onrustig drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kikker1, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    goedemiddag,

nadat het borstvoeden de eerste 2 maanden erg goed ging komen er nu toch wat problemen tevoorschijn en ik maak me een beetje zorgen.

Lotte(3 mnd) drinkt al een tijdje erg onrustig. Ze laat veel los om vervolgens weer aan te happen(ik weet dat dit ook een symptoon van spruw is, maar ik heb nergens last van:()
    Ik heb geen(of in ieder geval niet merkbare) toeschietreflex. Als ik kolf dan kolf ik ongeveer 40 cc per borst. Ik heb sinds zondag oxytocine-neusspray in huis.
    Gister op het cb bleek dat ze maar 100 gram was aangekomen in 4 weken.

Nouja, dat bij elkaar opgeteld maakt dat deze mama zich best zorgen begint te maken.
    Overigens slaapt ze wel de hele nacht door.

Ik maak haar nu elke 3 uur wakker om te voeden maar ik vraag me af wanneer ik moet gaan merken dat de oxytocine zijn werk doet qua productie. (ik gebruik 1 spray per voeding, maar ze drinkt zo onrustig dat ze nu 2 kanten per keer krijgt, moet ik bij de wissel van borst dan weer een spray doen?)
    Kolven deed ik 1x in de ochtend maar ben ik nu even mee gestopt om me volledig op het voeden te kunnen richten.

Of heb je andere ideeen over wat hier aan de hand kan zijn?

Ik hoop dat je me wat kan helpen.

Alvast bedankt.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Oxytocine helpt niet om je productie op te hogen maar alleen voor het teoschieten van de melk.

Ik denk dat het voor jullie goed is om een LK mee te laten kijken en denken: dan kan er samen een goed plan gemaakt worden hoe nu verder te gaan (en of er wel een probleem is)

Deel Deze Pagina