ontpillen aaarghh!!

Discussion in 'Anticonceptie' started by milolove, Sep 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Plukkie,

Ik zit al in een altijd forum mee te kletsen, maar nu had ik eigenlijk een vraag die jij misschien wel kan beantwoorden:)

Ik zit ook met het probeem 'ontpillen' Na het stoppen met de pil, 1 keer ongi geworden na cyclus van 43dgn. Nu zit ik inmiddels op dag 95 en nog niks te bekennen. Wel 2-3 een spotting waarvan ik dacht een innestelings bloeding of eindelijk ongi. Maar was alleen bij afvegen, dus stelde niks voor eigenlijk.

Nu moet ik volgende week naar de gyn! Volgens mij kreeg ik ook een inwendig onderzoek
    Zie dat jou cyclus ook plat lag en dat je nu gestart ben met medicatie?
    Is er eerst ook onderzoek gedaan bij jou voordat je gestart bent met medicatie?
    En wat is het doel van die medicatie precies en heb je bijwerkingen etc etc?

Misschien heb je het een en ander al eerder uitgelegd in dit forum, maar heb niet alles terug gelezen:), het is zoveel haha:)

Ik hoop dat je mij wil voorzien van info en het het tot nu toe bij verloopt!

Gr zwangerwens

2. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    nou ik hoop dat er snel een menstruatie op komst is :D Nog 1 dag provera en dan ben ik daar weer vanaf.

Hoe is het verder met Laura behalve tepelmoe (die zouden ze op moeten nemen in het woordenboek!)?

@ zwangerwens: voordat ik vertel hoe het bij mij is gegaan is het wel goed te noemen dat het bij iedereen en elke gyna anders gaat.
    Ik heb eerst een inwendige echo gehad, waarop veel eitjes te zien waren, maar geen groeiende (platte cyclus dus). Ik ben toen gestart met provera (menstruatie opwekker) en moest daarna ruim een maand afwachten of er een ovulatie zou komen, ook moest ik een bloedonderzoek doen om te kijken of mijn hormoonhuishouding goed was. Deze was gelukkig goed, maar helaas geen ovulatie die maand. Nadat ik een afspraak met de gyna had gemaakt denk ik wel een ovulatie te hebben gehad en een week voordat ik bij de gyna terecht kon werd ik voor het eerst spontaan ongi. Bij de gyna toen weer een inwendige echo gehad (omdat ik op dag 12 zat), maar niets te zien. Vanaf dat moment ben ik 2x in de week naar het fertilliteitslab gegaan om met een inwendige echo te kijken of mijn eitjes rijpen. Dit deden ze niet en op dag 20 is de cyclus afgebroken dmv provera. hierna ben ik begonnen met 50 mg clomid (ei groei stimulator) en moest weer 2x in de week naar het lab voor een echo. Helaas was 50 mg clomid voor mij te weinig en is mijn cyclus op dag 20 weer afgebroken dmv provera. Zodra ik nu ongi wordt begin ik (op dag 3) met 100 mg clomid en hoop ik daar effect van te hebben.

Wat een verhaal, oh ja bijwerkingen. Die heb ik niet veel. Van de provera een opgezette buik en nu een pijnlijke tepel. Van de clomid niets, maar hoe hoger de dosis hoe meer bijwerkingen.
    Hopelijk is het een beetje duidelijk! :D

3. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dankje voor de uitleg, natuurlijk snap ik dat het bij iedereen anders kan verlopen. Het is nog een hele procedure en weer wachttijd lees ik wel.... Is er bij jouw dan ook PCO geconstateerd?

Heel veel succes! Ben benieuwd wat er gezegd/gedaan wordt bij mij vrijdag

4. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    Ja het is veel wachten en geduld, maar het werkt wel geruststellend dat er aandacht voor is vind ik.
    PCO hebben ze (nog) niet gediagnostiseerd wel heeft de gyna het genoemd als mogelijkheid. De behandeling voor PCO of een platte cyclus is echter hetzelfde dus dan heb ik liever een platte cyclus ;)
    Hopelijk wordt je er wijzer van vrijdag.

5. gon82

gon82 Lid

Jan 5, 2012
    36
    0
    0
    IC verpleegkundige
    Den Haag
    Jee meiden...
    @Pluk hoop snel dat je meer profijt gaat krijgen van je hogere dosis clomid
    @milo... Soms zou ik willen dat ik kon denken als een man, dat zou alles een stuk eenvoudiger maken haha. Wat heerlijk dat je de kleine af en toe voelt... Lijkt me zo bijzonder!!!
    Geniet!!
    @ zwangerxchapswens heel veel succes bij de gyn

Wat betreft mijzelf... Ik zit nu op dag 34 weer en niks te bekennen, merk zelfs weinig van veranderingen slijmvlies... Tepelmoeheid (wat een geweldig woord) en andere tekenen dat er wat gaande is in mijn lichaam... Manlief en ik hebben besloten om in vakantie oktober nog eens een verre reis te maken...als ik niet zwanger word ondertussen. Als er daarna nog niks is ga ik de huisarts eens bezoeken, zou dat het liefst nu al doen maar heb besloten om mijn lichaam nog ruim een half jaar de tijd te geven om te laten zien dat het nog naar behoren werkt...

Iedereen weer veel geluk en vruchtbaarheid

6. Embarazada

Embarazada Niet meer actief

Gon,
    Irritant he meid...ik zit ook weer al 2 dhn overtijd en durf er niets mee te doen:(
    Tepelmoeheid, die kwam van mij he;) moetik hem ergens laten registreren?;)

7. Plukkie25

Plukkie25 Bekend lid

Jul 25, 2011
    510
    0
    0
    Ik zou het doen Laura, brillant. Al durven testen inmiddels?

Hier alles goed, vandaag naar de gyna geweest en er zijn eindelijk 2 eitjes te zien die aan het groeien zijn. Hopelijk groeit er daarvan 1 door tot een volledig ei. a.s. vrijdag moet ik weer om te kijken of ze doorgroeien.. duimen maar weer.

Hoe is het met de andere dames?

8. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Hey Pluk, dat is goed nieuws! Ik zal duimen voor een mooi groot ei! Of 2, als ik toch bezig ben...

Hier alles z'n gangetje...
    4 april de 20 weken echo, dus dat wordt weer zenuwpezen vrees ik :)

Liefs Milo

9. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vrijdag bij de gyn geweest. Eerst kreeg ik wat vragen en toen het inwendig onderzoek.
    Alles zag er goed uit. (geen PCO kenmerken ofzo). Baarmoederslijmvlies wat wel iets aan de dikke kant wat de spottingen kan veroorzaken. Hij keek wat rond totdat hij opeens vroeg: wanneer heb jij voor het laatst getest? ik zei vanochtend.... Hij zag iets wat op beginnende zwangerschap kon duiden, maar het kan ook niks betekenen...
    Ik moest bloed laten prikken op het zwangerschapshormoon en nog wat dingen om te kijken of er hormonaal een oorzaak is waarom ongi uitblijft.

Nu heb ik het weekend veel klachten gehad... (toeval of niet??) Dus dacht vanochtend ik test gewoon. Maar helaas omo-wit.. Dus ben ook bang dat bloedtest negatief is.
    Hoe snel kunnen ze in het bloed een beginnende zwangerschap zien? Wil namelijk 100% zeker weten dat ik niet zwanger ben voordat ik met provera ga beginnen. Heb geen zin om een miskraam op de wekken... Wordt er zo onzeker van:) Heb het gewoon niet zelf in de hand!!

10. milolove

milolove Actief lid

Aug 18, 2008
    320
    0
    0
    Hey zwangerwens, dat is spannend zeg! Volgens mij (correct me if i'm wrong...) begint je lichaam rond de innesteling met de aanmaak van het hcg hormoon. En ik neem aan dat ze dat in je bloed gaan nakijken?
    Wanneer krijg je de uitslag?????

11. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat denk ik wel ja. Hij keek ook naar een hormoon wat gemaakt wordt door hypofyse (als dat te hoog is kan dat oorzaak van uitblijven ongi zijn). Dus werd om meerdere dingen geprikt.

Oke dus als het beginnende zwangerschap zou zijn wat hij gezien heeft in baarmoeder, zou dat wel uit de test moeten blijken:(
    Is het negatief dan zou ik dus met een gerust hart kunnen starten met medicatie...

Fijn dat je zo snel antwoorde:)

12. Embarazada

Plukkie,
    Nee,nog niet durven testen! Ik heb het idee dat het weer gewoon een langere cyclus wordt..eigenlijk ;)
    Maar ik denk dat wetoch deze week wel moeten testen..wel zo fijn...ook voor mijn man.

Wat fijn dat je eitjes aan het groeien zijn, super! Ik duim voor je!

13. gon82

gon82 Lid

Jan 5, 2012
    36
    0
    0
    IC verpleegkundige
    Den Haag
    Jeej zwangerschapswens... dat zou toch wat zijn heey, laten we het hopen voor je dat de bloeduitslagen goed zijn!!!!

@ Milo... wat ongelofelijk dat je al bijna op de helft bent... gaat het verder goed met je???

@ Pluk: hopelijk heb je goed nieuws vrijdag!!

Ikzelf zit nog steeds te wachten en te wachten en te wachten..... Ben ook maar eens begonnen met dieten om de kans op zwangerschap te vergroten....

14. Embarazada

Ik heb getest hoor, meiden!
    Hij is omo-wit! Dus ik ga ervan uit dat ik weer een lange(re) cyclus heb. ;)

15. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lady laura, balen van je omo-wit zw test. Op welke cd zit je nu dan?
    @gon82, ja dat zou wat zijn. Maar ga er niet meer van uit hoor. Heb maandag met kv2v5 nog getest en deze was negatief... Daarentegen nemen klachten in lies en buik wel toe??? En af en toe zit ik wat tegen oprispingen aan..... Vaag zo'n vrouwen lichaam!
    Wat goed dat je begonnen bent met dieet, kan je nu je focus daar even op leggen. Goede afleiding nou haha

16. Embarazada

Zwangerwens...
    Uhmmm..wat is CD? Ik heb me daar nog nooit in verdiept..omdat ik z'n rare cyclus heb ;) houdt ik me er maar niet in bezig ;)

17. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    CD= cyclusdag. Dag 1 start 1dag menstruatie - 1e dag volgende menstruatie

18. Embarazada

19. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

Jan 9, 2012
    1,323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, ik denk dat jouw cyclussen ook nog te onregelmatig zijn.
    Misschien moet je beginnen met ovu testen e/of om te kijken of jeje eisprong vinden kan

20. Embarazada

Zwangerwens,
    Thanx voor je advies, meid..lief dat je mee denkt! Maar ik ga voorlopig even niets meer doen...kheb veel testen gedaan en elke keer bleken ze achteraf niet te kloppen ofzo...we hebben hopelijk snel een afspraak bij het Erasmus en klussen om de dag ;) dit was geowon even om te checken ;)

Hoe is het bij jou, meid?

Share This Page