ontpillen aaarghh!!

Discussion in 'Anticonceptie' started by milolove, Sep 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    @ Claudia: Ik had nog een vraagje... Is je cyclus nu wel normaal dus 14 tot ovulatie met clomid of krijg je na die 5 dagen clomid al een ei (als het goed is)?

2. Embarazada

Embarazada Niet meer actief

Claudia,
    Klinkt goed, meid! Ik duim voor je! :)

Hier geen nieuws. Ik ben aan het lezen in het boek 'zwanger met lichaam en ziel'van Susan Smit. He tis echt een geweldig mooi boekje voor alle (aanstaande) moeders. Het vertelt het spirituele verhala rondom zwanger worden, lekker zweverig...maar toch ook erg praktisch. Er stijn bijv meditatie oefeningetjes in om makelijker 'los te laten'. Het zijn geen grote blabla verhalen, maar lekker praktisch uitgelegd :) Ik kan ht iedereen aanraden, als je enige afiniteit met spiritualiteit hebt tenminste ;) Ik vind het erg fijn om te lezen in deze periode van 'wachten tot...'

3. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    @ Laura: ben je er door het lezen van zo'n boek niet veel meer mee bezig? Ik denk dat ik mezelf alleen maar gek zou maken met het lezen van verhalen over zwanger- en moederschap.
    Wachten duurt altijd lang he! Ik heb gelukkig een heeeele drukke agenda dus niet veel tijd om er teveel mee bezig te zijn. :D

4. Embarazada

Plukkie25,
    Nou ik ben ervan overtuigd dat het niet gaat om het er mee bezig zijn, maar hoe je ermee bezig bent. Als je mooie verhalen leest en je het ook voorstelt etc straal je heel wat anders uit dan als je er negatief mee bezig bent...dat begon mij te overkomen, dat ik d8: het is mij niet gegund, ik wordt nooit zwanger etc...dit helpt me juist om dat niet te doen ;)

5. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    Klinkt goed en ik ben het met je eens. Negatieve gedachten en gevoelens helpen niet mee. Maar ik vind het wel lastig positief te blijven omdat het toch elke keer weer een teleurstelling is als er weer een maand voorbij is waarin niets gebeurt is. Hoe positiever ik ben hoe groter de teleurstelling. :-S Toch probeer ik het wel hoor en meestal denk ik.. nou ja, als het over 4 maand lukt is het ook goed. We hebben geen haast en zijn nog jong.. bla bla.. dat helpt ook :D

6. Claudia1986

Claudia1986 Actief lid

Aug 16, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    Barendrecht
    @ pluk, ik heb eerst een kuur van 10 dagen primolut gehad om een ontrekkingsbloeding te krijgen, vanaf dag 3 heb ik 5 dagen clomid geslikt en dat ondersteund dan de groei van een eicel.... Of mijn cyclus weer normaal word, weet ik nog niet. Ik ben nu in afwachting of ik deze ronde zwanger ben of niet..... Als het niet zo is hoop ik natuurlijk direct ongi te worden anders moet ik de primolut weer gaan gebruiken.....
    Heb wel sinds een paar dagen buikkrampen en begin gevoeligere borsten te krijgen, zegt nu natuurlijk nog niks, over 2 weken mag ik testen!

7. Embarazada

Plukkie,
    Ja idd meid...komt vast helemaal goed. Als je er vanuit gaat dat dat niet zo is...dan ben je nergens meer toch ;)
    Mijn moeder heeft er 7 (ja 7) jaar over gedaan om zwanger te raken. Ze was er enorm op gefixeerd (werkte ook op de kraamafdeling, dat hielp niet mee ;)) en ze wilde het erg graag. Na diverse pogingen van IVF etc (of wat er toen ook was) heeft de gyno gezegd dat het er voor hen niet in zat. Ze konden mijn moeders zuurtegraad niet onder controle krijgen, ze was te zuur van binnen waardoor alle spermacellen meteen overleden. Een maand na die klap, na 7 jaar oefenen, raakte mijn ma spontaant zwanger van mij. 2 jaar later van mijn zusje en nog eens 2 jaar later van mijn tweelingbroertjes. Ze hebben dus vier kinderen, terwijl de huisarts zei dat ze geen kinderen konden krijgen... Als ik aan dat verhaal denk, ben ik enerzijds bang dat ik dat dan ook heb (terwijl het niet erfelijk is)...maar het ligt eraan hoe je ernaar kijkt...ik kan ook de positieve kant belichten en me indenken dat het mijn ouders ook is gelukt ;)

8. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Hi Girls,
    Ik ben er weer eens. Ben een hele week ziek geweest! Buikgriep:x echt vreselijk, maar ben weer helemaal beter gelukkig!

