Hallo! Ik ben net nieuw op dit forum. Ik ben bijna 23 jaar (nog een paar weekjes) en ga als alles goed gaat in juni stoppen met de pil. Voordat ik met de pil begon had ik een erg lange en onregelmatige cyclus (varierend van 5 tot 12 weken!!) Nu vind ik het best wel spannend of dat nog steeds zo is! En als het nog steeds zo is dan lijkt me dat wel erg lastig en ik maak me daar zorgen over. Ik las het artikel 'we vrijen al jaren verkeerd' bij het onderwerp over zwanger worden en dat heeft me wel weer met beide benen op de grond gezet. Daarin staat dat gewoon regelmatig vrijen en vooral in de vruchtbare week genoeg is om alle kansen te benutten voor en zwangerschap. Ik had al plannen om ovulatietests enzo te gaan kopen maar nu denk ik dat ik de natuur lekker haar gang laat gaan. Ik ben tenslotte nog jong genoeg. Mocht het dan na een jaar nog niet raak zijn dan kan ik altijd naar m'n huisarts gaan! (ws. is het met bijv. hormonen heel goed mogelijk om de ovulatie op gang te helpen) Het vrijen moet ook wel ontspannen en leuk blijven en niet alleen om zo snel mogelijk zwanger te raken. (hoewel dat natuurlijk wel mag ) Ik heb nog 2 pilstrippen te gaan voor het zover is dat ik ga stoppen maar ik zie er nu al naar uit. Het 'voordeel' van zo'n onregelmatige cyclus is dat je elk moment vruchtbaar/zwanger kan zijn. Wel lastig trouwens om te weten wanneer je kan testen? Gewoon een doos zwangerschapstesten kopen ofzo? Wie heeft daar ervaring mee?
IK heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Wellicht kun je iedere ochtend voor het opstaan temperaturen. Zo kun je ook je eisprong ontdekken.
ja ik! hihi heb een godsvermogen uitgegeven aan zw-schapstesten! gelukkig kan je ze op internet een stuk goedkoper krijgen dan in de drogist! heb net hele verhaal gedaan in topic zwanger worden: "met de pil gestopt, geen ongi, en niet zwanger???" succes! liefs elfje
Ik las net even de andere onderwerpen. Ik heb al vanaf mijn dertiende een hele rare cyclus van 5 tot wel 12 weken of nog langer. Nou ben ik zo'n doemdenker die nu meteen denkt dat ik dus niet of heel moeilijk zwanger zal worden. Maar ik las net bij het forum over vruchtbaarheidsbehandelingen dat er best mogelijkheden zijn om de eisprong te stimuleren en de cyclus regelmatiger te maken met clomid enzo en dat het dus helemaal niet meteen onmogelijk is. En daarnaast weet ik nog niet eens zeker of mijn vreemde cyclus er straks (na 2 jaar pil) weer zal zijn. Dus eigenlijk valt het allemaal 100% mee en schaam ik me dat ik me er nu al zo druk over maak terwijl er genoeg meiden zijn die daadwerkelijk in de MMM zitten en toch moed houden! Petje af voor hen!
Ik heb even een mailtje gestuurd naar de Erfolijn van de site zwangerstraks.nl Volgens mij is dat een hele betrouwbare site. Het volgende staat op de site: 'Bij vrouwen die de pil hebben gebruikt om een onregelmatige menstruatie te regelen, komt de onregelmatigheid meestal terug nadat ze met de pil zijn gestopt. In dat geval is het verstandig om al snel naar de huisarts te gaan. Als de cyclus langer duurt dan zes weken, is het verstandig om meteen te gaan.' omdat ik me erg zorgen maak op de kans op zwangerschap met mijn lange en onregelmatige cyclus heb ik even gecheckt of je dan echt al snel naar de huisarts mag. Ik ben namelijk een keer naar m'n huisarts geweest met die bezorgdheid en die zei; 'je bent nog jong, probeer het maar een jaar, 2 a 3 keer per week en kom dan maar weer terug als het nog niet gelukt is!' Nou vind ik een jaar wel heel erg lang! En als je toch al bijna zeker weet dat je geen of heel soms een eisprong hebt dan zou ik wel heel graag eerder naar de huisarts willen!! Dus we wachten het antwoord af....en natuurlijk laat ik het dan even horen. Zijn er meer die zich hier zorgen over maken :
hoi, ik heb dat ook gelezen op zwanger straks, en maakte me ook druk. Maar wat niet genoemd wordt, is de ontpil periode..waarbij lange cyclussen voorkomen............ ik heb nu maandag maar een afsrpaak met de huisarts om over mijn bezorgdheid hierover te praten en evt mogelijke stappen..
Hallo, Ik ga volgende week aan de laatste strip beginnen en dan slik ik op 23 mei de laatste (ivm een vakantie slik ik even een week door) en dan is het maar afwachten.
Voordat ik met de pil begon was ik onregelmatig. Mijn ongi kwam soms na 2 of 6 weken en alles daar tussenin. Ben nu een jaar gestopt en mijn kortste cyclus was 29 dagen en mijn langste 35 dagen. Kan ook wel meevallen dus. Even aankijken zou ik zeggen, en eerst maar niet te druk maken. Van al die stress kan je ongi ook wel ff weg blijven.
Hoi allemaal, Ik had ook voordat ik met de pil was begonnen heel onregelmatige cyclus ! Nu ben ik sinds december gestopt met de pil en in januari ben ik nog een keer ongesteld geweest en daarna niet meer.. heeft iemand dit ook ooit meegemaakt. Ik ben een maand geleden naar mijn huisarts geweest en hij zei dat dat normaal was en hij heeft me foliumzuur voorgeschreven.maar ik ben nog steeds niet ongesteld geweest en ook niet zwanger.. Weet iemand of ik nu ook in deze periode vruchtbaar ben?? Ik maak me zorgen dat ik geen kinderen kan krijgen!!
Hoi Leila, Ik ben in oktober 2005 gestopt met de pil en sindsdien nog maar 1 keer ongesteld geweest. Ben laatst nog naar de HA geweest en die vertelde me dat het inderdaad vaker voorkomt. Ontpillen heet dit. Er zijn hier wel meer topics over. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt (dat doe ik ook) maar dat is niet nodig. Ontpillen kan wel een jaar duren! Succes! Marit