Hoi allemaal, Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie het hebben verteld aan ouders/ schoonouders enz. Zelf ben ik nog niet zwanger maar zit me wel eens af te vragen hoe ik het zou vertellen. Zou het namelijk op een originele manier willen doen bijvoorbeeld door middel van kadootje ofzo. Iemand nog ideeën?
Ouders: foto opgezocht op internet hoe een foetus van 9 weken er uit zou zien (was toen 9 weken zwanger) en die in fotolijstje gedaan. Staat nu nog op haar nachtkastje haha Schoonouders: schoonmoeder was jarig. Grote fles champagne gekocht met kaart daaraan met bebyu erop. Daarop de tekst. Lieve oma. Gelieve deze fles pas te openen medio november (was 13/11 uitgerekend). Sloeg in als een bom!
Ik ben vandaag 9 weken en wij hebben het nog niemand verteld... We weten ook nog niet hoe we dat gaan doen maar we willen toch wel wachten tot na onze eerste echo om te weten dat alles goed is met ons kindje... Een leuk orgineel idee om het te vertellen vind ik ook wel leuk maar lastig idd om wat te verzinnen! Succes groetjes Mariska
Ik heb het mijn vader verteld toen hij jarig was. Had een speen met I love opa gekocht en gezegd dat ik nog een kadootje voor hem had van iemand die het nog niet zelf kon geven... Mijn moeder en vriend en schoonouders heb ik op de koffie laten komen en een schaal gemaakt met chocolaatjes en daar tussen lagen chocolaatjes in de vorm van flesjes en spenen met op de achterkant, roze en blauwe muisjes... beide keren werd er erg leuk en enthousiast gereageerd, maar onze ouders worden allemaal voor de eerste keer opa en oma, dus ze zaten al wel te wachten wanneer ze dat nou eens gingen worden
Dat is zeker ook een leuk idee! Onze ouders(beide kanten) worden ook allebei voor het eerst opa en oma, Alleen mijn ouders van 2 kleinkinderen mijn zusje is namelijk ook zwanger! Ik ben 3 dagen verder als haar! Haha Grappig.. Mariska
Wij hebben de aanstaande opa's en oma's een EHBO doos gegeven... Eerste hulp bij oppassen! Er zat een rompertje, slabbetje, sokjes, pampertje, voorleesboek van opa en oma pluis en 2 opa en oma mokken in...Erg geslaagd!
wij waren 8 weken zwanger toen we op vakantie waren. en toen we terug kwamen hebben we een echo gehad. toen hebben we bewust nog 2 weken gewacht en toen kwamen we bij beide opa's en oma's op de koffie en zeiden dat we een souveniertje( hoe schrijf je het? ) hadden uit turkijke hahah mijn schoonouders wisten eigenlijk niet zo goed wat het was.... en toen ze de echo goed bekeek vroeg ze met grote ogen : zijn jullie zwanger? hihi en mijn moeder oh jullie hebben een kindje mee genomen..het kwartje viel nog niet helemaal dat dat in mijn buik was hihi. maar er zijn zoveel leuke manieren om het te vertellen. succes...
Met 6 weken verteld d.m.v. een doosje chocolaatjes. Ik heb geboorte chocolaatjes gehaald bij jamin, roze en blauw, en die gegeven als ïk heb iets voor bij de koffie ....suc6 verzekerd!
Wij hebben op internet een kaart gemaakt met een leuke foto van onze zoon en hierop uitspraken die hij nu doet verwerkt. Op de achterkant hebben we in zijn woorden gezet dat ie in 2008 niet meer in zijn eentje is. En natuurlijk hebben wij hem zelf de kaart aan de opa's en oma's laten geven (alleen die weten het nu nog, ben 8 weken zwanger)......Wij hebben hier erg leuke reacties op gehad....
Wij hebben de opa's en oma's het grote opa en oma boek van Carry Slee gegeven. Dit viel erg in de smaak. Hoe mijn moeder reageerd weet ik nog niet die krijgt het boek dit weekend pas. Groetjes Marjolein
Wat een leuke ideeën allemaal zeg. Was zelf eigenlijk nog niet veel verder gekomen dan iets van een rompertje geven ofzo. Vind het wel heel moeilijk om te bedenken. Aan beide kanten zijn ze nameljk al 4x opa en oma. Wij zijn (als het lukt) de laatste binnen de familie. Vandaar ook dat we het op een orignele manier willen vertellen (ze hebben het al zo vaak gehoord haha)
Wij hebben voor de beide oma's een bloemkool gekocht, vroeger maakten ze ons wijs dat de kindjes uit de bloemkolen kwamen. Voor opa (er is er nog maar ééntje ) hadden we de echo van 6 weken in een fotokadertje gestoken. Beiden moesten een kado in een andere ruimte openen. Die reactie was ook wel grappig om zien en de traantjes van blijschap rolden over de wangen.
Dat van die bloemkolen vind ik echt heel origineel. Die had ik nog niet gehoord. Geweldig haha. Dat zou ook wel wat voor ons zijn haha.
Misschien heel saai, maar we hebben het gewoon verteld: 'We krijgen een kindje!'. Iedereen vond het harstikke leuk natuurlijk, maar er is geen traan gelaten veder hoor (overigens ook bij onszelf niet). Misschien omdat iedereen er een beetje op zat te wachten, dus er niet van op keek? We zijn allemaal best wel emotioneel aangelegd... maar tegelijkertijd ook wel een beetje nuchter, van 'doe maar gewoon'. (Ik denk dat het wel huilen wordt als het kindje er is hoor)
Wij hebben onze ouders een klein ooievaartje gegeven met daarop de tekst voor opa en oma. Vonden ze erg leuk.
Wij hadden een t-shirt gekocht met de tekst Hoera ik wordt vader. Erg leuke reacties op gekregen, vooral bij mijn ouders omdat die op de camping waren, dus heel veel mensen waren meteen op de hoogte