Productie borstvoeding verhogen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door TineVias, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Hallo,

Ik kolf full time m.u.v de nacht, dan drinkt hij goed.
    Ik merk nu dat mijn productie terug loopt, hebben jullie tips om meer melk te produceren?

Ik heb het volgende al lopende, maar werkt niet:
    Lactiel pillen
    Bv thee, van kruitvat en van Weleda.

Iemand nog andere producten?

Groetjes Tine

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vaker kolven is het enige dat echt goed werkt. Ik weet niet hoe vaak dat nu is? Verder ook borstcompressie, veel drinken, veel rusten, kolven met je baby bij je, veel huid op huid contact. Qua medicatie kan fenegriek helpen, of domperidom. Maar dat moet je maar willen.

Maar helaas, kolven is heel zwaar om je productie in stand te houden. Wat gaat er mis aan de borst? Hoe oud is je baby? Heb je hulp van een lk?

TineVias vindt dit leuk.
  3. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Ik heb hulp van een LK
    Ze heeft me de lactiel en de thee al aangeraden, hij laat steeds los, we hebben al vanalles geprobeerd, uiteindelijk hebben we al 5 weken een zwaar gefrustreerd kindje gehad omdat hij niet lang genoeg dronk, veel lucht had, te snel terug dorst had, en ik bijna de hele dag met hem aan de borst lag om hem tevreden te houden. Maar met 4 andere kinderen er omheen is dat niet vol te houden! Dit gaat heel goed, en mag ik blij zijn dat hij snachts wel drinkt!
    Ik loop zoiezo al best veel met de kleine rond, qua contact zijn we veel samen! Het gaat dus een moeilijke klus worden ben ik bang...

4. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Ik kolf normaal elke 3 uur en af en toe elke 2 uur..

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je dat allemaal al doet, denk ik inderdaad dat het erg moeilijk wordt om recht te trekken... Je kan overwegen medicatie te nemen zoals domperidom, maar daar zijn risico's aan verbonden omdat het hartklachten kan veroorzaken.

TineVias vindt dit leuk.
  6. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Dat gaan we dan maar niet doen! Ik vind borstvoeding heel belangrijk, maar om mama te zijn wel een heel stuk meer belangrijk! Ik blijf gewoon doorgaan zoals ik nu doe, moet gewoon goed komen, heb je tips qua powerkolven?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er zijn schema's beschikbaar die goed blijken te werken, maar ik heb die gelukkig nooit nodig gehad. Ben je toevallig op Facebook al lid van La Leche League? Daar kan je zeker nog extra tips vragen, en info over powerkolven. Ik hoop dat het je lukt!

TineVias vindt dit leuk.
  8. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Ga ik doen! Dankjewel!

Shakes vindt dit leuk.
  9. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik heb ook fulltime gekolft.
    Als ik de productie wat hoger wilde dan voerde ik een paar keer een nachtkolfsessie in. Of ik powerkolfde.
    Ik was lid van een fb pagina 'fulltime kolven' waar allerlei tips te vinden waren.
    Powerkolven kon op meerdere manieren.
    Ik gebruikte de manier om in een uur tijd om de 20-10-10-10 minuten (zoiets? is in ieder geval op te zoeken) steeds kort te kolven. Het gaat vooral om het aantal tsr die je opwekt.

TineVias vindt dit leuk.
  10. TineVias

TineVias Actief lid

10 jan 2018
    174
    181
    43
    Vrouw
    Oke super! Dat ga ik ook proberen en ik zoek de site even op op Facebook!
    Dankjewel!

Deel Deze Pagina