moeilijker zal zijn gezien mijn kleine borsten en tepels.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. En anders hoor ik het graag.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Belangrijk: de cup zegt helemaal niets over of de voeding goed zou gaan of niet! Ook jij hebt gewoon klierweefsel in je borst alleen naar verhouding minder vetweefsel waardoor je cup wat kleiner is.
    Dus geen zorgen en niet over nadenken ;)

Share This Page