even een vraagje fergie is nu bijna 4 maandjes en 10 weken te vroeg geboren.. ik merk dat zij nog heel erg gespannen is bijv als ik haar in bad doe heeft ze dichtgeknepen vuistjes en strek ze dr armen en benen kaarsrecht dit terwijl ze het badje wel echt lekker vind ze ligt te lachen en valt soms bijna in slaap... zou die gespannenheid nou echt komen door prematuur of niet zou graag horen hoe jullie dit ervaren?
pff ik zou het niet weten. het kan ook zijn dat ze nu eigenlijk nog 1.5 mnd is gecorrigeerd. mijn meiden hebben geen last van strekken. in het begin deed emani het wel. ze trok vooral krom met haar rug, maar dat doet ze ook niet meer. heb je het de fysio al gevraagd of de KA?
mijn zoontje is geen prematuur kindje maar wat jij omschrijft doet hij ook. hier is het zelfs zo dat als hij zijn knuistjes dicht houd zijn handjes blauw aanlopen. ik moet dan echt zijn handjes ontspannen omdat het zo'n naar gezicht is. wat enhoe het komt? geen idee zal het 9 april eens op het cb navragen
fergie is indd nu 1,5 maand gecorigeerd.. en ze knuipt soms ook indd dr vuistjes zo hard dicht dat ze blauw aanlopen... een naar gezicht!.. ik was vorige week bij de kinderarts en die merkte het ook op en keek er niet zo raar van op die had zoiets van ze gaat zich vanzelf wel meer ontspannen... ik denk ook wle dat dit vanzelf zal gaan komen... maar ik vroeg me dus af of fergie de enige is die dit heeft of dat het toch best vaak voorkomt en of dat het eht iets met het prematuur zijn te maken heeft.
Thomas doet dit ook wel eens, hoewel niet zo heftig dat t bleuw aanloopt. Vooral tijdens t drinken (bang dat ie niet genoeg krijgt ofzo ) en heel soms in badje. Vaak pak ik zn handje dan even en maak zn vingertjes los terwijl ik heel rustig tegen hem praat.. vaak ontspannen zn handjes dan wel wat emer Je kunt ook denken aan babymassage, misschien ontspant ze daar meer van?
ik wrijf altijd aan dr zijkant van dr handje zodat die open gaat en dan geef ik dr me vinger daar word ze ook rustiger van babymassage doe ik ook welleens ja daar word ze zeker rustig van... ik vind het zo apart dat ze in het badje zo gespannen is terwijl ze het tegelijkertijd zooo lekker vind...
verder is fergie ook een heel rustig babytje ze huilt echt bijna niet enzo snel tevreden met dingetjes..
misschien vindt ze het badje wel lekker, maar is het toch een beetje spannend? Ik merk dat Thomas al erg om bevestiging van ons 'vraagt'. Dus als we merken dat hij iets een beetje spannend vindt, laten we hem (met een heel hoog blij stemmetje) weten dat wij het heel leuk/mooi vinden. Meestal is ie dan gerustgesteld en vindt hij het ook leuk/mooi!
ik dnek ook dta dat het is ja als ze in het badje gaat kijk ze ons echt aan van heellpp wat gaat er gebeuren en indd als we dan met een hoog stemmetje tegen dr praten is ze gerustgesteld maar blijft ze wel gespannen thomas en fergie hebben wel de zelfd leeftijd zie ik het zal er wel bijhoren denk ik tis ook niet niks ineens zo'n grote wereld met al die indrukken die ze krijgen..
wat we trouwens tegenwoordig ook doen: eerst een voetje in het water en een beetje over z'n buikje sprenkelen, dan weet hij wat er gaat komen... Want op een gegeven moment schrok hij ineens van het in bad gelegd worden (wat hij eerst nooit deed).
