Ha dames, ik ben op zoek naar wat ervaringen met het weer starten van de menstruatiecylus terwijl je nog voedt, aangezien er niet veel dames in mijn omgeving zijn die lang voeden. Ik weet dat het starten van je cyclus lang kan duren. Ik kreeg mijn eerste menstruatie op 26 september, dus na ruim 15 maanden voeden en ik voed nu nog steeds (2-3 x per etmaal). De menstruatie leek als vanouds, netjes een dag of 5 en ik dacht: mooi, op naar het ei en een tweede kindje ! . Ik was altijd zeer regelmatig voor mijn zwangerschap, cyclussen van 28 of 29 dagen. Maar nu ben ik al 5 dagen na NOD en nog geen bloed te bekennen. Ik heb op NOD getest, maar helaas witter dan wit. Ik voel ook verder niks bijzonders (niet van een naderende menstruatie, maar ook niet richting zwangerschap). Ik hou niet zo van steeds maar te testen (je word er niet meer of minder zwanger van en het kost een hoop geld ). Heb dus sinds NOD gewoon afgewacht. Wat zijn jullie ervaringen? Meteen weer regelmatig na/tijdens lange tijd voeden? Of juist wat "opstartproblemen"? Ik vind het niet zo prettig om niet te weten waar ik aan toe ben...
Hier kwam alles al na 3 maanden weer op gang. Voor mijn zwangerschap had ik altijd een cyclus van ongeveer 29 dagen en erna was dat 31 dagen. Sinds twee maanden zit ik weer op een cyclus van 28 dagen. Hier gaat t dus erg netjes wat dat betreft ondanks dat ik nog steeds bv geef.
Ik ben nog geen langvoedster maar na 5 maanden werd ik voor het eerst weer ongesteld. Ook eerst een cyclus van 31 dagen en inmiddels is mijn cyclus ongeveer 28 dagen. Tot op heden direct regelmatig dus.
Ik heb mijn eerste 14 maanden gevoed, na 4 maanden werd ik weer ongesteld. Minder regelmatig als normaal, menstruaties waren ook lichter. Toen Myrthe 1 werd zijn we min of meer aan een kindje gaan denken/proberen. Ik werd zwanger de maand na dat ik gestopt was met bv, maar of dat toevallig was of omdat geen ei had weet ik niet. Nu lijkt dat ik nu alweer ongesteld ben, 6 weken na de bevalling
een jaar cerazette geslikt, een of twee keer wat spotting maar verder niet. na staken van de cerazette direct terug in een 28-dagen ritme. hier ook nog meestal 2-4 voedingen per dag (14 maanden)
Hee, fijn om de reacties te lezen. Ik lees dat bij een aantal van jullie de eerste cyclus wat langer was en daarna weer "normaal". Misschien is dat bij mij ook aan de hand. Ik wacht nog rustig even af. Nog meer dames met ervaringen van lang voeden en terugkerende menstruatie?
Heb mijn zoontje een jaar gevoed, 4 weken nadat ik gestopt was (begin juni) werd ik weer ongesteld. Toen aan de microgynon gegaan, dat ging 2 maanden goed maar erna verschoof mijn menstruatie telkens een dag, dus werd ik eerst nog op maandag voor het eerst ongesteld, was dat een maand later op dinsdag en weer een maand later op woensdag, etc. In december met de pil gestopt en direct zwanger geworden, helaas werd dat een vmk maar direct erna zwanger geworden van mijn dochter. Momenteel voed ik haar nog en ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden!
Ik werd na 10,5 maanden weer ongesteld. Ik had werkelijk geen idee van mijn cyclus*, dus wij hebben gekozen voor ovulatietesten. En dat heeft gewerkt, want ik heb dinsdag een positieve zwangerschapstest gehad! *Na het stoppen van de pil meteen zwanger geraakt, helaas geëindigd in mk. Na curretage 1 x ongesteld geweest en daarna meteen weer raak. Onze dochter is in oktober geboren. Ik werd in augustus dus weer ongesteld en aangezien we al voor een tweede wilden gaan en ik mijn cyclus niet ken, hebben we gekozen voor ovulatietesten. Ik denk dat deze cyclus 34 dagen geduurd zou moeten hebben.
