Door een ex, mijn allereerste liefde, op mijn 17e. Vond en vind ik een prima leeftijd. Mijn bedpartners zijn op 1 hand te tellen.
Hmm.. denk dat ZP gewoon geen goede afspiegeling van de maatschapij is. Ik heb ook nog nooit zoveel mensen horen zeggen dat ze nog samen zijn met de persoon met wie voor het eerst seks hebben gehad. Denk ook niet dat dat antwoord in een enquete in Nederland zo hoog zou staan... Misschien is ZP gewoon een beetje braaf.. en heel verstandig
Het bovenstaande gemiddelde is afkomstig uit een groot onderzoek: ‘Seks onder je 25-ste’, uitgevoerd door RutgersNissoGroep (nu RutgersWPF). De leeftijd van 16.7 jaar is niet de gemiddelde leeftijd voor de eerste keer seks, nee, het is de gemiddelde leeftijd voor de eerste keer seks van de jongeren die (in deze onderzoeksgroep) al seks hadden gehad. En dat is maar 56% van de hele onderzoeksgroep. Dus van alle jongeren tussen de 12 en 25 jaar die aan het onderzoek meededen, had bijna de helft nog geen ervaring met seks. Bron: www.vrijeliefde.nl
Ik lees hier toch echt een hoop hele jonge leeftijden. Met 13jaar was ik zelf echt nog een kind, kan mezelf echt niet inbeelden in bed met 1 van die klungelige jochies van 13-14 haha. En de gemiddelde is de combi van hoge en lage leeftijden. Als ik ze hier in de topic bij elkaar leg kom ik ook ergens rond 17j gok ik. Is per generatie ook verschillend natuurlijk
Vaak gebeurde dat dan ook met jongens van 16-17 haha. Mijn vriend is nog geen anderhalf jaar ouder, maar alle jongens waar ik mee zoende en datete op die leeftijd waren altijd wel wat ouder. Zo ook bij vriendinnen. Jongens van onze eigen leeftijd vonden we sukkels.
Nee dat heb je goed gelezen. Ben jong getrouwd. Heb altijd gezegd dat ik geen relaties wilde voor het huwelijk ook i.v.m met mijn geloof ben moslima. Klinkt raar maar zo dacht ik erover en tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van. Heb een man uit duizenden❤
Ook al was ik op die leeftijd qua leeftijd was ik al stuk volwassener. Als ik nu naar mijn dochter kijk zie ik die niet op dezelfde leeftijd als mij trouwen haha.
Ik was 15. 2 jaar een fijne relatie met hem gehad. Toen het uit ging flink geleefd en nergens spijt van. Nu 5 jaar samen met mn huidige vriend.
16e. Mijn eerste vriendje. En daarna had ik een relatie met nu man. Had liever gewacht tot mijn man de eerste x zou zijn.
Op mijn 16e door mijn eerste serieuze vriendje, we zijn een jaar samen geweest. In totaal kom ik op 7 (inclusief mijn man dus). Ik heb eigenlijk maar van eentje spijt. Hij was mijn vriendje toen mijn vader net was overleden en ik had blijkbaar gewoon wat liefde nodig en hij was daar. Achteraf gezien was het echt een stomme relatie, ik 'gun' hem mij niet eigenlijk Nog een SOA van die eikel gekregen ook (leuk, leugenachtige eikels). Maar de rest van mijn relaties hebben mij gevormd tot wie ik ben. Grappig genoeg heeft mijn man precies evenveel bedpartners 'voor' mij gehad. 7 is ons geluksgetal
19, in Barcelona door een vriend van een vriend die ik maar net kende. Zag hem staan dacht 'dat is hem' en zo geschiedde haha. Achteraf was het geen hele warme bedoening, vond het heel mechanisch en niet zo bijzonder allemaal. Dat is gelukkig met verdere ervaringen wel over gegaan. Heb er verder geen spijt van, tis een aardige jongen en het was een leuke tijd met hem. Oh lees net over totaal aantallen enzo. Ik heb daarna wel een aantal wilde jaren gehad, geen idee hoeveel er precies zijn. Niks extreems , denk 10? Maar het is niet alleen bij lange, serieuze relaties gebleven nee. Op eentje na verder ook geen spijt van, al had ik soms wel wat langer willen wachten achteraf, maar dan meer omdat de weg ernaartoe vaak net zo leuk is en dan is het jammer als die maar zo kort duurt.
21, met mijn huidige man. Daarvoor durfde ik niet. Op mijn 14e een hele vervelende ervaring met een vriendje en een leraar die zich ermee bemoeide, dus toen heb ik lange tijd iedereen op afstand gehouden. Mijn man wilde twee jaar eerder al wel, maar toen durfde ik een relatie niet aan en heb ik hem afgewezen. 2 jaar later wel relatie gekregen en nu nog samen.
Ja dat viel mij ook al op. Ken wel mensen die echt alleen van de vaste relaties zijn, maar ken maar heel weinig mensen die met hun eerste ook echt getrouwd zijn.
Chocolat, vind jij als maagd het huwelijk ingaan zo belangrijk dat je iedereen liked die heeft gewacht? Vond het ineens opvallen.
Tijdens mijn studententijd kende ik ook geen één, denk dat mijn omgeving in die tijd wat wilder was haha. Pas later kwam ik idd heel wat stellen tegen die alleen met elkaar een relatie hadden. Via vriendengroep van mijn man, behalve mijn man (ik ben zn 6de) hadden de meeste vanaf hun 15de ofzo dezelfde vriendin. In mijn eigen vriendengroep echt niet .