wanneer werd keizersnede gepland?

Discussie in 'De bevalling' gestart door zoe2008, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Op dit moment ben ik 37 weken zwanger van een kindje dat in stuit ligt. Het is mijn 3e zwangerschap en mijn andere kinderen zijn normaal geboren (duurde wel lang met meer dan 30 uur (weeenopwekkers en ruggeprik) en meer dan 15 uur, beiden in ziekenhuis). Mijn zwangerschap is erg zwaar met bekkenklachten en veel misselijkheid. Ik ben nog geen kilo aangekomen deze keer...

Ik ben pas 1x op controle geweest in zkh (bij verloskundige) en ga maandag pas voor 1e keer naar gyn. Dat is redelijk laat of niet?

Bij 1e controle zag vk dat ik relatief weinig vruchtwater heb, over een versie is dus niet echt gesproken. Maandag krijg ik eerst een echo om vruchtwater nog eens te bekijken. Dan afspraak met gyn. Ik ben erg benieuwd wat we in die afspraak gaan bespreken. Mijn voorkeur gaat uit naar een keizersnede en ik hoop dat we dan over een datum kunnen spreken, maar heb geen idee of dat te voorbarig is..

Wanneer wisten jullie de datum voor jullie keizersnede?

2. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Sinds gisteren :) eigenlijk zou ik volgende week aan de beurt zijn maar is nu uitgesteld tot 40 weken. Hier proberen ze bij stuitligging en gezond kindje zo laat mogelijk. Dat is het beste. Als het eerder komt ga ik dan naar het zkh en dan nog geen stress.
    Versiepoging heb ik laten doen tussen 36-37 weken maar is niet gelukt helaas....

3. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    inmiddels afspraak gehad in ziekenhuis. Deze week wordt een datum geprikt voor keizersnede rond week 39. Nog 2 weken geduld dus..

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    bij mij 5 weken van te voren. Ik mocht tussen de 38 en 39 weken plannen van mijn eigen gyn, andere gyn had het liever iets later gezien. ( ze waren bang dat dochter dan slechter zou opstarten maar het is gelukkig allemaal goed gegaan)

Ligt ook aan welk ziekenhuis. Mijn vriendin wist al lang van te voren dat het een keizersnede werd maar er werd helemaal niets ingepland Pas is week 39

5. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    ze waren in jbz (den bosch) heel stellig; week 39 en geen moment later ivm longrijping baby..

6. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Verschilt inderdaad, maar hier in het wkz zelfde beleid, en ik mag zelfs wachten tot week 40, maar de datum krijg je pas kort vantevoren en geen tijdstip. Dus tja onzekerheid.... In sommige ziekenhuizen mag je zelf kiezen, maar hier kan dat logistiek niet helaas?

7. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    hier wordt gelukkig wel wat gepland, dus deze week weet ik meer! Natuurlijk kan de bevalling eerder beginnen of eigenwijsje besluit alsnog goed te gaan liggen, maar ik ben blij dat ik ergens naartoe kan leven..

erg apart dat elk ziekenhuis zijn eigen manier van werken heeft.. echt overleggen met anderen is best lastig merk ik, iedereen heeft andere afspraken..

8. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

15 sep 2011
    120
    0
    0
    Wij hebben hier 3 ziekenhuizen met een ander beleid... Ik heb gekozen voor het wkz, hier was ik al onder controle en staat goed aangeschreven. Maar mocht je de luxe hebben zou je dus nog kunnen shoppen :) succes met afwachten in ieder geval!

9. Yinthe2010

1 apr 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben met 36 weken een gesprek met onze gyn gehad. Daarin kregen wij ook de keuze of keizersnede of spontaan! Als we een keizersnede wilden mocht dit vanaf de 39 weken hier. In overleg willen wij toch proberen om het spontaan voor elkaar te krijgen, daarom hebben wij voor week 40 gekozen! Deze week hebben we weer controle bij de gyn en gaan ze me nog een keer strippen. Hopelijk heeft dat deze keer wel het beoogde effect!!

10. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    vandaag al bericht gehad. keizersnede is gepland op 39+1, mits stuitje blijft liggen of zich niet eerder aandient.. aftellen kan nu echt beginnen!

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij week 35 gepland en bij 38+3 gehaald.

Deel Deze Pagina