Overstappen zorgverz.Welke is 'voordeligst' voor mama-to-be?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aqua77, 7 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Huisvrouw op zoek naar nieuwe communicatiebaan
    Dordrecht
    Hai allemaal,

Gister eens mijn polis er op nageslagen en ik zag daar wat gaten in m.b.t. bevallen en kraamzorg, dus ik ben me aan het oriënteren voor een verhoging van de polis of verandering van maatschappij. (heb nu ZilverenKruis Achmea **).

Alleen als je naar een site als Independer gaat, wordt ik er niet veel wijzer van. Ik vroeg me dus af of iemand misschien goede tips heeft?

Groetjes, Barbara

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Het ligt er echt aan wat je wilt.
    Ik heb gekozen voor VGZ (daar was ik al lid van) en dan het ouders en zeker pakket, hierin zit best veel.
    Ik betaal dalijk iets van 118 per maand.

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Volgens mij ben je al te laat.....

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Tot eind januari kan je nog gewoon overstappen hoor!

Ben zelf verzekerd bij Trias, vind ik een prima verzekeraar. Mijn verzekering zoals ik die nu heb, was volgens Independer € 20,00 duurder :(

Heb ook zitten kijken naar andere verzekering, maar dan is het op het ene gebied wat inleveren, op het andere wat terugkrijgen en uiteindelijk ben je net zo duur, danwel duurder uit. Dus nee, heb ook geen tips voor je.

5. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    je bent al te laat
    voor 1 januari had je moeten opzeggen, en dan kun je je tot 31 januari aanmellden bij een andere.
    Maar als je nog niet hebt opgezegd, ben je iig voor dit jaar te laat

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zit ook bij vgz, met het gezin en zeker pakket, maarja, overstappen kan dit jaar inderdaad niet meer als je niet al opgezegd hebt. Opzeggen moet voor 1 januari en dan heb je een maand om een andere verzekering te vinden, zoals hierboven ook al gezegd wordt..

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik zit bij Zilveren Kruis Achmea, ik betaal 116 euro per maand en heb dan volgens mij het ****pakket. Volgens mij is daar heel veel verzekerd voor mama to be :)
    Misschien kan je wel je polis laten 'verhogen'.....

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja verhoging kan volgens mij wel altijd. Als je geld komt 'brengen' tenslotte, wordt je zelden geweigerd... over weggaan doen ze wat moeilijker ;)

9. Aqua77

Aqua77 Actief lid

18 dec 2007
    102
    0
    0
    Huisvrouw op zoek naar nieuwe communicatiebaan
    Dordrecht
    Hey dames,

Dank jullie wel voor jullie reactie. Op een of andere vreemde manier had ik geen mailtjes in mijn inbox gekregen dat er gereageerd was.

Ik heb inderdaad ook overwogen om mijn polis te laten verhogen bij ZilverenKruis Achmea. Ze hebben, zeker bij **** sterren polis, een uitgebreide dekking en door de 100% vergoeding van de kraamzorg alleen al speel ik quite.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo erg vind dat ze niet meer kan overstappen, want ondertussen zag ik door de bomen het bos niet meer, hahahah!

Morgenmiddag heb ik een tweede echo met, als het goed is 8 weken, ik wil dus even afwachten of dit allemaal goed gaat voordat ik de polis definitief verhoog.

Groetjes, Barbara

10. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Hoi barbara,

Ook wij hebben de polis van de zilveren kruis verhoogt nar de ****.
    krijg je iis de kraamzorg helemaal vergoed dus geen eigen bijdrage.
    Dus dat is dan idd een optie want overstappen kan idd niet meer.

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hier ook dit jaar verhoogt! heb je er zo uit met de kosten van kraamzorg en bevalling ect..

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Handig om dit te lezen, want ik ben er ook nog niet uit of het gunstiger is om mijn pakket op te hogen. En nu ik het nareken scheelt die 100% vergoeding van de kraamzorg al best veel geld.

Wat doen jullie met het eigen risico? Zo laag mogelijk zetten?

Deel Deze Pagina