Sinds gisteravond heeft mijn kindje ineens heel erg last van kokhalzen, smakken en heeft gisteravond ook wat terug gegeven en vandaag ook. Eergister avond was ze ook al niet zich zelf hoe wel ze normaal een grote eter is hoeft ze al 2 avonden haar laatste fles niet meer (nou is dit ook niet erg want qua gewicht mag ze er nog maar 4 ze krijgt dan ook nog eens forte) merk gewoon dat ze last heeft en nu net leek het wel als of ze zo wat stikte, het klonk dan ook erg slijmerig. Ben dan ook sinds vandaag begonnen met rechterop voeden maar dit mag dus Ook niet baten.. (ze lag eerst altijd op mijn benen ivm dat ze een voorkeurshouding heeft/had) is dit niet een beetje raar na 3 maanden ineens? Ik had gelezen dat het de eerste paar weken erg is.. Wie van jullie heeft dit ook en wilt zijn ervaring delen? (Denk dat we vandaag nog hp gaan)
Hier een baby met verborgen reflux en herken de klachten niet. Klinkt (gelukkig) eerder als een verkoudheidje.
Hier ook ervaring met reflux. Maar dit klinkt niet zo voor mij. Het lijkt eerder op verkoudheid/een virusje.
We zijn gister avond nog naar de hp geweest omdat we het niet vertrouwde, de dokter heeft dus haar buikje geluisterd en er was natuurlijk niks geks te horen toen keek hij ook niet verder en vroeg ik kan het niet in de keel/mond zelf zitten en volgens hem was dat niet zo en constateerde dat het maar reflux was, nu sinds vandaag zie ik en hoor ik toch echt verschil bij mijn kleine meid ze ziet er duf uit en naar mijn weten klinkt ze steeds benauwder, nu ook vanmorgen moest ik haar er een paar keer toe zetten dat ze wel wat moest gaan drinken en dat deed ze dan ook gelukkig en flesje leeg, ze is echt niet zoals ik gewent ben. Denk dus ook een verkoudheid (haar tempratuur is normaal) of kan het ook nog iets anders zijn met deze symptomen? Ze slaapt overigens de nacht wel nog steeds goed door.
Hee Kelly, Wat vervelend voor Chayenne! Heb helaas geen tips voor je, maar veel sterkte ermee. Als je het niet vertrouwd gewoon weer aan de bel trekken bij de HAP!
Ik weet niet wat voor arts je hebt gesproken, maar dit is niet echt de juiste manier om reflux te constateren. Zou ook echt geen refluxmedicijnen geven, omdat het dus geen juiste diagnose is. Heel vreemd dit. Misschien even naar je eigen huisarts gaan? tip; Je zou even kunnen stomen, door in een warme douche te gaan staan. Niet onder water, maar in de buurt van stoom. Maar bel gewoon met je arts, hij heeft vast tips voor verkoudheid. Wij hadden een hoestdrankje gegeven, van vsm. Tussikind heet het. Maar onze kleine moest ook erg hoesten bij zijn verkoudheid. VSM is sowieso een goede lijn voor baby middelen, maar dan moet je dus wel weten wat het is Succes!
Onze eerste dochter had verborgen reflux De fles drinken tot 60 cc zonder krijsen de rest met krijsen tijdens de fles Vaak de hik krijsen wanneer melk omhoog kwam Maar ze spuugde nooit ze herkauwde het en slikte het weer terug Volgens de ha heeeel normaal en hebben alle kindjes Maar met 5 maand dronk ze bijna niets meer, we moesten het aankijken want ze kreeg nog steeds 50 cc per fles binnen dus dit kon nog prima Met 6 maand zaten we bij de hap omdat onze eigen ha ons niet verder hielp dus bewust gekozen om naar de hap te gaan, daar werden we meteen door gestuurd door de ha omdat ze bijna uitgedroogd was De ka heeft onderzoeken gedaan en constateerde ernstige beschadiging in haar slokdarm waardoor ze niet kon drinken het zuur had haar slokdarm flink aangetast ze kreeg meteen medicatie en sonde voeding Ze heeft iets langer dan een week in het ziekenhuis gelegen Maar daarna nooit meer de fles gedronken ze was echt bang voor de fles op advies van de ka toen begonnen met groente en fruit en 3 keer per dag pap van haar eigen melk Onze jongste van 3 maand toont de zelfde symptomen als onze dochter Dus ik heb een verwijzing van de arts gevraagd en deze natuurlijk meteen gekregen gezien de vorige keer, ook onze jongste had/heeft een beschadigde slokdarm maar nog niet zo erg als onze eerste ! Ze zei ons dat het goed was dat we nu zo snel in actie kwamen Ze zou nog een week slecht kunnen gaan drinken maar door de omeprazol (vloeibaar ) moet het omhoog komen geen pijn meer doen maar het melk dat langs het beschadigde deel van de slokdarm komt moet eerst helen en dat kan haar nog zee doen We gebruiken het nu 3 dagen en ze drinkt een heel stuk beter ! Ze krijst een stuk minder maar af en toe zie je dat het haar toch nog even zeer doet maar het gaat de goede kant op en zijn enorm blij dat we met haar niet naar het ziekenhuis hoeven, Wat jij beschrijft lijkt op een fikse verkoudheid, je ha heeft opzich wel gelijk je kindje heeft reflux ! Elk kindje word geboren met reflux iets met een maagklepje dat niet goed werkt , alleen wanneer er pijn doet moet er wat aan gedaan worden zegt de ka Maar toch zou ik het in de gaten houden hoor want bij mijn oudste dochter wisten we het ook pas met 6 maand !!