@Pluk, Geen ei zag ik:( shit zeg, maar goed nu met de clomid gaat het voor jullie ook "echt" beginnen! Of je met clomid een cyclus krijgt van 28 dagen is even afwachten. Het ligt er aan of en hoe snel de eicel groeit. het zou dus kunnen dat je wel een eisprong hebt maar dat die pas op dag 20 is. Dan is je cyclus ong 34 dagen...
    Maar goed, alles is beter dan helemaal geen cyclus meid!

Ik weet dat het lastig is om positief te blijven zeker nu je de mmm in gaat. Ik heb er dan ook echt geen tips voor want tja ik ben heel goed in negatief denken;) Ik kan je alleen een hele dikke digi knuf geven en je heel veel succes wensen! Ik hou je in de gaten!

@Claudia hoera! een ei! Geweldig meid, ik duim voor je....

@Laura, wow wat een verhaal na 7 jaar gedoe spontaan 4 kindjes krijgen! Dat geeft nog eens moed!

Nog even een ego update;)
    Hier gaat het goed! Vorige week weer een echo gehad en het bewoog flink in mijn buik dus het ziet er prima uit. ben gelukkig ook een beetje relaxed geworden dus ik hoop dat het zo blijft gaan...

Liefs Milo

9. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    Lief van je Milo..ik kon wel een digiknuf gebruiken :D. hopelijk heb ik net als Claudia goed effect van de Clomid en anders zien we het wel weer.
    Vervelend dat je zo ziek bent geweest! Hoe is het met je buikje trouwens.. wordt het al zichtbaar?

Ik zie dat jij 9 dagen na start met Clomid al een eitje had Claudia?! Nice! Ben benieuwd; nog 2 weken. Hoe gaat het met afvallen?

@ Laura: Nee inderdaad. Wat een verhaal zeg, is dit ook de reden dat je vroeg moeder wil worden? Geeft in ieder geval wel aan dat rust je kansen op zwangerschap vergroot volgens mij.

10. Claudia1986

Claudia1986 Actief lid

Aug 16, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    Barendrecht
    @Milo dank je wel meid, was ook heel blij toen ik t 'grote' ei zag op de monitor :)

@ pluk, ik heb tot cyclusdag 7 clomid geslikt en had op dag 12 een echo..... Met het afvallen gaat het goed, ben nu bijna 4 weken bezig en bijna 8 kilo afgevallen..... Iedereen ziet t al me, dus dat doet me erg goed.....

Ik hoop stiekem dat we t eitje geraakt hebben, ik kan zowat niet wachten met testen hihi.....

Xxx

11. Embarazada

Milo,
    Vervelend dat je zo ziek was! Maar super fijn dat de zwangerschap er goed uit ziet! Ik ben ook wel benieuwd of je het al gaat zien?

Plukje,
    Nou, nee eigenlijk staat onze wens daar los van, maar het is mooi meegenomen. het is ook totaal niet erfelijk, maar jammer genoeg zit het wel in mijn acherhoofd...dat werkt niet ech mee, dus probeer dat wel los te laten of idd posiief te zien ;) Het is wel 1 van de redenen dat ik gestopt ben met elke vorm van testjes, zowel de ovu's als de zw'ers..ik temp ook niet meer. We vrijen om de dag of twee dagen achter elkaar zoals we gewend waren en proberen er allemaal niet tveel aan te denken tot de 28ste, dan krijg ik uitslagen van de gyno erug.