1820gr en 40 cm. Hij is al een tijdje niet gewogen (volgende week ofzo moet ik naar CB geloof ik), maar denk wel dat ie de 5 kilo nu gepasseerd is! Hij draagt nu maatje 56. Van shirtjes gaat hij daar denk ik eerder uitgroeien dan broekjes (korte pootje net als zn vader! hihi)
haha bij fergie is dat juist andersom zij groeit eerder uit broekjes ze woog bij dr geboorte 1170 en nu 4200 ong gaat echt hard he die kleine humpies beginnen echt al binkies te worden.. fergie begint nu ook steeds meer te lachen en veel allerter te worden ze wil alles om zich heen bekijken super om te zien heeft thomas dat ook?
hij heeft sinds vorige week zijn handjes ontdekt en doet nu pogingen om overal tegenaan te meppen (grijpen is nog te moeilijk)... Toch lukt dat soms ook al want ik vind lapjes/knuffeltjes die ik op zijn dekentje leg soms helemaal naast hem of aan t hoofeind (en soms over zn koppie...) Hij is super alert en ziet bijv pappa echt al van veraf aan komen en er verschijnt dan een brede grijns op zijn gezicht! Ook maakt ie sinds een week of 2 echt wat vaker geluidjes en voeren we soms een 'gesprekje'! Echt gezellig! Hoe veel slaapt Fergie nu en hoe vaak/lang speelt ze op een dag? Bij Thomas was het heel wisselend nl... Begint nu een beetje stabieler qua ritme te worden.
fergie heeft nog niet echt haar handjes ondekt haha maar super he hoe ze op de papa's reageren ik merk nu ook als ik tegen dr praat en ze is echt heel wakker dta ze een beetje geluidjes terug begint te maken.. het ritme is ook nog best afwisselend meestal valt ze na de fles in slaap en hoelang ze slaapt is echt nog wel verschillend ligt er ook aan of ik met dr ga wandellen want dan slaapt ze langer door.. als ze wakker is kan ze zich wel echt al ong een halfuurtje zelf vermaken in de box door om zich heen en boven dr te kijken.. sávonds slaap ze wel altijd rond half 8 en moet ik haar echt nog wakker maken voor de laaste voeding die krijgt ze dan rond half 12 en dan word ze eig standaard rond half 6 weer wakker slaapt thomas nog veel op een dag? hoeveel voeding krijgt hij nu ong?
@ luuus: nog steeds wel wisselend wat hij slaapt op een dag.. Volgens mij heeft hij bijna het 8-weken sprongetje achter de rug, dus de afgelopen 1,5 week was hij veel wakker en huilerig. Wordt wel weer met de dag beter! Ook heeft hij last van maagzuur dat omhoog komt, dus wordt ie dan vroeg wakker 's morgens (soms nog voor 5 u) en wil hij ook na de ochtendvoeding van 6u00 ook niet zo lang meer slapen... Hoop dat dat snel overgaat, want voordat ie daar last van kreeg sliep hij tot 5u30, 6u00 voeding en daarna sliep hij dan weer tot een uur of 9u00/9u30. Uurtje knuffelen, beetje spelen en dan om 10u30 weer een voeding... Na de voeding tflinke tijd rechtop bij mamma (tegen t spugen) en daarna nog even spelen in de box en dan om een uur of 12 weer naar bed. vaak dan al om 13u/13u30 weer wakker en dan dus weer hetzelfde ritueel... Maar goed, even afwachten dus hoe het de komende tijd zal gaan nu hij dat sprongetje zo'n beetje achter de rug heeft... Als ik met hem op pad ga, dan is het helemaal wisselend met slapen, danleg ik hem gewoon in bed als ie moe lijkt... Thomas krijgt 5 voedingen en we proberen nu 160 per keer te geven. Is soms nog een beetje veel voor hem, maar gezien zijn gewicht heeft ie dat wel nodig... maar bij de late avond voeding krijg ik het er soms moeilijk in als ie echt moe is... Maar anders wordt ie weer veel te oreg wakker, dus probeer ik met allerlei trucjes hem toch de fles leeg te laten drinken...
Ik herken het eigenlijk van een week of 5 geleden...want tot dan deed Dean dat precies zo! Nu begint ie uit zichzelf steeds meer te ontspannen en te lachen