Ik heb mijn oudste dochter 22 mnd gevoed (inclusief nachtvoedingen tot die leeftijd). Toen ze 4 mnd was werd ik (helaas) al weer ongesteld. Tot ze ongeveer 13-14 mnd was, is mijn cyclus een beetje een rommeltje geweest ... Hoewel meestal wel ongeveer 28-36 dgn, zaten er ook uitschieters tussen (21 resp. 45 dgn). Ook heb ik een tijdje een tussentijdse bloedingen gehad bij de eisprong en dipte de BV altijd rond eisprong en menstruatie. Maar na een maand of 10 was dat dus over, toen was het weer 'back to normal'. Cyclus van 30-32 dgn, geen tussentijds bloedverlies. Toen ik uiteindelijk stopte met BV, merkte ik hier qua cyclus niets van, bleef gewoon hetzelfde.
Is hier niemand die een lange cyclus had tijdens het langvoeden als je eenmaal ongesteld was geworden? Ik ben ruim 2 maanden geleden voor het eerst ongesteld geworden en sindsdien niet meer.....
Na zes maanden voor het eerst, vervolgens pas weer na 8 weken en ik wacht momenteel op de volgende, maar is ook alweer een week of vijf ofzo? Geen peil op te trekken nog, verwacht ik ook nog niet, maar zou wel handiger zijn...
Bij alle kindjes na 6 maanden weer menstruatie. Maar bij zoon (de jongste) vrij heftig en er zit nog steeds geen ritme in, hij is al 2.. Erg irritant!
Na 3 maanden werd ik ongesteld, maar heb sinsdien cycli van ongeveer 90 dagen, laatste keer werd ik na 70 dagen ongesteld, heel licht, en 20 dagen later weer maar dan heel heftig. Hier dus echt geen touw aan vast te knopen.
bedankt voor de reacties! Hmmmm... zo te lezen toch ook wel meer dames met onregelmatige cycli na de eerste menstruatie. Ik ben bang dat ik wellicht tot die categorie behoor . Ik heb zaterdag nog een testje gewaagd maar helaas wit. En ook nog geen bloed te bekennen. Zit nu op dag 36... Dat valt nog mee als ik het verhaal van sommige dames lees! Geduld...geduld...
Ik was met negen maanden weer ongesteld maar had geen eisprong. pas rond een jaar kreeg ik weer een eisprong (toen mijn dochter stopte met de nachtvoedingen).
Ik voelde beide keren met 21 maanden een eisprong, gevolgd door een menstruatie, meteen op de klok weer cyclus van 28 dagen, zoals voorheen.
Bij Milan was ik na 5 maanden weer zwanger (zonder tussendoor ongesteld te zijn geweest). Helaas ging dat fout na 13 weken, daarna werd ik weer netjes om de 28 dagen ongesteld. Nu met Isabelle werd ik voor het eerst ongesteld na 35 maanden en inmiddels zit ik op dag 59 en is er nog steeds niks te bekennen (en ik ben zeker weten niet zwanger).
Joehoe dames! Het mysterie van niet ongesteld worden is voor mij opgelost: ik ben zwanger!!!!! Op 26 augustus dus voor het laatst ongesteld geworden en nu net een positieve test (vorig weekend voor het laatst getest, maar toen nog witter dan wit). Ik merkte vandaag dat ik steeds zo licht in mijn hoofd werd als ik van de grond opstond bij het spelen met mijn dochtertje. Dat vond ik toch wel vreemd en kwam me echt bekend voor... Dus dan maar met een middagplasje weer eens kijken of ik toch niet.... Het duurde even voor hij ging kleuren en ik wilde hem al teleurgesteld weggooien. nog even kijken bij het daglicht van het open raam... en wat zie ik daar???? een licht lijntje die steeds donkerder wordt!! Hij is ook nog vrij licht gebleven, dus het is echt pril en natuurlijk ook niet met ochtendurine. Dus morgenochtend nog even doen. Ik ben echt zooo blij! Manlief komt morgen terug uit het buitenland, dus ik heb een leuk cadeautje voor hem ! Maar ik heb dus niet echt een idee hoe lang ik zwanger ben. Wat zouden jullie doen, een predictortest met indicatie van de duur van de zwangerschap halen? Hoe nauwkeurig zijn die? Die heb ik niet eerder namelijk omdat ik altijd zo regelmatig was.
Hier na 8,5 mnd weer ongesteld en eerst een keer 6 weken tot de volgende keer geloof ik. Sindsdien regelmatig, muv de eerste paar maanden van dit jaar, toen ineens korter (23 dgn). Sindsdien ook weer normaal.
Ow, te laat Gefeliciteerd! Wat ik zou doen? Afwachten denk ik. Af en toe testen en dan rond 7 weken een echo vragen? Als je nu licht test is conceptie misschien tussen 1,5 en 2 weken geleden...