na de bevalling van mijn eerste wilde ik graag borstvoeding geven maar na 1 week prutsen en klungelen is dit helaas niet gelukt nu ben ik zwanger van de 2e en wil ik eigelijk ook wel weer borstvoeding geven maar denk dat dit weer niet gaat lukken heb totaal geen gevoelige borsten of gehad ze zijn absoluut niet gegroeit en er is nog geen druppel uit gekomen zal het deze keer wel gaan lukken wie heeft hier ervaring mee
Ik heb tijdens de zwangerschap ook geen gevoelige borsten gehad, ook zijn ze niet gegroeid, en het is heel normaal dat er tijdens de zwangerschap nog niks uitkomt hoor. Bij mij is de borstvoeding wel gelukt! Dus dat hoeft volgens mij niet zoveel te zeggen. Snap wel dat je je er misschien wat zorgen om maakt, lijkt me ook wel logisch aangezien het bij de vorige jammer genoeg niet is gelukt. Maar dat hoeft echt niets te zeggen over deze keer! Ik hoop dat het je gaat lukken Liefs esther
Meis, ik dacht hetzelfde! tijdens mijn zwangerschap wilde mijn borsten ook niet groeien en er drupte niks uit. Na de bevalling had ik ook zoiets van....dat gaat nooit lukken. Maar waarempel ik kon toch melk geven.... Ik super blij natuurlijk. Het heeft ruim 7 weken geduurd voordat het een beetje wilde lukken met bv geven. Ik had kloven, blaren op mijn tepels en daardoor super veel pijn. Daarboven op kreeg mijn meisje ook nog eens spruw. Het was dus echt afzien, maar ik heb doorgezet. Nu ben ik langzaamaan het afbouwen, omdat ik het toch wel zwaar vind worden met kolven, voorraadjes aanleggen, etc....Maar ik blijf wel nog drie voedingen bv geven.
Ik ben ook van plan borstvoeding te gaan geven en omdat ik niet wist wat me te wachten staat heb ik een borstvoedingscursus gevolgd. Hier kreeg ik handige tips en leerde ze hoe je moest aanleggen. Ik had zoiets van als ik er nu al iets van af weet heb ik daar in mijn kraamweek alleen maar profijt van... Jullie hebben al een eerste kindje en weten misschien al meer maar misschien is het een tip.
die cursus heb ik gevolgd en de instructrice werkt ook in het zkh die heeft mij heel erg geholpen maar niks mocht baten ben nu zeer geneigt om fles voeding te gaan geven want de vorige keer heb ik echt alles geprobeert koud warm compress speciale thee neusspray kolven vaak aanlegen ben in het verleden ook onder mijn oksels geopereert en denk dat dit ook invloed heeft op mijn borsten
De vorige keer zegt niets over of het nu wel gaat lukken of niet hoor. Ik ken mensen waarbij het bij de eerste vlekkeloos verliep en die problemen tegenkwamen bij de tweede. En iemand die ft kolfde voor haar eerste en nu de tweede aan de borst heeft. Dus ik zou het zeker proberen als ik jou was! Wat was dat eigenlijk voor operatie? Wat is er precies gebeurt? Als je dat weet kun je ook een lactatiekundige bellen om het te vragen...
had cystes en fistels onder mijn oksels die zijn operaatief verwijderd ze hebben mijn huid open gelegt en al het ontstoken weefsel weg gelepelt (makkelijk gezegt) hier bij ook een aantal zenuwen en spieren door gesneden heb bijvoorbeeld ok weinig gevoel aan de zijkant van mijn borsten en onder mijn oksels bijna niks tot weinig gevoel
owh... zou het dan kunnen dat ze een melkklier of zelfs meerdere doorgesneden hebben? ik heb van mijn lactatiekundige nl. begrepen dat die wel tot je oksels komen... misschien kun je het eens iop het bv-forum vragen?
Ik heb geen idee of inderdaad die operatie er mee te maken kan hebben. Dat zou ik zeker navragen. Maar verder zou ik het gewoon afwachten en proberen. Mijn borsten waren ook helemaal onveranderd tijdens de zwangerschap, ze waren niet eens groter geworden. Dus ik was er ook van overtuigd dat ik het wel kon schudden... Maar Bob is binnen het uur na de bevalling aangelegd en heeft toen 2x 15 minuten gedronken. Ongelooflijk! Daarna heb ik nog wel wat problemen gehad met het aanleggen. En mijn rechtertepel is een week of 4-5 erg pijnlijk geweest, maar verder is alles heel goed verlopen.
Elk kind en bv is weer een nieuw begin. Mn dochter dronk heel anders dan mn zoon nu en ook het opstarten van de bv was een wereld van verschil. Ik zou het gewoon weer proberen, optijd hulp inschakellen als er problemen zijn (vrijwilligers VBN en lactatiekundige). Succes!
Het ene kind zegt niets over het andere. Bij de eerste heb ik een jaar bv gegeven en bij de tweede kwam het niet eens op gang en die geef ik fv. (niet meer voorkeur) Probeer het en lukt het niet dan niet, maar als je je er druk om maakt dan schiet de melk niet toe en lukt het zowieso niet. Probeer het gewoon. Succes alvast !