hallo, ik geef vanaf de geboorte van mijn dochter al volledig borstvoeding. ze komt goed aan dus ik ga ervanuit dat ze voldoende binnen krijgt alleen heb ik nu pijn bij het geven van borstvoeding. ikheb geen pijn aan mijn tepel maar echt vanbinnen uit, lijkt wel dat ze zo hard zuigt dat het daar pijn van gaat doen. als ik klaar ben met voeden blijft die pijn ongeveer nog een kwartier aan. waar kan dit aan liggen? alvast bedankt groetjes Sonja
Misschien spruw? Hoe drinkt danique aan de borst? Is je tepel anders van kleur? Heeft danique witte plekjes in de mond? Ilja
hallo Ilja, bedankt voor je berichtje terug, mijn tepels zien er niet anders uit, en in het mondje van Danique zie ik ook niets 'anders'. ik heb wel het idee dat ze op het puntje van mijn tepels zuigd, ik leg haar dan ook steeds opnieuw aan. soms drinkt ze wel heel gulzig dan hoor je dat ze lucht mee drinkt. ook heb ik het idee dat ze mijn borst niet goed leeg drinkt, maar kolfen na de voeding lukt bij me niet. zou dit misschien dan toch beginnende spruw zijn? ik denk zelf van niet. groetjes Sonja
Onze lactatiekundige ilse (die nu nog vakantie heeft) heeft verschillende keren bescheven hoe je een baby goed kan aanleggen. Zoek even terug en lees haar tips eens. Misschien is een lactatiekundige inschakelen ook niet verkeerd. Kan die eens meekijken hoe je de kleine aanlegt. Soms hoor je ook wel eens over vaatkramp. Ook daar heeft ze het één en ander over beantwoord. Kolven is iets wat velen moeten leren. Voor kolftips verwijs ik je ook door naar ilse. Ilja