wanneer over op 4 flessen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door FloorMax, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hoihoi.

even een klein vraagje...namelijk wanneer ik over kan/moet gaan op 4 ipv 5 flessen...
    Max krijgt nu 's morgens de eerste voeding van mij en dan nog eens 5 flessen van 200cc maar hij drinkt de meeste maar tot 160/170cc.
    nou staat op de verpakking dat ze vanaf 6 kilo naar 4 flessen over moeten...maar dan kom ik niet uit ben ik bang...dan zou hij de fles van 11 uur over moeten slaan maar dan ben ik weer bang dat hij 's nachts gaat komen...wanneer kan ik die fles van 11 uur laten staan is dus eigenlijk mijn vraag :) of is dat gewoon een beetje uitproberen?

groetjes floor

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer je van 5 naar 4 flessen gaat is per kindje (en per leeftijd/gewicht) verschillend. Sommige zijn daar al aan toe met 4 maanden en anderen pas met 6 maanden. Ook wanneer je kindje boven de 5 kg is, kun je nog 5 voedingen geven (van 200 ml) als je kindje het daar goed op doet. Van borstvoeding kan je niet te veel geven, dus dat mag gegeven worden naast de aanbevolen hoeveelheid flesvoeding.
    Groetjes Angelique

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ooh echt?! wat goed! dan ga ik gewoon lekker door zoals het nu gaat want ik denk niet dat hij al aan 4 flessen toe is...maar ik dacht inderdaad dat die BV die hij nog van mij kreeg te veel zou zijn...maar super, dan hoef ik me geen zorgen meer te maken!:D

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Doe dat inderdaad vooral niet, lekker zo doorgaan! :)

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina