Wie heeft er ervaring met ruggenprik voor het inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hummeltje83, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wie van jullie heeft er ervaring met het krijgen van een ruggenprik voor dat ze je gaan inleiden?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Niet zo zeer voor het inleiden maar wel voor de weeenopwekkers eraan gingen, dat bedoel je misschien ook??
    Omdat ik al twee dagen bezig was met inleiden voordat ik omtsluiting kreeg en mn vliezen braken adviseerde ze me een ruggeprik.. Ik wilde eerst niet, uiteindelijk wel gedaan want anders had de anesthesist misschien geen tijd zeiden ze...
    9.00 ruggeprik en is het infuus eraan gegaan, 1 cm ontsluiting... En vliezen waren spontaan gebroken die nacht..
    14.00 volledige ontsluiting en mocht ik persen helaas daalde onze kleine tijdens het persen niet in dus werd het een ks...

Ik heb weinig gevoeld van de weeen...

3. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat bedoel ik :).
    Dat niet indalen had dat als mogelijke oorzaak ook de ruggenprik?
    Wel fijn dat je van de weeen niets meer gevoeld hebt dus dat wel prettig is geweest.

Thx voor je reactie.

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb n ruggenprik gehad vanwege zware rugweeën. Ben ook ingeleid. Ik kon t goed volhouden en door de weeën heen zuchten, maar ik kreeg n soort van weeënstorm. Ik vond de prik heel eng, maar t viel uiteindelijk heel erg mee. T heeft me wel heel erg door m'n weeën heen geholpen. Ik ging toen van 5 naar 8 cm ontsluiting. Tijdens t persen stond de prik uit, maar dat was goed te doen. Je hoeft niet perse n prik hè! Succes!!

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik!
    Ivm zware BI is mijn 4e bevalling ingeleid dmv weeenopwekkers.
    Omdat ik zoveel pijn had en mij bijna niet meer kon omdraaien op bed heb ik een ruggenprik gekregen voordat het infuus werd aangesloten.

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nee hoor volgens mij niet.. Want ze zeiden dat het gewoon "pech" was.. Je krijgt namelijk wel weeen maar je voelt ze niet.. En door de weeen kan de kleine gaan indalen, dat gebeurd ook in veel gevallen...
    En tijdens het persen kon het ook nog indalen, waarschijnlijk lag ze niet gunstig met haar hoofd waardoor ze niet indaalde..

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    De weeenactiviteit kan wel afnemen door een epiduraal.
    Waarom zou je een epiduraal voor het begin van de weeen willen?

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier een ruggenprik gehad. 6 uur 's ochtends erin gezet en ik voelde niets meer. alleen m'n buik voelde ik hard worden. was wel kotsmisselijk ervan.
    moest om de 2 uur gecatheteristeerd worden omdat je niet voelt dat je moet plassen.
    kleine begon een dip te krijgen. kwam door de ruggeprik
    ik en kleine kregen koorts dus nog een infuusje erbij voor antibiotica in de hoop dat kleine dat ook nog meekreeg in m'n buik.
    daarna ook nog koorts en moesten langer blijven. op het laatst is de prik uitgezet.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja maar uiteimdelijk moet iedereen naar 10 cm en zal een ingedaalde baby in principe lijkt mij ook gewoon indalen, zo is mij verteld!
    En iedereen mag zelf beslissen of ze een epiduraal wilt toch? Dan maakt de reden toch niet zoveel uit?

Ik zelf had het misschien nooit gedaan als ze er niet min of meer op aandrongen.. Maar als je al twee dagen bezig bent voordat het effect heeft dat inleiden dan vind je alles prima om nog even rust te krijgen..

10. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee... ik wordt volgende week ingeleid.. met antibiotica.. ivm streptokken B ... zit heel erg te twijfelen of ik voor een epiduraal ga of niet..

11. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

De gyn wilde bij dat ik zo weinig mogelijk pijn zou hebben tijdens de bevalling. Hij gunde mij, na al die maanden zware BI, gewoon een pijnloze bevalling. Wat was ik blij dat hij dat zelf voorstelde! Ik heb van begin tot einde niets gevoeld!
    Hij was ook bang dat ik de kracht niet meer zou hebben om te persen als ik zonder ruggenprik zou bevallen. Volgens hem zou ik dan heel veel kans hebben om op de OK terecht te komen voor een ks en dat wilde hij voorkomen.
    Voor mij heeft hij gewoon een goede keuze gemaakt!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kan en mag je ook persen met de ruggenprik aan?

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ suusjeuh, nee, dat kan niet. Dan kan je namelijk niet voelen hoe je moet persen.

14. holiday

holiday Actief lid

25 aug 2011
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    @suzannes.. heb je dan van geen pijn.. niet in eens hele heftige pijn?
    dat is waar ik bang voor ben... normaal bouwt de pijn zich op tot de climax... of te wel je kindje wordt geboren..
    en nu lekker relax en dan in eens BENG.. althans dat is mijn angst...

15. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Dus echt pech daarmee.
    Persoonlijk lijkt het me enorm fijn dat je dan de weeen niet gevoeld hebt als je ook nog een ks er achteraan krijgt.
    Is dan dubbel zo zwaar.

16. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanwege de ervaring bij mijn eerste bevalling.
    Ze gaan mij toucheren vanaf 36 weken en zodra inleidbaar wordt ik vanaf 38 weken ingeleid door gyn. Er is bij mijn eerste bevalling onnodig een hoop mis gegaan door fouten vk in het zh. De gyn heeft dit erkend en vandaar deze optie.
    Steld mij enorm gerust.

17. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat rot dat jij de pech had dat je er complicaties op kreeg. Komt niet vaak voor maar helaas bij jou wel.
    Daarna jij en je kindje wel goed op kunnen knappen?
    Thx voor je reactie.

18. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel fijn om te horen, euh te lezen dit.

19. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat kan en mag.
    Beleid in het zh waar ik werk is dat hij aan blijft staan, tenzij persen wat moeizaam gaat en je iets meer moet voelen.
    In mijn dossier staat vast dat hij aan blijft staan tenzij hij op indicatie uit moet dus als het bijvoorbeeld niet vordert.

20. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is niet waar hij blijft in veel zh ook wel aanstaan.

Deel Deze Pagina