ontpillen aaarghh!!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door milolove, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hihihi wel leuk dat je mij er ook tussen hebt gezet Plukkie25 :)

@nelle1989: Wij zijn ook gewoon aan de slag gegaan hoor, anders lijkt het zo'n 'verplichting' te worden als je alleen op de dagen vrijt wanneer je het meest vruchtbaar bent

Maar het heeft geloof ik het meeste zin in de 2de week na je menstruatie, de week net na je menstruatie heeft ook niet zoveel zin geloof ik

Maar joh gewoon eraan beginnen ;)

2. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Ja joh, je hoort er gewoon nog bij vind ik. :) Hoe was je eerste echo?

Ik heb ergens gelezen dat je het beste 1x in de 2 dagen kunt klussen, omdat het zaad van je partner dan optimaal blijft :D. Verder zou ik ook gewoon lekker klussen zoveel je wil. Wellicht kun je beginnen met temperaturen om een beetje beeld te krijgen van je cyclus.

Liefs pluk

3. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Ah das lief van je :)

Was super, we hebben het hartje zien kloppen en alles was goed. hij/zij was afgelopen dinsdag 7,2 mm groot.
    Lijkt op een boontje :)

Daar was ik allemaal wel blij mee hoor :)

Ben benieuwd hoeveel hij/zij gegroeit is als ik 2dec weer een echo heb en iets meer op een kindje lijkt, hahaha

Groetjes,
    Gerda

4. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Oh dat is mooi! Is het normaal dat je elke maand een echo krijgt? Weet echt niet hoe dat allemaal werkt! ;)

5. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Nee dat niet geloof ik, maar anders zou ik moeten wachten totdat ik 11/12 weken ben en dat vonden ze wel heel duren, daarom nog 1tje tussendoor

6. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Oke, nou fijn hoor. Kun je de kleine ook zien groeien! Nu al :-D

7. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    hihi wat leuk zo'n lijstje. Ik zit nog niet heel veell op het forum omdat voor mij alles pa secht start vanaf 1-1.

Ben nu vooral aan het inlezen maar er komt zoveel op je af :O

Probeer mezelf niet te gek te maken. Probeer het geowon eerst op de natuurlijke manier dus zonder ovu testen en al die dingen meer.

8. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    @ Gerda: is het wel een mooie boon?:D T lijkt me zo bijzonder..de eerste echo:)

Over het klussen..wij klussen behoorlijk veel hoor, gewoon voor de leuk haha, zeker sinds ik met de pil gestopt ben wil ik veel vaker:D Maar ik vroeg me gewoon af hoe dat precies zat:)

9. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Hallo meiden,

Mag ik me ook melden? Wat een frustratie dat ontpillen.. Terwijl ik nog maar net kom kijken, dus eigelijk nog niet mag klagen, maar gewoon geduld hebben.. Dag 38 vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie (althans ontrekkingsbloed na het aflopen van de pilstrip)
    Dus ja nu maar wachten op de duiveltjes.
    Wij hebben al een dochter van 21 maanden, dus gaan nu voor een brusje.
    Bij mijn dochter was ik gelijk na de eerste ronde zwanger, toen kwam het netjes na 28 dagen, dus dan hoop je toch enigszins op zo'n zelfde cyclus.

10. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Hoi Pris, welkom op onze loungebank:) Ik hoop dat je cyclus gauw op gang komt! Voor zo lang als je moet wachten kun je lekker bij ons rondhangen:D
    Slaap lekker!

11. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Is er hier misschien iemand die mij kan uitleggen hoe dat temperaturen werkt? Hoe houdt je dat bij, hoe kun je het beste tempen, hoe laat en wat zegt het dan...

12. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Het is besmettelijk hoor!!! Ook ik ben (nep)ongesteld :cool: Nooit zo blij geweest met een menstruatie :D Hopelijk komt alles nu goed op gang :)

@Nelle: temperaturen geeft je meer inzicht in je cyclus. Belangrijk is dat je elke morgen, voor het opstaan (liefst op dezelfde tijd), temperatuurt. Met dezelfde thermometer. Begin met temperaturen op de eerste dag van je cyclus, dus eerste dag van je menstruatie (als je dit niet gedaan hebt, gewoon z.s.m. beginnen). Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de eisprong over het algemeen plaatsvindt in een periode van twee dagen vóór de temperatuursverhoging (van minimaal 0.2 graden) tot een dag erna.

Welkom Pris! Hopelijk komt het snel op gang allemaal.

13. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Zo, flink gekletst :p. Gezellig!

Nelle, wat super dat je ongesteld bent geworden!!! Nu gaat het dus echt beginnen voor jullie ;). Spannend! Ik hoop dat jullie snel een positest in handen mogen hebben.

En ook Plukkie! Ik hoop dat door de Provera de boel nu in gang gezet is meis. Merk je bijwerkingen van de Provera?

GSDDJ, gefeliciteerd met je zwangerschap meis! Beetje laat, maar ik moet me nog een beetje inlezen hier.

Fijne zondag meiden!

14. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Hoera ongi!

15. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

25 jul 2011
    510
    0
    0
    Het is echt besmettelijk :$!!!

Ik hoop het ook Gizzie! Nee geen bijwerkingen meer, mijn opgezette buik was na 2 dagen verdwenen. Nu alleen last van menstruatiepijntjes hihi... helemaal niet erg :D.

Hopelijk is iedereen snel regelmatig en snel zwanger!

Liefs

16. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Wat goed voor degene die ongesteld zijn geworden!!

Hier nog niks, maar hopelijk is het idd besmettelijk! haha.

temperaturen weet ik niet veel van.

Het is wel lekker als je er ergens ongestoord over kan praten haha. Ik heb geen zin dat mijn omgeving weet dat je bezig ben, dan krijg je constant die vragen. 2 goede vriendinnen weten het, maar die weten ook dat ze niet contant en en en moeten vragen.
    Hier kan je lekker je ei erover kwijt. (mm ei kwijt?? Laat dat ei maar komen kan ik beter zeggen)

17. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ik heb eigenlijk 'weinig' last gehad... Werd gelijk netjes ongesteld, met een regelmatige cyclus.
    Enige wat ik had was dat m'n hormonen helemaal op hol sloegen. Het ging me in ene allemaal benauwen, enzo... Heeft ongeveer een maand of 5 geduurd.

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    hahaha wat leuk te lezen dat in zo'n korte tijd verschillende ongi zijn geworden!! Zo te zien ben ik een beetje trendsetter ;) hihi En nu hopen dat we snel een posi test in handen hebben!

Hoe gaat het nu eigenlijk verder? Mijn 1e officiele ronde is nu van start gegaan. Ik zit nu op dag 6.. maar hoe weet ik nu wanneer mijn NOD is? Moet ik uit gaan van mijn vorige cyclus en in mn achterhoofd houden dat deze cyclus langer/korter kan zijn door het 'ontpillen'?
    Hoe weet ik nu wanneer ik mijn eitje kan verwachten? To be safe gaan we natuurlijk om de dag klussen (gelezen dat t beter is voor het zaad ;) )..

Wel fijn al die ongi dames! (Raar om te zeggen op een forum waar we zwanger willen worden hahahaha)

19. Claudia1986

Claudia1986 Actief lid

16 aug 2011
    106
    0
    0
    NULL
    Barendrecht
    Ik wil ook graag meepraten, ik ben sinds 19 aug gestopt met de pil (Microgynon 30) en ben na mijn ontrekkingsbloeding nog steeds niet ongesteld...... Verschillende tests gedaan, maar helaas negatief :(
    Zit nu in de afwachtingsfase bij de dokter, als ik a.s. maandag nog steeds niet ongi ben moet ik een afspraak maken voor het maken van een echo (bloed al laten testen, alles zag er gelukkig goed uit). Heb ook sinds het stoppen veel last van een 'opgeblazen' buik en borsten..... Weet niet of jullie je hierin herkennen?
    Zal waarschijnlijk opwekkers gaan krijgen om de cyclus normaal te krijgen (was voor het slikken van de pil ook erg onregelmatig)

20. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Welkom Claudia!
    Ik zie dat je bij me in de buurt woont!
    Wat een drama he dat ontpillen.. Hopen dat je snel er iets voor ga krijgen. Zodat je hopelijk een normale cyclus krijg.

Kiewie, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je ongeveer je oude cyclus aan kan houden, maar volgens mij kan dat nu ook weer anders zijn dan voorheen. Gewoon lekker om de dag klussen en hopelijk zit je dan goed.

Hier nog niks helaas. Heb wel al een aantal keer echt flinke steken gehad. Soms zo pijn dat ik gewoon dubbel klap. Misschien toch maar een afspraak maken bij de ha. Weet niet of het bij het ontpillen hoort.

Deel Deze Pagina