Gister bij de HA geweest en had een andere dan mij eigen aangezien die op vakantie is, maar is misschien wel goed geweest. De vervangster vond het erg vervelend voor me dat ik probeer zwanger te worden, maar niet ongesteld wordt. Ze heeft een hele vragenlijst met me doorgenomen en me onderzocht. Ook is me bloed geprikt. Was alleen zo overrompeld dat ik eigenlijk niks aan haar gevraagd heb over waar zij aan dacht, wat de precies gingen onderzoeken en wat er verder gaat gebeuren..... Wat ik zag op de brief voor het lab was FSH, TSH en Oestrodial. Heb het wel ff opgezocht op internet maar word ik ook niet veel wijzer van. Kan iemand hier me misschien ff bijpraten?
Volgens mij is de FSH om te kijken of je de laatste tijd ook eisprong hebt gehad. En de andere hormonen worden vast naar gekeken of die ook te hoog zijn. Want als ze te hoog zijn heeft dat weer te maken met uitblijven uitsprong. (zit allemaal in verbinden met de hersenen en hypofyse etc, heel ingewikkeld allemaal haha)
Dames, Ik heb een vraagje..ik ben mijn ei aan het zoeken ivm een lange cyclus en ik heb vandaag een ovu testje gedaan waarop een heel duidelijk donker maar dun tweede streepje op staat. WIl iemand hem misschien in negatief zetten? Wat wil een dergelijk streepje zeggen?
je test streep moet net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep. Een pennestreep dan is ie niet goed afgenomen of iets mis met de test denk ik
De controle streep moet dik zijn, dat weetik. Die streep kloptl us dik en donker..dus test is wel goed uitgevoerd. Die tweede streep stond er gisteren nog niet. Volgens mijn berekingen zou ik donderdag mijn eisprong hebben. Zou het kunnen dat dit betekent dta hij eraan zit te komen?
Ja zou kunnen, maar in je eerste verhaal stond dat ie dunner was vandaar! Als ie nu even donker is als controle streep dat mag je hem tellen en anders nog doortesten, dan wordt ie vast nog donkerder suc6
Wat fijn dat alles goed is Pluk! Wat een opluchting he! En Kiewie geweldig nieuws meid! Meiden gefeliciteerd!
@ laura: ik zou ook denken dat ie eraan komt hoor. Gewoon over een dag weer testen. In 1 dag verandert er niet zoveel.. @ Milo: een hele opluchting ja! Heb nu ook wel het gevoel dat het goed gaat komen. @ Esje: Geen zorgen, dit is gewoon procedure. Dit heb ik ook gedaan toen ik voor het eerst van de HA kwam. Ze kijken inderdaad of je hormoonhuishouding goed is. Dit is stap 1 en het makkelijkst te bepalen. Is de uitslag goed dan is er een mogelijkheid (afhankelijk van je HA) dat je doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
Plukkie25, Poeh..wordt er niet veel wijzer van..hoe de test er nu uit ziet krijg ik 2 eisprongen (grapje, natuurlijk) Weet niet wat dit betekent..
Wat is het rustig op het forum dames..... Hoop dat alles goed gaat met iedereen, dat niemand wat te klagen heeft en het daarom zo stil is. Ik ga morgen bellen met de HA voor de uitslag van bloedtest. Iemand tips va wat ik kan vragen?
Gister met de HA gebeld.... Bij het 1e telefoontje kreeg ik van de assistente te horen dat een gedeelte van de test nog niet binnen was dus dat ik 's middags daarvoor moest bellen. Ze kon me wel zeggen dat er geen bijzonderheden waren bij wat er al binnen was. Toen ik 's middags terug belde zei ze dat de HA me terug zou bellen tijdens haar telefonisch spreek uur (pas donderdag) want ze mocht er niks over zeggen. Nou dat geeft je toch geen goed gevoel??!! Nu moet ik nog tot donderdag zitten wachten wat er uit die test is gekomen. Het was de test voor Oestradiol. Weet iemand wat dit is en wat er mis mee zou kunnen zijn? Als iemand nog actief is hier tenminste hahhahaha
Och wat vervelend zeg, dat je zolang moet wachten. Misschien kan je er wat over vinden op internet? Ik weet het ook niet! En anders maak je voor morgen een afspraak, kan hij het je direct vertellen hihih. hoef je ook niet zo lang te wachten!! Hier goed nieuws! Clomid 100 slaat goed aan!! CD9 was mijn ei 12mm en CD12 16mm. Moet maandag weer terugkomen, maar kan dan ook al gesprongen zijn. Dus vandaag en morgen hebben we veel plezier hihihi...
Heb al gezocht op internet maar kan niks concreets vinden. Maarja dan maar nog even wachten. Ben het nu wel gewend hahaha Maar ben blij te horen dat de 100mg aanslaat bij je. Misschien ben jij wel de volgende die deze topic zwanger kan "verlaten"!!!!
I hope so, , maar verlaten doen we dan niet hoor hihi... Ja wij vrouwen moeten ontzettend veel geduld hebben helaas... niet altijd even leuk. Heel sterkte met wachten.. liefs
Esje, wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten, en wat stom dat ze eerst wel iets over de uitslag zegt en nu ineens niet meer??????? Ik zou ook rare dingen gaan denken... Maar goed misschien valt het wel mee en willen ze je gewoon duidelijk uitleggen wat de uitslagen betekenen of zo. Tja ik vind die tip van zwangerwens niet eens zo gek. Gewoon een afspraak maken! Zwangerwens, fijn dat het spul nu wel werkt! Veel plezier Liefs Milo
En Zwangerwens?! is ie al gesprongen?! Ik zeg het graag.. maar 100 mg.. ik zei het toch Hoe voelt het nu? alle ellende weer vergeten? Balen Esje en zeer vreemd. Zou ook denken dat hij/zij het goed wil uitleggen.. toch zou ik ook even een afspraak maken. Hoe staat het met de staafjes Laura? Nog steeds dubbele strepen?
Plukkie, Ik sta er soms niet helemaal bij stil dat ik jullie nog niet op de hoogte heb gesteld van het verloop. Ik heb dus vorige week, begin van de week drie dagen lang die gekke testen gehad. Ik heb toen Sensitest gemaild met een foto, waarop ik erg snel een mailtje terug kreeg dat ze er niets van snapten en dat ik 12 testen gratis thuis bezorgd zou krijgen.Erg netjes dus. Ik kreeg vandaag een mailtje dat ze hebben overlegd en aangezien het drie dagen waren en het daarna langzaam af nam ze toch denken dat het mijn eisprong kon zijn geweest. Ze vroegen mij hen op de hoogte te houde. Dat ga ik dus doen.