Mijn zoontje Lars is bijna 6 maanden en heeft sinds vrijdag 9 maart flinke diaree, op zondag 11 maart kwam daar ook overgeven bij. Op dinsdag de 13e ben ik met Lars naar de dokter geweest omdat ik bang was dat hij aan het uitdrogen was. Dit was nog niet zo en de dokter zei als ik het niet vertrouwde op donderdag 15e terug moest komen. Op woensdag 14 maart bleef hij maar kokhalzen en heb ik de dokter gebeld voor een medicijn die het kokhalzen tegen zou gaan. Mijn dokter was niet aanwezig dus ik kreeg een vervangende arts. Deze arts wilde Lars alsnog zien en constateerde later dat hij wel snel moest gaan drinken en een natte luier moest krijgen anders moesten we de dag daarna terug komen. Die avond ging hij gelukkig weer wat ORS drinken en ging het langzaam beter. Hij kwam iedere drie uur voor zijn fles en dronk 5 flessen van 230 cc, hij maakte dus een flinke inhaalslag! Tot donderdagavond, toen hij alles er uitgooide bij zijn fruithapje. Sindsdien heeft hij geen trek meer in zijn fles en begint te kokhalzen als hij alleen maar zijn fles ziet. Hij drinkt nu wel iets zon 140 cc per fles en zit nu op 4 flessen. Eigenlijk is het een soort Russisch roulette, blijft het erin of gooit hij het eruit. Na op internet gezocht te hebben (ik ben geen dokter) weet ik zeker dat hij dat virus heeft gehad. Maar nu is mijn vraag, er staat ook dat ze last van een lactose intolerantie kunnen krijgen tot wel 3 maanden na het virus. Zijn deze symptomen hierboven een lactose intolerantie? En als die kleintjes het Rotavirus hebben gehad kunnen ze het kort daarna weer krijgen? Of denkt u dat hij iets anders onder de leden heeft? Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Chantal
Ik verwijs je toch even terug naar de HA. Even je vragen omtrent het Rotavirus daarstellen. Ik kan je daar geen antwoord op geven. Ilja
Dank je voor je snelle antwoord! Ik ben nu net met Lars bij de dokter geweest en die melde dat ik het aan moest kijken en als hij koorts of uitdrogingsverschijnselen krijgt we terug moeten komen. Dus we wachten het af.... Met vriendelijke groet, Chantal