hey hey zit hier met een lastige keuze. ik wil nu weer aan de anticonceptie er is alleen 1 probleem de medicijnen die ik slik tegen de epilepsie. als ik aan de pil wil moet ik een pil van 50 en 30 dus zon 80 per dag (2 pillen)i.v.m. hormonen maar krijg ik erg last van de arts adviseerde me een spiraaltje dat gaat goed met de andere medicijnen en geven niet erg veel hormonen af maar wij willen over 1,5 jaar aan een tweede kindje beginnen, moet zon ding er weer uit! ook zo wat.. terwijl hij geldig is voor 5 jaar. en om altijd te klussen met condooms vinden we ook niks maar denk dat er niets anders op zit hoe denken jullie hierover? spiraaltje nemen of toch maar condooms gebruiken?
Misschien is een navu ring iets voor je of het vrouwencondoom. Ik zou het er even met je ha over hebben wat er allemaal mogelijk is want er zijn meer dingen als pil/condoom e.d.
Er zijn behoorlijk wat vrouwen die een spiraaltje laten zetten voor een kortere tijd. Het verwijderen is naar horen zeggen echt zeer eenvoudig en voel je niet heel erg. Er zijn idd ook meerdere opties om aan te denken als alternatief. Ik heb alleen ervaring met de pil en met het spiraaltje (echter hoefde ik gewoon maar 1pil te slikken en daar bleek ik dus al "last" van te hebben).
ik zou voor spiraaltje gaan, heb die van mij ook maar net 2 jaar gehad, toen laten vewijderen omdat ik graag een 2 e kindje wilde....