Voedingsvraag

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door meisje2000, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Onze kleine meid is erg wisselvallig met het eten de laatste tijd.
    Ze is nu bijna 8 weken en krijgt vijf tot zes voedingen per dag.
    Soms komt ze om de 3 uren soms om de 4 maar we laten het haar wat aanpassen want als je haar wakker moet maken dan drinkt ze absoluut niet maar soms lukt het ook niet om haar rustig te houden voor vier uren.

    Nu heeft ze bijv ook nog eens dat ze ligt te krijsen omdat ze honger heeft en als ze dan haar eten krijgt drinkt ze bijv maar 60 op en valt vervolgens weer in slaap.
    Dan kan ik er niks meer mee en leg haar dan maar weer terug in haar bedje.
    Dan slaapt ze soms een minuut of tien en wil dan weer eten hebben en dit kan zich soms wel drie of vier keer herhalen per uur.
    Ze drinkt dan steeds maar tien tot 20 cc en komt uiteindelijk wel op de 150 a 165 cc per flesje maar dan wel door meerdere malen te drinken.

    Nu is mijn vraag of dit mag en of dit geen kwaad kan voor de kleine meid.
    Ze groeit wel goed maar slaapt overdag meestal maar weinig.
    Soms twee uurtjes per dag soms maar een uurtje.
    Ze vermaakt zich dan wel weer in de boks en kan daar ook zo twee tot drie uren per keer in liggen maar echt slapen doet ze niet.
    Snachts slaapt ze dan wel weer lekker door.
    Ze krijgt tussen 2200 en 2300 haar laatste flesje en dan slaapt ze door tot tussen 600 en 800 uur.

    Ik hoor het wel

    groetjes meisje2000
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het kan zeker geen kwaad. Want je meisje doet het prima. Hoe drinkt zij? Heel gulzig, Hapt ze veel lucht mee etc etc.

    Vaak zie je ook dat dit periodes zijn. Dan komen ze vanzelf weer in een beter drinkritme.

    ilja
     
  3. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Gulzig is ze dus absoluut niet.
    Ze drinkt lekker rustig en doet er zo'n 15 tot 20 minten over en dan stopt ze waarna ze na een minuut of tien a 15 weer wil drinken.
    Meestal drinkt ze de eerste keer tussen de 80 en 100 cc soms meer om dan vervolgens nog 1 of twee keer te komen voor per keer 10 tot 20 cc.
    Soms drinkt ze ineenkeer 150 tot165 cc en komt dan niet meer.
    En volgens mij hapt ze ook niet vel lucht mee tijdens het drinken.
    Wat me wel opvalt is dat ze eigenlijk nooit boert tijdens of na het drinken.
    Meestal een ur later als je haar dan oppakt dan doet ze een boertje maar na het drinken of tijdens kun je een uur met haar zitten en dan boert ze gewoon weg niet.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sommige kindjes boeren moeilijk. Maar ik vraag me af of ze nog wel echt honger heeft na die 100cc. Het zou ook zuigbehoefte kunnen zijn.

    Ik zou het gewoon aankijken.

    Ilja
     
  5. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ok bedankt voor het snelle antwoord.
    Ze groeit wel goed en maakte me ook niet echt zorgen maar wist alleen niet of het ook kwaad kon om iedere eer kleine beetjes te geven in plaats van een keer de hoeveelheid die ze mag hebben.
     

Deel Deze Pagina