Net weer een boek uit wat eindelijk weer is echt indruk op me maakte. En ik besefte me hoe weinig ik dat eigenlijk heb, dat ik echt iets lees wat ik heel goed vindt. Dus vandaar deze vraag. Welke boeken, die je ooit gelezen hebt waren echt heel goed en zijn je altijd bij gebleven. Voor mij zijn dat: Siegfried van Harry Mulisch De vliegeraar The lord of the rings En net uit 1984 van Orwell ( ja heel oud maar wilde het toch eens lezen en vindt het heel goed)
We need to talk about Kevin - Lionel Shriver Lolita - Vladimir Nabokov Atonement - Ian McEwan The kindly ones - Jonathan Littell 1Q84 - Haruki Murakami The Nix - Nathan Hill A suitable boy - Vikram Seth En dan kan ik nog wel even doorgaan, maar dit zijn mijn favorieten!
Torey Hayden: Sadie, het meisje dat niet wilde praten Anna Meijerink: Vlucht uit het land van de vrijheid Beiden waargebeurd
Het Meesterstuk - Anna Enquist De Zoon - Philipp Meyer De Overgave - Arthur Japin Alles wat vaststaat, verdampt - Darragh McKeon
Grappig, ik heb 1984 klaar liggen om aankomende week aan te beginnen, ben benieuwd! Voor mij zijn de meest indrukwekkende boeken: Paulo Coelho - de alchemist Colleen Hoover - It ends with us (nog niet vertaald) Oh, en de boeken van Seth King zijn trouwens ook erg indrukwekkend!
Zout op mijn huid - Benoite Groult Blauw is bitter - Dirk Bracke (jongerenboek) The Notebook - Nicolas Sparks Er zijn nog veel meer boeken, maar deze drie staan wel bovenaan mijn lijst.
Het eerste boek dat me te binnen schiet is 'Emma en de naakte papegaai', auteur weet ik zo even niet. Dat boek las ik toen ik een tiener was stiekem in bed, want ik moest het uitlezen, kon niet stoppen. Toen het uit was, moest ik zo hard huilen dat mijn zus me hoorde en kwam troosten. Ik ben wel benieuwd wat ik er nu van zou vinden! 1984 vond ik ook heel indrukwekkend. Stad der Blinden van Jose Saramago ook.
De eeuw van mijn vader van Geert Mak. Echt prachtig geschreven. Alice's adventures in wonderland van Lewis Carrol. Charles Dickens en Shakespeare puur om de manier van schrijven, maar lees ze in het Engels...
Voor Emma. Geschreven door haar vader, die de waarheid probeert te achterhalen over het ongeval dat toendertijd gebeurt is in een tunnel in Sierre.
Deze, las ze toen ik begin tiener was, eigenlijk nog te jong maar daardoor erg indrukwekkend. En ik heb voor Engels 'The Beach' gelezen, weet even de auteur niet. Een boek over de wereld (of wat er van over is) als de kernwapenoorlog wél was uitgebarsten. Erg mooi. Ik geloof dat hij ook nog verfilmd is.
Zoveel! Deze schieten me nu te binnen: - Buiten is het feest - Arthur Japin - Een soort familie - Kees van Beijnum - Bonita Avenue - Peter Buwalda - De Engelse les - Jos Vandeloo
Het verrotte leven van Floortje Bloem. 25 jaar geleden gelezen en kan me nog steeds specifieke dingen herinneren, zoals doperwten.. brrrr.