Claudia,
    Goed joh 8 kg in 4 weken! Mooi hoor! Hoop dat je eitje bevrucht is ;) ik duim voor je! :D

12. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    Jullie moeten even met me meedenken hoor...
    Gisteren ben ik ongi geworden na 7 dagen provera. Nu geloof ik dat de verloskundige zei dat ik de kuur af moest maken, maar toen ik vanochtend belde zei de assistente mij dat ik direct mocht stoppen als ik ongi werd, zeker omdat ik op dag 3 moet beginnen met Clomid. Het lijkt mij ook het meest logisch dat ik gewoon stop, anders slik ik straks op 1 dag en provera en clomid. Dit lijkt me ook een beetje tegenstrijdig of niet? Wat denken jullie, kan ik nu stoppen met provera?

13. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Hey Pluk, ik denk dat je kan stoppen. De gyn zei toen tegen mij als je tijdens de kuur ongi wordt hoef je het niet af te maken want dan is het doel bereikt!
    Fijn dat het zo snel al is! Ik lees wel een verhalen dat het pas 2 weken na de laatste pil komt!
    Spannend hoor, nu aan de clomid!!!!

Liefs Milo

14. Claudia1986

Claudia1986 Actief lid

Aug 16, 2011
    106
    0
    0
    NULL
    Barendrecht
    Hi ladies vandaag voel ik me echt klote, heel de dag al buikpijn, net alsof ik ongi moet worden.....
    Volgens de berekeningen zou vandaag mijn innestelings dag zijn......
    Ben best wel zenuwachtig nu hoor, zit nu op dag 19 dus moet nog een week wachten met testen.....

@pluk ben benieuwd meid hoe je op de clomid gaat reageren.... Ik was heel prikkelbaar....

@Milo hoe gaat t meid? Begin je al een buikje te krijgen?

Xxx

15. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Hi meiden,

Ja hoor hier is het al mega zichtbaar dat ik zwanger ben!
    Mensen zeggen meteen o wat leuk je bent zwanger! Er wordt niet eens gevraagd of ik zwanger ben, ze gaan er gewoon van uit, dus ik denk dat ik deze keer weer enorm ga uitdijen!

Spannend Claudia, maar laat je niet gek maken meid! Succes met wachten...

Liefs Milo

16. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

sorry dat ik even inbreek, maar zijn jullie gewoon na de Huisarts gegaan en verteld dat jullie niet ongesteld werden? en werden jullie meteen doorgestuurd na gyneacoloog of hebben jullie eerst medicijnen van de huisarts gekregen? Ik zit namelijk nu al op dag 117 van me cyclus en ik word er een beetje moedeloos van. Vraag me af of ik niet even na de huisarts moet of dat ik gewoon moet wachten tot ik ongesteld word?

17. Embarazada

Het ziet er bij jou een beetje hetzelfde uit als bij mij. Als je testen negatief aangeven zou ik idd eens langs de huisarts gaan. Zo lang w88 kan nog redelijk normaal zijn, maaris gewoon niet fijn. Dus zou het gewoon even doen meid.

Ik ben op basis van mijn medische geschiedenis meteen doorgestuurd, dus is miss niet het beste vergelijkingsmateriaal voor je.

Milolove,
    Wat leuk dat je al zo zwanger bent;) heerlijk lijkt me dat. Geniet ervan he meid!

18. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik test niet me ovulatie ik dacht me eisprong te hebben gevoeld gewoon maar dat is alweer dikke 2 weken terug, dus dat was dan waarschijnlijk niet zo. En zwanger ben ik ook niet want dat heb ik vorige week al getest......

Misschien dan toch maar eens even na de huisarts om te vragen hoe en wat.....

19. Embarazada

Ik zou het gewoon doen meid..daarvoor zijn ze er toch? En dan kan hij/zij altijd nog beslissen wat de juiste weg is. In principe is er nog geen reden omje zorgen te maken, maar ik kan me voorstellen (en weet hoe het voelt) dat je zekerheid wilt.

Succes!

20. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    Ik zou ook gewoon bellen Troelala, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. En een beetje overdrijven helpt altijd ;)

Ik ben inmiddels begonnen met de Clomid dus ben benieuwd. Hopelijk ben ik net zo prikkelbaar als Claudia. Ik duim voor je trouwens hoor Claudia, dat het maar een dikke vette innesteling mag zijn :D

Milo wel lachen eigenlijk dat ze het niet eens vragen :D Hopelijk dij je niet al te veel uit ;)

Hoe staat het er bij jou voor Laura?

Share This Page