spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sonya one love, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    mijn dochtertje heeft spruw in haar mondje..ik heb nu daktarin gel gekregen wat ik haar 4 keer per dag moet geven.
    ik doe deze op haar fopspeen en dan heeft ze het zo binnen ;)
    maar ik doe dit voor de voeding omdat ze dan goed zuig behoefte heeft,maar mag dit eigelijk wel voor een voeding?
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Liever na de voeding doen want anders "spoel" je het misschien weg met de voeding. Ik deed het altijd na de voeding, inderdaad ook aan de speen of met mijn pink in het bekkie smeren.
     
  3. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    oke...ik dacht al na de voeding is mischien beter ja...hoelang duurt het eigelijk voordat het helemaal weg is?
     
  4. Lieverdjuh

    Lieverdjuh Bekend lid

    10 aug 2006
    568
    0
    0
    Hallo,

    Dat kan geen kwaad hoor.
    Mijn dochtertje had ook spruw.
    Ik had het zelfde als jou daktarin helpt heel erg goed binnen 4 dagen wa het weg.
    Je kan het gewoon op ieder moment dat jij wilt het aan haar geven.

    Liefs
     
  5. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    het was hier na een paar dagen al weg. Dan nog een paar dagen doorsmeren, weet je zeker dat het weg is (de kinderarts adviseerde 3 dagen nadat het weg is)
     
  6. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    @ lieverdjuh, mijn kinderarts adviseerde het echt na de voeding te doen, werkt het veel sneller en beter!
     
  7. kristel

    kristel Niet meer actief

    Ik gaf bv en smeerde het op mijn borst voordat ze ging drinken. Volgens mij was dat ook wel OK.
     
  8. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    idd na de voeding... staat niet voro niets op de bijsluiter!

    kyana heeft nu ook spruw!
    let je wel op dat je niet teveel doet? kindjes kunnen er in stikken!
     
  9. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    ik doe gewoon de hoeveelheid die ze me hebben verteld...chedella smakt het met gemak weg...
     
  10. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Is dat dat spul dat naar amaretto smaakt?

    Ik heb voor spruw puur natuur zwarte bessensap van betuwe gebruikt, beetje op een gaasje en dan lekker door de mond ermee, trok de spruw zo weg.

    Spruw is een schimmel en schimmels houden blijkbaar niet van zuur.

    Liever zo lang mogelijk zonder medicatie...
     
  11. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    @ninetje waar kan je dat kopen vanhet merk betuwe in reform win kel?
    wij hadden daktarin en dat heeft wel geholpen, maar ben nooit zo van de medicijnen als het op een andere manier kan en helpt doe ik dat liever...
     
  12. Suus81

    Suus81 Actief lid

    22 jun 2006
    265
    0
    0
    Hier nog 1 met spruw. Wij hebben Nystantine (ofzo) gekregen. Ze is al met het 3e kuurtje bezig trekt namelijk niet goed weg.
     
  13. Lieverdjuh

    Lieverdjuh Bekend lid

    10 aug 2006
    568
    0
    0
    Nou ik had er geen problemen mee het was zo weg binnen 4 dagen of ik het nou voor de voeding deedt of na de voeding.
    Maarja bij ieder verschilt he'
    Maar ze moet doen wat haar beste lijkt en voelt
     
  14. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Wij zijn ook begonnen met Nysta nóg wat. Dat hielp niet afdoende, toen Daktarin. En toen kwam het er bij de billen uit. Daar allerlei creme's en zalfjes voor gekregen......en wat hielp het beste? Pure Vaseline! Het was zó weg.
    Let dus goed op de billen bij jullie kleine!
     
  15. Marijntje

    Marijntje Bekend lid

    9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier ook spruw, en wel voor de 2de keer....ik geef daktarin voor de voeding omdat ze zich er soms een beetje in verslikt en na de fles is ze vaak even slaperig. Ik had begrepen dat het minstens 30 seconden in het mondje moest zijn en dat dat al ok is dan...soms geef ik tussendoor nog een beetje als ze wakker is.

    Het trekt hier na 2 dagen al weg en daarna heb ik het nog 5 dagen volgehouden maar niet altijd 4 x per dag. Heb het idee dat ze buikpijn krijgt er van? Apotheek zei dat dat kan door de alcohol. Geef ook liever niet te veel medicijnen.

    groetjes, Marijn
     
  16. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje had in het begin ook spruw. Mij werd nadrukkelijk door de dokter gezegd dat het na de voeding gegeven moest worden. Ik heb dat een aantal keer gedaan en toen was het weg. Ik moest de zalf op de spruw smeren dat was wel lastig moet ik zeggen.
    Gelukkig daarna nooit last meer van gehad.
     
  17. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih had het ook pas, was binnen 4 dagen weg.
     
  18. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Ik vind Nystatine maar niks. Hier hielp het voor geen meter. Ik kan je echt Daktarin adviseren.
     
  19. novanne

    novanne Niet meer actief

    Wij hebben ook Nystatine gekregen voor ons dochtertje. Ik geef het nu bijna 5 dagen en heb het gevoel dat het helemaal niet helpt. Ze heeft nu zelfs, sinds ik Nystatine geef, uitslag op haar wangetjes. Weet niet zeker of het daardoor komt, maar het is wel erg opvallend dat die uitlsag op kwam zetten nadat ik met Nystatine ben begonnen. Lijkt net een allergische reactie.

    Morgen ga ik naar de huisarts en dan vragen naar Daktarin
     
  20. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ga dit maar eens proberen, want ik zie het elke keer weer terug komen in de wangzakken( wel heel lichtjes maar toch.)
    thanks voor de tip.
     

Deel Deze Pagina